Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Vaikka ihmiset ovat siirtyneet hengityssuojaimiin suojautuakseen COVID-19:ltä, nämä suojaimet tarjoavat usein käyttäjälle vain väärän turvallisuuden tunteen."

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Eikö kaikille ole vielä tullut selväksi, että maskia käytetään muiden ihmisten suojaamiseksi? Jos muutkin käyttävät maskia, saa myös itse suojaa.

En halua tai vaadi mitään maskinkäyttöä muilta, mutta te maskipellet vaaditte suu vaahdossa kaikille maskeja. Niiden hyödyistä ei ole mitään vakuuttavaa näyttöä ja niiden vaatimiselle ei ole mitään perustetta, paitsi tietysti ihmisten kontrolloiminen ja alistaminen.

Onko sulla psykoosi kun olet noin paranoidi?

Ei ole. Lampaat eivät vaan tajua, että heitä manipuloidaan tällä feikkipandemialla ja että täysin terveitä ihmisiä maskitetaan ja karanteenitetaan pakolla...mutta miksi? Tätähän ei kyseenalaisteta.

Ylimmän lauteen omaa tietään kulkevat pikkumiehet tunnistaa aika helposti tuosta, että aikuisia haukutaan nokkelasti lampaiksi.

Toisaalta 24/7 tietokoneella työttömänä istumisessa on se hyvä puoli, että pysyy itse turvassa ja poissa tartuttamasta muita, että ehkä siinä mielessä tuo maskeista herneen nenään vetäminen on lopulta aika harmitonta.

Itse käytän noita halpoja nenäklipsilliä kertakäyttömaskeja yhden per työmatka, kun ei voi hommia etänä tehdä.

Yleinen paine on onneksi vihdoinkin saanut maskittomien osuuden melko pieneksi, eikä pärskiviä ihmisiä ole enää juuri näkynyt, ainakaan metrossa tai runkolinjan busseissa.

Vierailija
22/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henki ei nenä-suusuojaimissa kulje, kertakäyttöisyys inhottaa, silmälasit huurustuvat, Kiinassa ovat tehtyjä, suojainten huolimaton ja vääränlainen käyttö on yleistä, joka paikassa ajelehtii hengityssuojainraatoja...sekö on hygieenistä, heitetään naamalta otetut maskit minne sattuu? Miten ne hygieenisesti edes mitenkään saadaan minnekään?

Inhoan koko maski-sanaa, maski, maski, maski, aina joka paikassa MASKI!

Ja aina tosiaan tupataan liian lähelle. Tuo suojainten käyttö viestittänee, että käyttäjä tiedostaa korona-asian ja on kunnon kansalainen - tai käyttää kasvosuojusta ihan silmänlumeena, kun ei osaa oikeaa Ohjeistuskin on ollut milloin mitäkin.

Koronalta suojautuminen on muutakin kuin nenä-suusuojainten pitämistä. Olen skeptinen. Pärskivän ja yhtään oireilevan pitää jäädä kotiin! Ongelma toki ovat oireettomat kantajat.

Pakko sanoa: en tunne oloani suojaimen kanssa yhtään sen turvallisemmaksi kuin ilman sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henki ei nenä-suusuojaimissa kulje, kertakäyttöisyys inhottaa, silmälasit huurustuvat, Kiinassa ovat tehtyjä, suojainten huolimaton ja vääränlainen käyttö on yleistä, joka paikassa ajelehtii hengityssuojainraatoja...sekö on hygieenistä, heitetään naamalta otetut maskit minne sattuu? Miten ne hygieenisesti edes mitenkään saadaan minnekään?

Ja aina tosiaan tupataan liian lähelle. Tuo suojainten käyttö viestittänee, että käyttäjä tiedostaa korona-asian ja on kunnon kansalainen - tai käyttää kasvosuojusta ihan silmänlumeena, kun ei osaa oikeaa Ohjeistuskin on ollut milloin mitäkin.

Koronalta suojautuminen on muutakin kuin nenä-suusuojainten pitämistä. Olen skeptinen. Pärskivän ja yhtään oireilevan pitää jäädä kotiin! Ongelma toki ovat oireettomat kantajat.

Pakko sanoa: en tunne oloani suojaimen kanssa yhtään sen turvallisemmaksi kuin ilman sitä.

Suomi on niin pieni maa, että tänne mahtuu vain yksi aihe kerrallaan. Nyt se on maski maski maski maski maski maski.

Vierailija
24/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on niin pieni maa, että tänne mahtuu vain yksi aihe kerrallaan. Nyt se on maski maski maski maski maski maski.

Keväällä se oli: maskeista ei ole hyötyä, maskeista ei ole hyötyä, maskeista ei ole hyötyä...

Vierailija
25/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että tämä sairaalloinen maskihössötys saa ihmiset unohtamaan ne OIKEASTI TOIMIVAT keinot eli käsienpesu ja riittävä etäisyys muihin.

Millaisen ihmisen aivokapasiteetti ei riitä noihin kaikkiin?

No kun katselen päivittäin niitä, jotka esim. roikottavat maskiaan kaulalla, niin luulen, että aika monella ei riitä.

26/26 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Eikö kaikille ole vielä tullut selväksi, että maskia käytetään muiden ihmisten suojaamiseksi? Jos muutkin käyttävät maskia, saa myös itse suojaa.

Sen voi valita, käyttääkö maskia joka suojaa itseä vai maskia, joka suojaa muita. Molempia ei voi saada. Yleensä ne suojaavat muita, ei itseä.

Tämänkin kaikki jo ymmärtääkseni tietävät.

Jotta voimme suojata toinen toisiamme, käyttäkäämme kaikki kirurgista maskia tilanteissa, joissa joudumme sisätilassa lähikontaktiin. Ei käytetä rautakaupan uloshengitysventtiilillä varustettuja maskeja, jotka eivät suojaa muita ihmisiä.