Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheettömät, miten vietätte joulua tänä vuonna?

Vierailija
08.10.2020 |

Aikuisena ihmisenä en haluaisi enää mennä vanhempieni luokse, mutta myös joulu yksin kotona pelottaa. Sisarukseni viettävät joulua omien perheidensä kesken. Matkoillekaan ei nyt oikein pääse pakoon. Ideoita?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no syömään vanhempien luo aattona ja sit vaikka hotelliin yöksi. tai etsi joku sinkkuporukka, jotka vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
2/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelottavaa kotona olemisessa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no syömään vanhempien luo aattona ja sit vaikka hotelliin yöksi. tai etsi joku sinkkuporukka, jotka vastaavassa tilanteessa.

Mun ongelma on se, ettei sellaista sinkkuporukkaa mulla ole. Kaikki ystävät ovat perheellisiä, ja Suomessahan on joulua tapana aika lailla viettää perheen kesken. Olen etsiskellyt sinkkuystäviä jo vuosia tuttavapiiriini, mutta en oikein usko, että sellaisia tässä nyt muutamassa kuukaudessa ehtisi löytää.

Vierailija
4/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 siis ap

Vierailija
5/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona kuten aikaisemmatkin joulut, varaa hyvää ruokaa( ei tarvi olla jouluruoka), joku hyvä kirja, netlflixistä sarjoja/leffoja, ulkoilua ja päikkäreitä, äkkiähän se 4 päivää menee :)

Vierailija
6/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelottavaa kotona olemisessa on?

Pelkään, että olisin hyvin surullinen, koska en todellakaan haluaisi viettää yksinäistä joulua. Mun toiveena olisi ollut myös oma perhe, mutta sitä en ole saanut. Toisaalta myös vanhempien kanssa joulun viettäminen tavallaan muistuttaa siitä omasta epäonnistumisesta. Tietysti olen kiitollinen, että he sentään ovat vielä olemassa, mutta onkohan tässä nyt kuitenkin tullut aika pikku hiljaa alkaa totutella niihin yksinäisiin jouluihin. Kuulostaa tosi masentavalta, ja sitä se kyllä vähän onkin. Ap

Vierailija
7/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aattona vanhempien luoksen syömään ja sitten illalla kotiin. Jos siis vanhan tavan mukaan mennään, vielä ei ole sovittu mitään. En pidä vanhempien luokse menemistä mitenkään ihmeellisenä, vaikka ikää on jo reilusti yli 30.

Vierailija
8/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

herään,poltan tupakkia,juon  kahvia,katson telkkaa, juon kaljaa ja baariin jos huvittaa, tuo paikallinen on joulunaki auki.

tuota rataa viimeset 20 vuotta.

Vierailija
9/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kotona kuten aikaisemmatkin joulut, varaa hyvää ruokaa( ei tarvi olla jouluruoka), joku hyvä kirja, netlflixistä sarjoja/leffoja, ulkoilua ja päikkäreitä, äkkiähän se 4 päivää menee :)

Kuulostaa aika normiarjelta mulla :D Kaipaisin jotain erilaista jouluun, jotain juhlavaa kuitenkin. Voishan sitä tietysti itselleenkin vaikka kuusen pistää ja kokkailla hyvin, mutta... Ap

Vierailija
10/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ihan aikuisenakin menen jouluksi vanhemmille.

Vierailija
11/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ongelma on se, ettei sellaista sinkkuporukkaa mulla ole. Kaikki ystävät ovat perheellisiä, ja Suomessahan on joulua tapana aika lailla viettää perheen kesken. Olen etsiskellyt sinkkuystäviä jo vuosia tuttavapiiriini, mutta en oikein usko, että sellaisia tässä nyt muutamassa kuukaudessa ehtisi löytää.

taitaa olla niin, ettei ole oikein paljon luonnollisia kohtaamispaikkoja sinkuille, joten ne kontaktit täytyy itse etsiä. netissä on kaikenlaisia sinkkuryhmiä. kyllä sieltä löytyy joitakin ihmisiä, joiden kanssa viettää aikaa. ehkä ei vielä tänä jouluna, mutta jo ensi jouluna.

Vierailija
12/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka vietätte joulua yksin, miltä se tuntuu? Kerrotteko avoimesti esim. työpaikalla joulunvietostanne vai koetteko siitä jotenkin häpeää tmv? Mä yleensä kuittaan jotenkin ylimalkaisesti joulukeskustelut, koska koen että muut pitävät säälittävänä, jos ei ole ketään, jonka kanssa viettää juhlapäiviä. En halua niitä katseita.

Vierailija
13/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin erilaisia kuvia netistä sanna marinista ja ihailen hänen vaatetusta.

Vierailija
14/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä joulu vanhemmillesi luoksesi. Jos eivät mahdu yöpymään ja jos kotiinsa pitkä matka, niin hotelliin yöksi. Saat kokea perhejoulun valmistelun ilon ja vaivan ja vanhempasi pääsevät kerrankin valmiiseen.

Vierailija
15/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vanhemmat aattona ja joku sisarusten perheistä tapaninpäivänä vaikkapa iltapäiväkahville. Tänä jouluna lähes kaikki ovat omissa oloissaan kotona, ei siinä ole mitään ihmeteltävää tai outoa.

Vierailija
16/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun ja olen hyvin tyytyväinen varsinkin kun asun rauhallisessa taloyhtiössä.

Vierailija
17/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli pelkoja joulunviettoon liittyen viime vuonna, jonka vietin yksin.

Mutta päätin, että vietän niin mukavan joulun kuin mahdollista!

Aamupäivän käytin vapaaehtoistöissä Hurstin joulujuhlassa ja se tuntui todella palkitsevalta.

Illalla valmistin hyvää jouluruokaa, availin itselleni ostamiani lahjoja ja katselin elokuvia. Tämä joulu tuntui oikein ihanalta eikä oikeastaan kovin yksinäiseltä.

Tänä vuonna aion viettää joulun kutakuinkin samalla tavalla (toki en tiedä järjestetäänkö Hurstin joulujuhlaa, mutta ehkä voisi keksiä jotain muuta mukavaa tekemistä, josta olisi iloa jolle kulle toiselle).

Ja mietin, että olisikohan joulun alla jokin tapahtuma/yhteisö esim. Discordissa tai vastaavassa, jossa ihmiset viettävät joulua yhdessä etänä? Varsinkin nyt korona-aikaan tällaiselle voisi olla kysyntää mahdollisesti.

Vierailija
18/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin oli pelkoja joulunviettoon liittyen viime vuonna, jonka vietin yksin.

Mutta päätin, että vietän niin mukavan joulun kuin mahdollista!

Aamupäivän käytin vapaaehtoistöissä Hurstin joulujuhlassa ja se tuntui todella palkitsevalta.

Illalla valmistin hyvää jouluruokaa, availin itselleni ostamiani lahjoja ja katselin elokuvia. Tämä joulu tuntui oikein ihanalta eikä oikeastaan kovin yksinäiseltä.

Tänä vuonna aion viettää joulun kutakuinkin samalla tavalla (toki en tiedä järjestetäänkö Hurstin joulujuhlaa, mutta ehkä voisi keksiä jotain muuta mukavaa tekemistä, josta olisi iloa jolle kulle toiselle).

Ja mietin, että olisikohan joulun alla jokin tapahtuma/yhteisö esim. Discordissa tai vastaavassa, jossa ihmiset viettävät joulua yhdessä etänä? Varsinkin nyt korona-aikaan tällaiselle voisi olla kysyntää mahdollisesti.

Ihana tarina! Kiitos! Ap

Vierailija
19/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka vietätte joulua yksin, miltä se tuntuu? Kerrotteko avoimesti esim. työpaikalla joulunvietostanne vai koetteko siitä jotenkin häpeää tmv? Mä yleensä kuittaan jotenkin ylimalkaisesti joulukeskustelut, koska koen että muut pitävät säälittävänä, jos ei ole ketään, jonka kanssa viettää juhlapäiviä. En halua niitä katseita.

onhan siinä ajoittain yksinäisyyttäkin, mut se tunteen kun hyväksyy ja antaa tarvittaessa vaikka itkunkin tulla ja meinaa tulla, eikä rakenna sitä mielikuvaa että kaikilla muilla on täydellinen perhejoulu ja minulla tässä maailman surkein. Jos töissä on kysytty olen sanonut suoraan että olen itsekseni joulun, en kadehdi suoraan perheellisten jouluja sillä olen edellisessä elämässä nähnyt tämän pakkosukulointijoulun ja kulissielämän, siihen en palaisi. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa :)

20/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina koko perhe viettää joulua yhdessä, siis vanhemmat, perheellistyneet sisarukset perheineen sekä sinkkusisarukset, ja usein lähisukulaisia on joukossa myös.

Yksin asuvana introverttinä olen aina ajatellut, ettei joulun viettäminen yksin olisi minulle ongelma. Luulen kuitenkin, että se hieman oudoksuttaisi.

Vaikka viettäisin joulua yksin kotona, laittaisin silti jouluruokaa ja -leivonnaisia ja saattaisin jopa hankkia pienikokoisen joulukuusen tai joitain erityisiä koristeita. Varmaan keskittyisin joulun ydinsanomaan eli lukisin paljon Raamattua ja kuuntelisin jouluvirsiä. Saattaisi olla ihan tunnelmallinen joulu niinkin.