Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pystynyt pelastamaan paidan joka alkaa haista hieltä kun pitää päällä

Vierailija
30.12.2013 |

Eli puhtaana ja pestynä ok, mutta parin tunnin päällä pitämisen jälkee paita alkaa haista. Mikä neuvoksi??

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain just tuolla 60 asteen pesulla. Ja ehkä vielä vanishia kehiin.

Vierailija
2/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:51"]

Ruokasoodaa ja vettä paljuun ja etikkaa luraus. Siinä lilluttelua tunnin verran ja sitten pesu kuudessakympissä. Paitaan on pesiytynyt lemuava bakteerikanta, joka ei kuole pesussa. 90 asteen pesu tappanee bakteerien lisäksi myös paidan.

[/quote] Yksikään urheilupaitakaan ei ole kuollut 90 asteen pesussa vaikka lapussa lukee 40 astetta. t. joukkuepelaavan vaimo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi etikka kainaloissa (luonnollisesti siis paidan...) ja ihan 40 asteen pesu.

Vierailija
4/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä on Espritin tyköistuva neule. Satavarmasti kutistuu pilalle, jos pesen 60 asteessa.

ap.

Vierailija
5/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:44"]

Mulla auttoi etikka kainaloissa (luonnollisesti siis paidan...) ja ihan 40 asteen pesu.

[/quote]

Juu, etikoit kainalot oikein kunnolla ennen koneeseen laittoa. 60 asteen pesu tietenkin vielä parempi, mutta kokeile neljääkymppiä.

Vierailija
6/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.uusimusta.fi/etusivu/2011/1/11/etikka-toimii-pinttyneeseen-hienhajuun.html

No kandeisko sitten yrittää vähän liotella jos ei lämpötilaa uskalla nostaa.

Vierailija
7/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:37"]

Ruokasoodaa ja vettä paljuun ja etikkaa luraus. Siinä lilluttelua tunnin verran ja sitten pesu kuudessakympissä. Paitaan on pesiytynyt lemuava bakteerikanta, joka ei kuole pesussa. 90 asteen pesu tappanee bakteerien lisäksi myös paidan.

[/quote] Yksikään urheilupaitakaan ei ole kuollut 90 asteen pesussa vaikka lapussa lukee 40 astetta. t. joukkuepelaavan vaimo

[/quote]

Totta! Itse pesen kahden aktiivisesti jalkapalloilevan poikani tekokuituiset peli- ja treenivaatteet sekä omat tekokuituiset juoksutrikooni aina käytön jälkeen 60 asteessa eivätkä ole menneet miksikään. Olen pessyt tekokuituisia työvaatteitani (siis sellasia suojavaatteita, en tarkoita mitään jakkupukua...) myös joskus 90 asteessa, kun olen halunnut olla varma kaikkien pöpöjen kuolemasta ja nekin ovat kestäneet ennellaan.

Vierailija
8/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin yrittää tota etikkaa. Laitan koko pullollosen ja vettä kylpyammeeseen ja kaikki ongelmavaatteet likoamaan eli urheiluvaatteet ja pari kolme muuta paitaa.

Haalistuttaako etikka värejä?

Vierailija
9/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:39"]

Eli puhtaana ja pestynä ok, mutta parin tunnin päällä pitämisen jälkee paita alkaa haista. Mikä neuvoksi??

[/quote]

Liota etikassa, pese 60 asteessa jos mahdollista koska alemmat lämpötilat eivät poista ihmisen eritteitä. Käytä etikkaa huuhteluaineena.

Vierailija
10/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paitaa liotin aika vahvassa etikkaliuoksessa varmaan pari tuntia ja pesin 60 asteessa, eipä kyllä tepsinyt. Jotkut on sitkeitä tapauksia.

Vierailija
11/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:58"]

Täytyykin yrittää tota etikkaa. Laitan koko pullollosen ja vettä kylpyammeeseen ja kaikki ongelmavaatteet likoamaan eli urheiluvaatteet ja pari kolme muuta paitaa.

[/quote]

Ei haalista värejä.

Vierailija
12/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:10"]

Yhtä paitaa liotin aika vahvassa etikkaliuoksessa varmaan pari tuntia ja pesin 60 asteessa, eipä kyllä tepsinyt. Jotkut on sitkeitä tapauksia.

[/quote]

Edellen suosittelen etikkaa raakana kainaloihin.

Vierailija
13/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]ei kun senhän pitäisi parantaa värien pysyvyyttä

Vierailija
14/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:48"]

kyseessä on Espritin tyköistuva neule. Satavarmasti kutistuu pilalle, jos pesen 60 asteessa.

ap.

[/quote]

höyrypesurilla saat puhtaaksi. Toinen vaihtoehto, jos höyrypesuria ei ole, on laittaa isoon kattilaan vähän vettä, grilliritilä päälle ja viikkaat puseron siihen höyryyn. Lika irtoaa ja heti höyryn jälkeen, kun huuhtelee ja laittaa pesuun, on paita taatusti puhdas.

Vierailija
15/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:37"]

[/quote]

Totta! Itse pesen kahden aktiivisesti jalkapalloilevan poikani tekokuituiset peli- ja treenivaatteet sekä omat tekokuituiset juoksutrikooni aina käytön jälkeen 60 asteessa eivätkä ole menneet miksikään. Olen pessyt tekokuituisia työvaatteitani (siis sellasia suojavaatteita, en tarkoita mitään jakkupukua...) myös joskus 90 asteessa, kun olen halunnut olla varma kaikkien pöpöjen kuolemasta ja nekin ovat kestäneet ennellaan.

[/quote]

olen pesulassa töissä ja pilannut kymmeniä vaatteita laittamalla ne 90 asteisen silitysraudan alle. pesukoneissanne on jotain vikaa tai sitten tuo 90 asteen pesu vähenee aina vaan vaatteen käyttöiässä, mutta mitä väliä kaatopaikalla ja kaapissa on tilaa ja kaupasta saa uusia!

Vierailija
16/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:48"]

ap.

[/quote]

Mistä materiaalista tehty? 

Vierailija
17/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut hajun häädettyä nestemäisellä sappisaippualla hieromalla sitä paidan kainaloihin, antanut vaikuttaa vuorokauden ja sitten pessyt koneessa.

Vierailija
18/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:13"]

Edellen suosittelen etikkaa raakana kainaloihin.

[/quote]

Ei haissut kainalot, vaan koko paita (salikäytössä ollut). Tosin ei niinkään pistävälle hielle vaan haju oli enempi laadultaan "märkä koira".

Vierailija
19/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää salivaatteina vaatteita, joita ei saa pestä kuumassa? Jos sellaisia käyttää, silloin on hyvä varautua, ettei niitä saa hajuttomiksi.

Vierailija
20/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liotan yön yli etikkavedessä ja sitten pesen normaaliohjelmalla. Tähän asti on aina toiminut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme