Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki vesittää koko maan koronatorjuntaa kun ei yee itse mitään - STM, asiantuntija kritisoi

Vierailija
09.10.2020 |

Eli maan tilanne hankala kun suurin väestökeskittymä, koronan kanssa painiva Helsinki vastustaa rajoituksia eikä tee kuten tartuntatautilaki edellyttää, määrää nopeasti aluellisia rajoituksia. Jyväskylä, Mikkeli, Kainuu saanet nopeasti tilanteen hallintaan omin rajoituksin. Vaasa saanee myös. Pitäisikö Helsinki eristää kun se pian aökaa sylkeä koronaa koko maahan sen jälkeen kun muut ovat toimineet kuten pitää?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsingin ole yksin järkeä laittaa rajoituksia, koska siellä liikkuu niin paljon ihmisiä alueen muista kunnista. Vähintään pk-seudun ja kehyskuntien tulisi laittaa samat rajoituksen yhdessä.

Vierailija
2/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oiekastta tuo on - toki hieman yksinkertaistaen ja kärjistäen. Mutta jopa näin (aiempana) helsinkiläisenä kokoomusäänestäjänä on ihan pikkaisen alkanut tuo Vapaavuori tökkiä Hirveä kitinä, miten "kyllä MUN kanssa olisi pitänyt jutella, ennen kuin tehdään valtakunnallisia päätöksiä, kun ollaan me Helsingissä niin erityisasemassa". Mutta mitään toimenpiteitä ei vahingossakaan ole ennakoivasti yritetty tehdä tai itsenäisesti tilannetta parantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin koululaisten vanhemmat nyt lapset pois sieltä koulusta syysloman jälkeen!! Avi ei teitä auta joten itse on toimittava!

Vierailija
4/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolat muualla maailmassa suljetaan kokonaan, tehdäänkö Helsingissä samoin.

Vierailija
7/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kritisoi? Linkki?

Vierailija
8/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään mitään erityisiä rajoituksia tullut. Maskien käyttö lisääntyi todella huomattavasti huonon tilanteen alkaeassa. Lisäksi testeihin pääsi ihan pienelläki nuhaoireella ja tulokset tulivat vuotokaudessa. Tautiketjut saatiin hyvin tietoon.

Muutama koulu siirtyi etäopetukseen ( ja tietysti kaeanreeneja eri kouluissa osalle tuli tartuntojen vuoksi) . Ja eaim.suurimmassa lukiossa Jyväskylässä onkin hybridiopetusmenetelmä ( eli kakkoset ja kolmoset ovat vuotoviikoin etänä).

Nyt tilanne on Jyväskylässä hyvä. Keskiviikkona esim.oli nolla uutta tiedotettua tartuntaa.

Vierailija
9/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oiekastta tuo on - toki hieman yksinkertaistaen ja kärjistäen. Mutta jopa näin (aiempana) helsinkiläisenä kokoomusäänestäjänä on ihan pikkaisen alkanut tuo Vapaavuori tökkiä Hirveä kitinä, miten "kyllä MUN kanssa olisi pitänyt jutella, ennen kuin tehdään valtakunnallisia päätöksiä, kun ollaan me Helsingissä niin erityisasemassa". Mutta mitään toimenpiteitä ei vahingossakaan ole ennakoivasti yritetty tehdä tai itsenäisesti tilannetta parantaa.

Eli persu tai vasuri joka tuskin asuu helsingissä. Näitä propagandapläjäyksiä pitää näemmä tulkita samaan tyyliin kuin asuntojen myynti-ilmoituksia eli "tee-se-itse henkilölle" tarkoittaa totaaliremontin tarpeessa, jne.

Helsingissä on jo hus joka on ollut keväästä lähtien paremmin kärryillä kuin esim. tuo vähintäänkin oudolla taktiikalla itse lausuntoja jakanut STM. Joukkoliikenteessä on maskisuositukset, samoin isommissa kokoontumisissa. Suuri osa firmoista on etänä jos vaan mahdollista ja tautikin on sekä asukasmäärään että asukastiheyteen nähden hyvin hanskassa toistaiseksi. Silti ulkoapäin halutaan ruveta määräilemään mitä helsingissä saa ja ei saa tehdä. Kummallista.

Vierailija
10/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin keväällä tehtiin. Ja nyt kun asia tuli selväksi niin oliko muita kysymyksiä?

Vierailija
11/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seutu on portti maailman ja Suomen välillä, ts lentokenttä ja satamat.

Muu Suomi myös ravaa pk-seudulle ja -seudulta yhtenään.

Vierailija
12/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kritisoi? Linkki?

Kymmenen uutisissa eilen. Ei maininnut kuntia nimeltä, mutta sanoi, että meillä osa alueista toimii, kuten tartuntatautilaki edellyttää, ja sitten on niitä, jotka eivät itse aseta mitään rajoituksia, kuten laki edellyttäisi ja toteuttavat vain valtakunnalliset määräykset. Todellisuudessa helsingin kohdalla tuo jälkimmäinenkin vain hädin tuskin toteutuu, sillä Vapaavuori valittelee niitä ja vesitää ne kritiikillään.

Helsinki jakaa tartuntoja ympäri maata, muualla niitä torjutaan, mutta Helsinki jatkaa jakamistaan ilman mitään torjuntaa. Lentokenttähidastelu oli hyvä esimerkki tästä. Turku polkaisi testauksen käyntiin heti. Pk-seutu ei tehnyt mitään, koska olisi ollut kiusallista matkustajille.

Vierailija
13/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seutu on portti maailman ja Suomen välillä, ts lentokenttä ja satamat.

Muu Suomi myös ravaa pk-seudulle ja -seudulta yhtenään.

Niin siis, Hk-Vantaa lentokenttä ei alkanut testaamaan vaikka kaikki sitä yrittivät vaatia. Turku testasi Skopjesta tulevat heti.

Vierailija
14/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin keväällä tehtiin. Ja nyt kun asia tuli selväksi niin oliko muita kysymyksiä?

Suljettiin koska kyse oli valtakunnallisista poikkeuslakiin perustuvista määräyksistä. Helsingissä ei ollut valtuuksia estää sitä. Nyt mennään tartuntatautilain mukaan ja alueiden pitäisi itse asettaa rjoituksia, niillä on siihen kaikki valta. Mikkeli, Jyväskylä, Turku, Kainuu, Vaasa ovat niin tehneet kun tartunnat lähteneet laukalle. Helsinki ei aseta. Kaikista muista kunnista onko kokoajan kerrottu koulutartunnat ja altistukset. helsinki pimitti nekin pitkän aikaa ja siksi näytti siltä, että Helsingissä tilanne on aika hyvä.

Vierailija
15/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kritisoi? Linkki?

Kymmenen uutisissa eilen. Ei maininnut kuntia nimeltä, mutta sanoi, että meillä osa alueista toimii, kuten tartuntatautilaki edellyttää, ja sitten on niitä, jotka eivät itse aseta mitään rajoituksia, kuten laki edellyttäisi ja toteuttavat vain valtakunnalliset määräykset. Todellisuudessa helsingin kohdalla tuo jälkimmäinenkin vain hädin tuskin toteutuu, sillä Vapaavuori valittelee niitä ja vesitää ne kritiikillään.

Helsinki jakaa tartuntoja ympäri maata, muualla niitä torjutaan, mutta Helsinki jatkaa jakamistaan ilman mitään torjuntaa. Lentokenttähidastelu oli hyvä esimerkki tästä. Turku polkaisi testauksen käyntiin heti. Pk-seutu ei tehnyt mitään, koska olisi ollut kiusallista matkustajille.

Kenttä on vantaalla ja vantaan kaupungin vastuulla osittain. Osittain finavian joka on siis valtakunnallinen virasto. Kokonaisuudesta kaiken lentomatkailun osalta voi vastata stm määräyksineen tai ohjeineen tai avi:t. Niin tai liikenneministeriö. 

Mikään noista ei ole helsingin kaupungin vastuulla. Eli syytä vantaan kaupungin johtavia lääkäreitä siitä ettei vantaa tee kuten turku jos jotakuta pitää syyttää. 

Vierailija
16/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suljettiin koska kyse oli valtakunnallisista poikkeuslakiin perustuvista määräyksistä. Helsingissä ei ollut valtuuksia estää sitä. Nyt mennään tartuntatautilain mukaan ja alueiden pitäisi itse asettaa rjoituksia, niillä on siihen kaikki valta. Mikkeli, Jyväskylä, Turku, Kainuu, Vaasa ovat niin tehneet kun tartunnat lähteneet laukalle. Helsinki ei aseta. Kaikista muista kunnista onko kokoajan kerrottu koulutartunnat ja altistukset. helsinki pimitti nekin pitkän aikaa ja siksi näytti siltä, että Helsingissä tilanne on aika hyvä.

Itseasiassa kävi ilmi ettei hallituksella ollut valtuuksia määrätä noita suljettavaksi jos tarkkoja ollaan. En muutenkaan tiedä miksi helsingissä pitäisi sulkea ravintolat jos tartunnat mellastaa jossain maakunnissa, mutta ehkä senkin joku saa joskus selitettyä. 

Vierailija
17/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtionhallinnon ohjeistus ja tuki on ollut tässä todella tempoilevaa ja epäselvää.  Vähän määrätietoisuutta siellä, kiitos.

Vierailija
18/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun Jan I Suuren pitää saada hallita.

Ja Vihreät ja Vasemmistoliitto hallitsee kouluasioita - minkä kyllä huomaa!

Täällä ei ole ennekään ollut koululaisten terveydellä tai hengellä ollut merkitystä.

Vierailija
19/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n viestimän kanssa samaa mieltä. Ja voi ihan vapaasti väittää että olen persutrolli mutta olen 45v naishenkilö joka on asunut Munkkiniemessä koko ikänsä (mitä nyt Naistenklinikalla kävin syntymässä) ja olen aina äänestänyt kokoomusta. En nyt laita muncan lukion yo-todistusta tänne aijaan kautta mutta usko tai älä trollihuutelija...ja mitenkä se muutenkaan todistaisi että asun täällä yhä tai olen äänestänyt aina kokoomusta. Noh kuitenkin. 

Mutta tuo Vapaavuori: hirveä valitus kuinka hallituksen, STM:n ties minkä pitää tehdä rajoituksia jotka parantavat epidemiatilannetta. Mutta he eivät saa tietenkään tehdä päätöksiä jotka haittaavat mitenkään helsinkiläistä elinkeinoelämää. Sitten valitetaan miksi hallitus/STM kuka lienee kehtaakin tehdä rajoituksia jotka haittaavat Helsinkiä mutta vahingossakaan ei tehdä itse päätöksiä jotka auttaisivat tilannetta. Twitterissä joku kommentoi hyvin narinaan jossain vaiheessa tyyliin "Hei sä olet niinkuin Helsingin pomo, jos et halua että......niin tee ne päätökset itse". Kokoajan ollaan menossa muiden selän taakse: "Helsinki odottaa mitä hallitus/STM kuka lienee päättää" ja sitten valitetaan päätöksestä. Vahingossakaan ei tehdä päätöksiä rajoituksista itse toisin kuin esim. Turun kaupunginjohtaja jolla on oikeasti munaa!

Täysin munatonta touhua Helsingissä. Valivalivali mutta itse ei pistetä omaa persoonaa likoon päätöstenteon osalta. Jos esim. Helsinki (avin avulla tottakai) olisi päättänyt STM:ää tiukemmista rajoituksista ravintoloille elokuun alkupuolelta asti on hyvin mahdollista että epidemia ei olisi tässä määrin päässyt leviämään ja niillä samoilla pienillä rajoituksilla olisi selvitty nytkin. Mutta ei. Mitään omia rajoituksia ei haluta tehdä ja sitten vikistään kun löysät on housuissa.

Vierailija
20/39 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on huomio trumpissa niin tiukasti että eivät huomaa tekevänsä vielä huonompaa korona politiikkaa kun trump.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi