Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vaikka ihmiset ovat siirtyneet hengityssuojaimiin suojautuakseen COVID-19:ltä, nämä suojaimet tarjoavat usein käyttäjälle vain väärän turvallisuuden tunteen."

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin käyttää niitä hengityssuojaimia, jota käytetään myös terveydenhuollossa. Ja osata käyttää niitä oikein. Vaikka vaihdoinkin jo vuosia sitten alaa, ei silti mennyt sairaanhoitajan koulutus ja työkokemus hukkaan. 

Vierailija
2/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin käyttää niitä hengityssuojaimia, jota käytetään myös terveydenhuollossa. Ja osata käyttää niitä oikein. Vaikka vaihdoinkin jo vuosia sitten alaa, ei silti mennyt sairaanhoitajan koulutus ja työkokemus hukkaan. 

Mistäpä tavallinen kansa niitä saa?

Ja kuten tuossakin jutussa sanotaan, ne ns. oikeat suojaimet pitää pukea täsmälleen oikein. Kuinka moni tavis tekee niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuollossa käytetään ihan samoja kertakäyttömaskeja kuin kaupoissa myydään, ei mitään hengityssuojaimia. Ihan sairaaloissa koronapotilaita hoitavat lääkärit käyttävät tavallisia maskeja, ei hengityssuojaimia.

Vierailija
4/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin näin, miten lääkäri laittoi pöydällä jo lojuvan käytössä olleen maskinsa sujuvasti takaisin päähänsä...

5/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikille ole vielä tullut selväksi, että maskia käytetään muiden ihmisten suojaamiseksi? Jos muutkin käyttävät maskia, saa myös itse suojaa.

Vierailija
6/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Eikö kaikille ole vielä tullut selväksi, että maskia käytetään muiden ihmisten suojaamiseksi? Jos muutkin käyttävät maskia, saa myös itse suojaa.

En halua tai vaadi mitään maskinkäyttöä muilta, mutta te maskipellet vaaditte suu vaahdossa kaikille maskeja. Niiden hyödyistä ei ole mitään vakuuttavaa näyttöä ja niiden vaatimiselle ei ole mitään perustetta, paitsi tietysti ihmisten kontrolloiminen ja alistaminen.

Vierailija
7/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puen ja riisun oikein, olen niin uberälykäs, että olen osannut katsoa terveydenhuollon ohjevideot ja harjoitella kotona. Osaan myös lukea hengityssuojan käyttöohjeen ja testata tiiviyden kasvoilla ohjeen mukaisesti.

Jos tämän vuoksi olen jotenkin poikkeuksellisen älykäs yksilö, niin eikö ole hyvä että minä ja kaltaiseni selviävät ja ihmiskunta muuttuu älykkäämmäksi?

Vai olisiko niin, että suurin osa meistä kykenee samaan ihan helposti? Ja että tästä maskiasiasta on ihan turhaan tehty ongelma, jota ei ole?

Vierailija
8/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

En halua tai vaadi mitään maskinkäyttöä muilta, mutta te maskipellet vaaditte suu vaahdossa kaikille maskeja. Niiden hyödyistä ei ole mitään vakuuttavaa näyttöä ja niiden vaatimiselle ei ole mitään perustetta, paitsi tietysti ihmisten kontrolloiminen ja alistaminen.

Onko sulla psykoosi kun olet noin paranoidi?

Vierailija
9/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Onko sulla psykoosi kun olet noin paranoidi?

Ei ole. Lampaat eivät vaan tajua, että heitä manipuloidaan tällä feikkipandemialla ja että täysin terveitä ihmisiä maskitetaan ja karanteenitetaan pakolla...mutta miksi? Tätähän ei kyseenalaisteta.

Vierailija
10/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen linkität vanhoja juttuja palstalle. Lopeta trollaaminen ap!

Vierailija
11/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, eihän jutut faktat ole mihinkään muuttuneet.

Maski tarjoaa lähinnä vain turvallisuudentunnetta.

Vierailija
12/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja esimerkiksi Iso-Britanniassa on ihan myönnettykin, että maskipakon taustalla on saada pelokkaat ihmiset ulos kodeistaan ja kuluttamaan. Eli hysteerikkojen hermojen suojelu on taustalla.

Vierailija
13/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että tämä sairaalloinen maskihössötys saa ihmiset unohtamaan ne OIKEASTI TOIMIVAT keinot eli käsienpesu ja riittävä etäisyys muihin.

Vierailija
14/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja esimerkiksi Iso-Britanniassa on ihan myönnettykin, että maskipakon taustalla on saada pelokkaat ihmiset ulos kodeistaan ja kuluttamaan. Eli hysteerikkojen hermojen suojelu on taustalla.

Tjaa.

Mä säästän rahojani siihen kun tämä on ohi. Sitten juhlin koko vuoden edestä.

Vierailija
15/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TM:n juttu on käännös puoli vuotta vanhasta jutusta. Ehkä sen jälkeen on jotain uuttakin tietoa tullut.

"As of March 4, 2020, nine deaths have been reported in the U.S. Brian Labus, a professor of public health, provides essential safety information for you, from disinfectants to storing food and supplies."

TM:n jutun lähde:

https://theconversation.com/what-really-works-to-keep-coronavirus-away-…

Vierailija
16/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Link to a valid source, or didn't happen.

Vierailija
17/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa.

Mä säästän rahojani siihen kun tämä on ohi. Sitten juhlin koko vuoden edestä.

On se nyt vaan prkle, että täysin vastuuttomasta toiminnasta huolimatta voi saada kallista sairauden/vammanhoitoa ihan pilkkahintaan. Jos hölmöilet kunnolla, maksat kunnolla, pitäisi olla käytäntö.

Vierailija
18/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Sen voi valita, käyttääkö maskia joka suojaa itseä vai maskia, joka suojaa muita. Molempia ei voi saada. Yleensä ne suojaavat muita, ei itseä.

Vierailija
19/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan kuluta yhtään sen enemmän vaikka käytän maskia. Joudun ikävä kyllä käymään silti välillä terveyskeskuksessa, apteekissa ja kaupassa. En minä baareissa hillu enkä yleisötilaisuuksissa. Olen riskiryhmää mutten voi olla varma , enkä millään pysty todistamaan etten ole oireeton tartuttaja. 

Vierailija
20/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että tämä sairaalloinen maskihössötys saa ihmiset unohtamaan ne OIKEASTI TOIMIVAT keinot eli käsienpesu ja riittävä etäisyys muihin.

Millaisen ihmisen aivokapasiteetti ei riitä noihin kaikkiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme