Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio hakea enää töitä, muita?

Vierailija
30.12.2013 |

Olen hakenut kaikenlaisia koulutustani edes jotenkin vastaavia töitä, ja joka kerta ihan naurattaa. 100-200 hakemusta, haastatteluun valittu 5-10, olen päässyt kolmeen haastatteluun mutta ei ole tärpännyt. Nyt olen työssä, jota en voi tehdä pidemmän päälle, raskas 3-vuorotyö, ja kärsin vakavista uniongelmista, pienet lapset. 

Älkää ihmiset opiskelko, se ei kannata!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 08:29"]

[/quote]

Ja sieltähän se tulikin koko aloittajan ajatusmaailman kuvaus. Eipä tartte ihmetellä miksi ei töitä löydy ja miksi elämä potkii päähän.

Vierailija
22/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat ovat tosi huonot, niin tahdon ajatella. Itse olen erittäin spesifisellä alalla it:n piirissä (vain 2 työllistävää alan firmaa Hesassa) ja työskentelin toisessa niistä kunnes mut lomautettiin. Mun alan töitä ei ole koskaan edes hakusalla vaan työ löytyy vain itse kyselemällä ja näytetöitä laittelemalla. Tavallisesti mun tiedusteluihin on vastattu ja kiitetty kiinnostuksesta ellei sitten peräti tarjottu työtä. Nyt ei sitäkään vähää. Ainoa joka on kiittänyt ihmismaisesti kiinnostuksestani, niistä 40 firmasta joille kysely laitettu, oli norjassa. Suomalaiset on mun mielestä epäkohteliaita rekryissä tällä ajalla. Hakijoita on

paljon eikä rekryäjät viitti pitää huolta firman

maineesta kun kuvittelevat vain kuorivan kerman päältä. Mutta onneksi mulla on pitkä muisti, jos

joskus oon siinä asemassa jossa tarvitsen tiettyä

palvelua, hankin sen sellaiselta joka osasi näinä

aikoina käyttäytyä arvostavasti työnhakijoita kohtaan. Näin munkin mies toimi. Nyt kun hän päättää isossa kansainvälisessä firmassa miljoonien eurojen alihankintaprojekteista, on eräs alan firma joka ei heiltä varmasti työtä saa vaikka tarjouksia ko. firma laittaakin. Tuon firman omistajia varmaan vituttaisi se että, joku hänen palkkaamansa itsekäs ja antisosiaalinen toukohousu on pilannut käytöksellään tai käyttäytymättä jättämisellä tulevaisuuden diilit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:42"]

Voi voi, parhaat saa paikat. Oma vikasi, että olet surkea eikä kukaan ota töihin. Heikot kaatuu elontiellä.

[/quote]

Tällaisille sitä toivoo vain kaikkea pahaa jatkoon. Sisältä iljettävän ruma ihminen olet selvästikin.

Vierailija
24/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:23"]

[/quote]

Ja sieltähän se tulikin koko aloittajan ajatusmaailman kuvaus. Eipä tartte ihmetellä miksi ei töitä löydy ja miksi elämä potkii päähän.

[/quote]

Öh, oletan että AP on tuohtunut siitä, että on kortistossa vaikka opiskeli kunnolla.

Looginen ajattelukyky ei taida olla kommentoijan vahvuuksia..

Vierailija
25/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Oliko koko aloitus liian pitkä luettavaksi vai muuten vain ymmärrysvaikeuksia? Tässä hyvä esimerkki, millaisille "järjen jättiläisille" työpaikkoja menee....

Vierailija
26/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. No opiskelin 5v opintolainan ja töissäkäynnin turvin arvostetussa korkeakoulussa, joten jos en 8:saa vuodessa ole löytänyt koulutustani vastaavaa työtä, saan valittaa. Lähtisin ulkomaille, jos töitä siellä olisi, mutta mies, lapset ja talo täällä. 

[/quote]

[/quote]

Vierailija
27/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:35"]

[/quote]

[/quote]

Öh, oletan että AP on tuohtunut siitä, että on kortistossa vaikka opiskeli kunnolla.

Looginen ajattelukyky ei taida olla kommentoijan vahvuuksia..

[/quote]

En ole se, jolle kommentoit, mutta totean, että ap ei ole vieläkään kertonut koulutustasoaan. Epäilen, että kyseessä on provo.

Vierailija
28/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tilanne on tätä päivää, joten tuskin provo, koska tuollaisia on vaikka kuinka. aika monelta arvostelijalta on muuten jäänyt huomaamatta, että ap kertoo olevansa töissä. Ap:n viestistä käy selvästi ilmi, että hänellä on koulutustakin. Ei voi kovin ihmeellistä osaamista olla ihmisillä, jotka eivät tuota huomaa. Te jotka ette ymmärtäneet viestin sisältöä, ei noin tyhmillä voi olla mitään osaamista ja varmasti löytyisi kortistosta jokaiselle teille parempi korvaaja. Jos taas luitte vain otsikon ja viimeisen lauseen, se kertoo että olette sählääjiä. 

Vierailija
29/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Aijaa. No opiskelin 5v opintolainan ja töissäkäynnin turvin arvostetussa korkeakoulussa, joten jos en 8:saa vuodessa ole löytänyt koulutustani vastaavaa työtä, saan valittaa. Lähtisin ulkomaille, jos töitä siellä olisi, mutta mies, lapset ja talo täällä. Ap

Vierailija
30/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinkin provo, mutta haluan herätellä ihmisiä tosielämään. Miksi kaunistelisin jatkossa työttömyystilastoja, ja edesauttaisin koulutuspaikkojen syntymistä, korkeakoukut kun saavat rahaa vain aloittajista? Ei ketään kiinnosta,mitö valmistumisen jälkeen tapahtuu.

Vierailija
31/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:15"]

10 lisää, että tuo neuvo katsoa peiliin on kanssa idiootin neuvo. Tai no kannattaa sinne sen verran katsoa, että naama on puhdas ja tukka hyvin. Se riittää. Vikoja ei tarvitse alkaa itsestä etsiä, sillä kukaan ei ole täydellinen! Sen sijaan kannattaa vähän katsoa, että millaiset tunarit on töihin päässeet ja korostaa omia hyviä puoliaan. Tai no joo, katsokaa vaan peiliin ja sanokaa itsellenne, että minä olen hyvä ja töissä on huonompia. Itselle on tullut mm. vastaan tapaus, joka ei tiennyt paljonko 4.20 maksavasta tuotteesta pitää antaa takaisin, kun annoin 5.20. Tai sitten on tullut tapauksia, jotka sanovat ettei näin voi tehdä ja itse asiakkaana neuvon, miten homma tehdään. Monesti menee ihan punaiseksi, kun ovat kuulleet että olen tehnyt joskus vastaavaa hommaa ja tiesin, että homman voi tehdä. Kyseessä oli laiskuus.

Minä tiedän useitakin työttömiä, jotka ovat ennen käskeneet muita katsoa peiliin yms. typerää. Tuuri ja suhteet merkitsevät enemmän, osaaminen tulee vasta kolmantena. Mutta se on tuurista kiinni, pääseekö omaa osaamistaan haastatteluun asti todistamaan. Voin kertoa vielä yli 10 vuoden takaa tapauksen, että sain määräaikaisen erään kurssikaverini nenän edestä. Mutta kun haettiin vähän myöhemmin samaa vakinaista, sama kurssikaverini sai paikan. Tuohon minå en päässyt edes haastatteluun. Eri ihmisillä on vain erilaisia valintaperusteita ja toisiin samankin tapaisiin paikkoihin painotetaan eri asioita. Kyseessä voi olla hyvin pienet vivahde-erot. 

Minä olen kertonut täällä ennenkin, että minulle tuli paljon helpommin, silloin kun olin aktiivisimmillani, haastattelukutsuja oman alan paikkoihin kuin esim. kassalle tai siivoojan paikkaan, vaikka epätoivoisesti hain ihan kaikkea.

[/quote]

Ei siis haettu samaa vakinaista, vaan toiseen samanlaiseen paikkaan vakinaista. Olin vielä tuossa edellisessä paikassa silloin. 

Vierailija
32/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lama ei työttömyys ole kenenkään oma vika. Käynnissä on myös töiden rakennemuutos paljon töitä katoaa, ei tarvita enää. Aika näyttää miten käy.

Vierailija
33/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes aloittanut hakemista kun tämä työllisyystilanne masensi jo etukäteen koska tiesin että voi mennä vuosikin ilman mitään työpaikkaa ja aikaa kuluu hukkaan. Sen sijaan päätin aloittaa opiskelun alalla jossa töitä riittää.

Vierailija
34/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös työnhaku käynnissä, ollut kohta vuoden (kandin paperit yliopistosta alalta jolla työllisyystilanne huono). Harkitsen lähihoitajakoulutusta.

Vierailija
35/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen ollut 3v. työttömänä, en ole laittanut yhtäkään hakemusta ko. aikana.

Mulla on ala sellainen että työllistyisin kyllä, mutta silloin lapseni olisivat ihan heitteillä,myh kun olen.

Erityislapseni kärsi erityisesti kun olin töissä, ei kiitos enää.

Vierailija
36/36 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:15"]

10 lisää, että tuo neuvo katsoa peiliin on kanssa idiootin neuvo.

[/quote]

Minun mielestäni epäonnistumisen itsearvointi on tärkeää. Mieti mitä voisit tehdä paremmin seuraavalla kerralla, onko tosiaan CV:ssä tai hakemuksessa jotain kehitettävää, voitko tehdä jotain muuta haun onnistumiseksi. Näin minä näen "peiliin katsomisen".

[/quote]

Kyllä näillä peiliin katsomiseen -kehottajilla on aina mielessä pelkkä haukkuminen.  jos he vilpittömästi tarkoittaisivat tuota, silloin he sanoisvat noin eivätkä käyttäisi ivallista viesti- tai äänensävyä. En minä ainakaan käske katsoa peiliin, jos mielestäni hakemuksessa on jotain vikaa, vaan ehdotan muuttamaan sitä hakemusta. "Sussa on jotain vikaa, katso peiliin" -tyyli on haukkumista ja oman itsensä egon nostamista, eikä siinä ole minkäänlaista auttamishalua taustalla.