Maksaisitko omalta tililtäsi miehen yrityksen laskun?
Mies soitti äksen ja nurkui, että menisin omalta tililtä hoitamaan jonkun hänen sivubisneksensä laskun. Bisnes ei nyt pyöri ja mies haluisi laittaa mainoksen lehteen.
Ensin mies puhu vajaasta 400 eurosta, sitten yhtäkkiä, että summa saattaakin olla vajaa tonni! Sanoin, ettei mulla ole tilillä tonnia laittaa ennen kuun vaihdetta. Ja ihmettelin, miksei mies maksa itse.
Joo, hän on nyt sellaisessa paikassa ja konekin on jossain muualla ja blaablaa...
Sanoin, ettei nyt onnistu.
Vähän tuli sellainen olo, että näenkö rahoja enää, jos isken miehen johonkin lehtimainokseen tonnin?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:48"]
Omia ja yrityksen rahoja EI SAA sekoittaa. Korkeintaan niin, että sinä lainaat rahaa yritykselle velkakirjalla ja takaisinmaksusopimuksella.
Tietääkö mies mitään kirjanpidosta? Yritykset saavat esim. alvinpalautusta, yksityishenkilöt eivät. Jos sinä maksat firman mainoksen niin, ettei maksusumma näy firman kirjanpidossa, alvinpalautus jää saamatta.
Muutenkin kuulostaa siltä että suhteella ei ole tulevaisuutta. Jos sinulla on enemmän omaisuutta kuin miehellä (siltä kuulostaa, jos asutte omistamassasi asunnossa) niin toivon tosiaan että ette ole naimisissa. Jos olette, toivottavasti teillä on avioehto.
[/quote]
Meillä on avioehto. Tarjosin miehelle kahta vaihtoehtoa: maksat mulle puolet kotini kauppasummasta (olisi voittanut siinä n. 20 000 euroa, kiinteistövälittäjä arvioi asunnon hinnan nousseen siitä, kun sen ostin) tai sitten avioehto.
Joo, mies ei maksa, koska pitäisi ottaa lainaa ja onhan se nyt väärin, että hänellä olisi lainaa ja mulla ei.
Ensin ei meinannut suostua avioehtoonkaan. Kun ilmoitin sitten, että käskee äitinsä peruuttamaan heidän suvun hääkutsut, meidän äiti saa peruuttaa meidän suvun kutsut, niin sitten lopulta allekirjoitti.
Nyt mietin, oliko avioliitto sittenkään fiksua.
Omia ja yrityksen rahoja EI SAA sekoittaa. Korkeintaan niin, että sinä lainaat rahaa yritykselle velkakirjalla ja takaisinmaksusopimuksella.
Tietääkö mies mitään kirjanpidosta? Yritykset saavat esim. alvinpalautusta, yksityishenkilöt eivät. Jos sinä maksat firman mainoksen niin, ettei maksusumma näy firman kirjanpidossa, alvinpalautus jää saamatta.
Muutenkin kuulostaa siltä että suhteella ei ole tulevaisuutta. Jos sinulla on enemmän omaisuutta kuin miehellä (siltä kuulostaa, jos asutte omistamassasi asunnossa) niin toivon tosiaan että ette ole naimisissa. Jos olette, toivottavasti teillä on avioehto.