Menettekö Ahvenanmaalle? Thaimaalle?
Kommentit (20)
Vielä, kun nämä normaalijärkisest oppisivat täällä kotimaassa Laukaa-paikan taivuttamisenkin oikein.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 18:17"]
Menen Ahvenanmaalle ja Thaimaahan niin kuin kaikki normaalijärkiset.
[/quote]
Unohdit mainita mielensäpahoittajat!?
Meille suomalaisille tämä on päivänselvää. Kun mennään saarelle, mennään Hailuodolle, Luonnomaalle ja Ahvenanmaalle. Kun mennään valtioon, mennään Suomeen, Saksaan ja Thaimaahan. Mennään siis maahan nimeltä Thai.
Sitten voi mennä perseeseen, mikä ei ole saari eikä valtio.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 18:38"]
[/quote]
Haha :D
Ei ku mennään Tampereelle ja Töölööseen.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 18:20"]
Vielä, kun nämä normaalijärkisest oppisivat täällä kotimaassa Laukaa-paikan taivuttamisenkin oikein.
[/quote]
Menetkö sinäkin Laukakseen?
Meille suomalaisille tämä on päivänselvää. Kun mennään saarelle, mennään Hailuodolle, Luonnomaalle ja Ahvenanmaalle. Kun mennään valtioon, mennään Suomeen, Saksaan ja Thaimaahan. Mennään siis maahan nimeltä Thai.
[/quote]
Ahvenanmaa EI ole saari!
Eikö se nyt jumalauta ole sama meneekö thaimaahan, thaimaaseen, thaikkulaan, thai perseeseen keskustelupalstalla kun kaikki varmaan ymmärtää mistä kohteesta on kyse. Lukekaa itsenne äikän maikoiksi jos on noin helvetin suuri tarve päteä.
Tuttavani asuu Valtimossa, vai asuuko.
[/quote]
mökille hailuotoon minä ja sukulaiset ollaan aina menty
[/quote]
HAILUOTOON
monen korppooseen, en korppolle., hahaa
http://www.kotus.fi/index.phtml?s=461
Sieltä voi katsoa osaako itse jokaisen kotimaisen kunnan taivuttaa oikein.
Mäkin menen kyllä Hailuotoon, enkä mihinkään -luodolle.
Mä joskus sain vanhalta äikänopeltani sellasenkin neuvon, et taivutusmuoto riippuu myös siitä, että miten paikan asukkaat itse taivuttavat kotipaikkansa nimeä. Thaimaan kohdalla tämä ei ehkä ole kovin hyvä sääntö, mut eikö se nyt ole aika yhdentekevää mitä muut ihmiset sanoo. Hiokaa omaa ulosantianne. Siinä on aina parantamisen varaa.
Menen Ahvenanmaalle ja Thaimaahan niin kuin kaikki normaalijärkiset.