Voinko pyytää ravintolassa nähdä kokin?
Haluaisin ihan oikeasti nähdä millainen ihminen tekee sen annoksen minkä syön! Itselläni esim kun olen pitänyt geelikynsiä niin en voisi kuvitellakaan syöväni ruokaa joka on tehty sellaisilla! onko junttia vai saanko hankalan asiakkaan maineen jos pyydän nähdä henkilön joka tekee ruuan!?
Kommentit (17)
Parempi kun et Ap kysy. Luulee pian että aiot syödä hänet jälkiruoaksi.
Tottakai voi pyytää. Sanot vain kuuluvalla äänellä tarjoilijalle: "Can I see your cock?". Englanniksi siksi että useimmat tarjoilijat ovat puolalaisia.
Yhden ravintolassakäynnin hinnalla saa kaupasta viikon ruuat.
Ei ole varaa.
Mulla on sellainen käsitys, että ravintoloissa on aika tarkat hygieniasäännökset ja geelikynsien kanssa on varmaan aika vaikea valmistaa huippuannoksia.
Jos haluaa tavata kokin valittaakseen tai kiittääkseen annoksesta niin se on jotenkin ymmärrettävää ja saattaa onnistuakin, mutta että haluaa tehdä jonkunnäköisen hygieniatarkistuksen niin ... parempi sitten pysyä kotona, ehkä?
Jos kokki tulee salille hän tulee avokäsin vaikka saattaa käyttää kertakäyttöhanskoja ruokia valmistaessaan.
Kokin työtä joskus tehneenä ei tuollaisia tilanteita tullut eteen. Joskus asiakkaat lähettivät tippiä keittiöön kun olivat ruokaan erittäin tyytyväisiä.
Onneksi et keittiötä, se voisi joissain tapauksissa viedä ruokahalut.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 03:50"]
Voi vitun idiootti
[/quote]Sanoisin että idiootti on joku muu kuin asiakas, jos kokki on sellaisen näköinen että häntä ei haluta näyttää salissa.
AP:n kannatta asioida ravintoloista joista näkee keittiöön. Monissa ravintoloissa keittiö on siten että kokin näkee tiskin yli, josta annokset siirtyy tarjoilijalle.
Itse en ainakaan ketaisi ennen tilausta alkaa arvioimaan kokkia pelkän ulkonäön perusteella. Oletan että hygienia-asiat on kunnossa ilman minun kyttäämistä. Periaatteessa voisin pyytää tavata kokin, jos minulla olisi sanottavaa ruuaasta, hyvässä tai pahassa mielessä.
Mitä vampyyri sanoi tarjoilijalle ravintolassa?
- Saisinko litran kokista.
Sinä haluat siis koko kokin.
No idiootti tai en mutta yököttää ne kynnet mitä joskus näkee esim asiakaspalvelussa!! meillä mies on bakteerikammoinen mutta mä olen se joka ajattelee tätä kynsiasiaa ravintolassa..
Et todellakaan. Jos olet valmis maksamaan siitä kokin tapaamisesta 20e, niin ehkä sitten. Kokki ei myöskään todellakaan sinua halua nähdä. Luuletko, että ne ruuat mitkä on siellä keittiössä pannulla/uunissa jatkavat itsensä valmistusta ja ymmärtävät lopettaa kypsymisen sopivassa vaiheessa kun sinä kyselet tyhmiä kokilta? Aivojen käyttö sallittua.
Onnistuu joissain ravintoloissa. Mm. Hiltonissa kokki on ulkomailla ollessani käynyt selvittämässä mitä ruokaan tulee. Yhdessä englantilaisessa ravintolassa, kun ihmettelin, että vastaako kypsyys todella pyytämääni, kokki tuli vähän ajan päästä pahoittelemaan ja totesi, että oli tosiaan kirjoitettukin oikea pyytämäni kypsyys, mutta jostain syystä hän oli muistanut sen paistaessaan väärin. Koska olin siitä huolimatta syönyt pihvin ja kehuin vielä makua, sanoin myös, että maksan kyllä niin hyvän pihvin, hän teki meille tosi hyvät erikoisjälkkärit veloituksetta ja kävi vielä kysymässä pidimmekö siitä.
jos olet tyypillinen suomalainen nainen leveine perseineen ja vellovine vatsoineen.pekonin muruset viiksiä koristaen.en usko että kokki haluaa nähdä sinua..kokki pelkää että syöt hänetkin kaiken muun lisäksi
Ainahan voi pyytää. Se vaan, että sattuuko siellä edes olmeaan oikeaa kokkia, vaan pelkkä pakasteiden lämittäjä.
Voisin kuvitella, että Hyacinth Bukee pyytäisi tällaista.