Tortillat + uusi vuosi - mikäs juttu tää on?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:29"]
Mä en ainakaan tykkää nakeista ja perunasalaatista, sen takia meillä laitetaan joko tortilloja tai itsetehtyä pizzaa.
[/quote]
ja nämäkö on vaihtoehdot? Miksi tällaisia mättöruokia juhlissa?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:29"]
Mä en ainakaan tykkää nakeista ja perunasalaatista, sen takia meillä laitetaan joko tortilloja tai itsetehtyä pizzaa.
[/quote]
ja nämäkö on vaihtoehdot? Miksi tällaisia mättöruokia juhlissa?
[/quote]
Kun kaikki eivät ole kulinaristeja, eikä kaikkien tarvitse ollakaan.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:31"]
Känniruokaa, emännän ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin laittaa tarjottavat esille, jokainen kokoaa itse ruokansa
[/quote]
KÄnniruokaa? Sä laitat kaikki lihat, kanat tms raakana pöydälle esiin? No, nyt ymmärrän sun känniruuan :D
ps. mun lapset eivät ole uutena vuotena kännissä, eikä ole kukaan aikuinenkaan, silti syömme niitä tänä vuonna. Kyllä siinä kokattavaa riittää ennen esillepanoa.
[/quote]
känniruokaa, koska kaiken coi tehdä valmiiksi ennen kännejä. Illalla sitten kaivetaan se kammottava jauhelihakastike tai paistetut broilerin suikaleet esille muiden kivasti pilkottujen ainesten kanssa.
Meillä syödään päivälliseksi tortillaa ja sitten yöpalaksi nakit ja perunasalaattia, yleensä.
Kauppiaizen keksimä juttu. Joten ajattelin tänä vuonna tehdä ihan jotain muuta, vittuillaksenikin. Mähän en k-kauppiaan tahtoon taivu! Nakkeja ostan, kun parhaita saa halvalla, mutta pakkaseen menee.
No, ne nyt vaan maistuu, jopa lapsille.
Hiivatin av-mammat, nyt mun oikeasti alkoi tehdä mieli tortilloja! En ole syönyt niitä varmaan 10 vuoteen.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:31"]
Känniruokaa, emännän ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin laittaa tarjottavat esille, jokainen kokoaa itse ruokansa
[/quote]
KÄnniruokaa? Sä laitat kaikki lihat, kanat tms raakana pöydälle esiin? No, nyt ymmärrän sun känniruuan :D
ps. mun lapset eivät ole uutena vuotena kännissä, eikä ole kukaan aikuinenkaan, silti syömme niitä tänä vuonna. Kyllä siinä kokattavaa riittää ennen esillepanoa.
[/quote]
känniruokaa, koska kaiken coi tehdä valmiiksi ennen kännejä. Illalla sitten kaivetaan se kammottava jauhelihakastike tai paistetut broilerin suikaleet esille muiden kivasti pilkottujen ainesten kanssa.
[/quote]
Onneksi sä voit kännätä muun ruuan parissa.
Tacot ja tortillat ovat aikaavievää ruokaa. Meillä siihen kuuluu ainakin
- jauhelihakastike tacomausteineen
- sienikastike+ tacomauste, valmistettu kasvissyöjille
- itse tehty tuoresalsa tomaateista ja valkosipulista
- guacamole (joskus teen itse)
- juustokastike
- hot ja medium -versiot kaupan tacokastikkeita
- jalapenoja
-oliiveja, vihreät ja mustat
- sipulisilppu
- tuorekurkkusilppu
- vihreä salaatti, jota voi myös latoa tacojen päälle
- juustoraasteet
-salaattikastikkeet vihreälle salaatille...
Valmisteluun saattaa kulua 2h ja otamme lapset mukaan hommiin. Kastiketta haudutetaan kauan ja pöytä katetaan huolellisesti niin, että ruuat ovat tarjoiluastioissa, eivät säilykepurkeissa. Kiva tapa aterioida, kun pöydän ääressä ollaan pitkään ja jutellaan samalla.
Ja mitä se öyheitten valmistelu nyt sitten liittyy asiaan?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:43"]
Tacot ja tortillat ovat aikaavievää ruokaa. Meillä siihen kuuluu ainakin
- jauhelihakastike tacomausteineen
- sienikastike+ tacomauste, valmistettu kasvissyöjille
- itse tehty tuoresalsa tomaateista ja valkosipulista
- guacamole (joskus teen itse)
- juustokastike
- hot ja medium -versiot kaupan tacokastikkeita
- jalapenoja
-oliiveja, vihreät ja mustat
- sipulisilppu
- tuorekurkkusilppu
- vihreä salaatti, jota voi myös latoa tacojen päälle
- juustoraasteet
-salaattikastikkeet vihreälle salaatille...
Valmisteluun saattaa kulua 2h ja otamme lapset mukaan hommiin. Kastiketta haudutetaan kauan ja pöytä katetaan huolellisesti niin, että ruuat ovat tarjoiluastioissa, eivät säilykepurkeissa. Kiva tapa aterioida, kun pöydän ääressä ollaan pitkään ja jutellaan samalla.
[/quote]
siis eihän tuossa ole kuin jauhelihakastike ja juustokastike itse tehtyjä, sekä salsa. Ei näihin mene kahta tuntia, kaikki muu on pilkkomista ja esillelaittoa. Oi miksi valmista tacomaustetta, se on niin kiellettyä. Ja tee se guacamole itse, se on niin helppo ja valmissoosi on myös niin no no.
Meillä syödään yleensä aika terveellisisti, siksi uutenavuonna jotain mättöruokaa.
Taas on pako tulla alapeukuttelemaan ja määräilemään mitä muiden pitää syödä ja kuinka valmistaa. On täällä lapsellinen meno nykyään.
Tortillat on 2000 luvun versio nakeista ja perunasalaatista.
Tortillat, koska meillä lappaa teinejä kavereineen ees taas pitkin iltaa. Ja koska ihan varmasti raketit kuuluvat kuvaan, niin toinen aikuinen on siinä kiinni melkein koko ajan valvomassa hommaa. Tortilloita voi jokainen lämmittää ja täyttää omien mieltymystensä ja aikataulujensa mukaan. Meillä ei siis uutenavuotena harrasteta mitään gourmeeta, mutta hyvää kuitenkin.
Kyllä se on oltava pottua ja nakkeja. Ei myöskään pierettäviä tacoja.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:29"]Mä en ainakaan tykkää nakeista ja perunasalaatista, sen takia meillä laitetaan joko tortilloja tai itsetehtyä pizzaa.
[/quote]
Koska nämä kaksi onkin ainoat vaihtoehdot?