Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä näitä maskifetistejä oikein vaivaa? Jos kaupoista olisi tullut merkittävästä tartuntoja, moni myyjä olisi jo sairastunut! Vaan eipä ole.

Vierailija
08.10.2020 |

Joten lopettakaa nyt jo tämä näpertely maskipakkojen kanssa ja keskittykää johonkin järkevään!

"Vaatimukset maskien käytöstä kaupoissa kovenevat"

https://yle.fi/uutiset/3-11585084

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. 0 tartuntaa on jäljitetty ruokakauppaan. Kovin helposti ovat ihmiset säikyteltynä lähdössä mihin vaan hömpötyksiin. Ja kuinka moni oikeasti nuhjas kaupassa yli 15 min alle 1m päässä vieraasta ihmisestä? Oma kauppareissu harvoin edes kokonaisuudessaan kestää sitä varttia.

Vierailija
2/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, mutta se kassalla vietettävä aika on loppujen lopuksi erittäin lyhyt ja siinä lisäksi pleksi.

Eniten kaupoissa menee aikaa itse ostoksiin ja niiden valitsemiseen ja siellä ne varsinaiset pisarat ja aerosolit ja käsivirukset elää  ja on ja liikkuu.

Ei tarvita kuin että joku huomamattaan yskäisee, mitä tapahtuu nyt syysaikaan tosi usein, niin siinä sitten onkin jo melkoinen kuorma pisaroita ja aerosoleja monen metrin säteellä.  

Mm. näitä tilanteita varten jokaisen tulisi maskeja kaupoissa käyttää, ja mitä pienempi kauppa, sitä tarpeellisempi maski on.  Hyviä esimerkkejä ovat R-kioskit, ne ovat pikkuruisia kooltaan, mutta usein täynnä veikkauksia jättäviä ja arpoja ja tupakkaa ostavia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ruvennuy käymään kaupassa ilalla, kun siellä on hiljaista. Paljon tehokkaampi varokeino kuin maskit, joita en todellakaan käytä, kun kaupassa on silloin enintään noin 5 ihmistä samaan aikaan.

Vierailija
4/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, mutta se kassalla vietettävä aika on loppujen lopuksi erittäin lyhyt ja siinä lisäksi pleksi.

Eniten kaupoissa menee aikaa itse ostoksiin ja niiden valitsemiseen ja siellä ne varsinaiset pisarat ja aerosolit ja käsivirukset elää  ja on ja liikkuu.

Ei tarvita kuin että joku huomamattaan yskäisee, mitä tapahtuu nyt syysaikaan tosi usein, niin siinä sitten onkin jo melkoinen kuorma pisaroita ja aerosoleja monen metrin säteellä.  

Mm. näitä tilanteita varten jokaisen tulisi maskeja kaupoissa käyttää, ja mitä pienempi kauppa, sitä tarpeellisempi maski on.  Hyviä esimerkkejä ovat R-kioskit, ne ovat pikkuruisia kooltaan, mutta usein täynnä veikkauksia jättäviä ja arpoja ja tupakkaa ostavia ihmisiä.

No eikö ne helvetin yskijät voisi velvoittaa laittamaan sen rätin? Miksi pitää kyykyttää tavallista tervettä maitopurkin ostajaa?

Vierailija
5/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan tarttuvuudessa on edelleenkin merkittävässä osassa pidemmän aikaa, useimmiten yli 15 minuuttia kestävät lähikontaktit ja vielä tiloissa, missä ilma ei vaihdu kunnolla.

Kaupoissa pidetään useimmiten kuitenkin selvemmin etäisyyksiä kuin monissa muissa sisätiloissa ja asiakkaiden ja henkilökunnan kontaktit kestävät hyvin lyhyen aikaa.

Vierailija
6/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ruvennuy käymään kaupassa ilalla, kun siellä on hiljaista. Paljon tehokkaampi varokeino kuin maskit, joita en todellakaan käytä, kun kaupassa on silloin enintään noin 5 ihmistä samaan aikaan.

Illalla siellä onkin sitten kaikki aerosolit mitä ihmiset ovat päivän aikana uloshengittäneet.

Vierailija
7/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä juuri. Aivojen käyttö on yhä sallittua.

Mä en todellakaan laita kauppaan maskia.

Vierailija
8/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. 0 tartuntaa on jäljitetty ruokakauppaan. Kovin helposti ovat ihmiset säikyteltynä lähdössä mihin vaan hömpötyksiin. Ja kuinka moni oikeasti nuhjas kaupassa yli 15 min alle 1m päässä vieraasta ihmisestä? Oma kauppareissu harvoin edes kokonaisuudessaan kestää sitä varttia.

Niinpä, taas minä,minä minä!  Jos sinun kauppareissusi ei kestä kuin muutaman minuutin, niin monella muulla se kestää pitempään.

Ei voi ihminen pitää aina vertailukohteena itseään, ei totisesti.

Kaupassa menee aikaa kun ostaa suuremman määrän tavaraa, jo liha-ja kalatiskillä saa odotella useita minuutteja.

Myös vihannesten ja hedelmien valitsemiseen menee aikaa, etenkin kun juuri laareilla on aina runsaasti muitakin ihmisiä valitsemassa samoja juttuja ja yrittää pitää niitä turvavälejä.

Jos hakee kaupasta vain olutta ja sätkätarpeet sekä pizzan ja pari valmisruokapakkausta, niin eipä siihen aikaa tuhraannu.

Vierailija
9/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman terveitä ne myyjät on ottaen huomioon että ne koronapöpöt pystyy leviämään ilman kautta jopa 8 metrin säteellä. Luulisi että kaupoissa ei olisi ketään töissä. Siellä ne vaan on. Samat myyjät päivästä toiseen.

Vierailija
10/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö ne helvetin yskijät voisi velvoittaa laittamaan sen rätin? Miksi pitää kyykyttää tavallista tervettä maitopurkin ostajaa?

Muistaako kukaan sellaista keksintöä kuin nenäliina. Ooh...

Vierailija
11/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, taas minä,minä minä!  Jos sinun kauppareissusi ei kestä kuin muutaman minuutin, niin monella muulla se kestää pitempään.

Kaupassa menee aikaa kun ostaa suuremman määrän tavaraa, jo liha-ja kalatiskillä saa odotella useita minuutteja.

Myös vihannesten ja hedelmien valitsemiseen menee aikaa, etenkin kun juuri laareilla on aina runsaasti muitakin ihmisiä valitsemassa samoja juttuja ja yrittää pitää niitä turvavälejä.

Jos hakee kaupasta vain olutta ja sätkätarpeet sekä pizzan ja pari valmisruokapakkausta, niin eipä siihen aikaa tuhraannu.

JA just siksi tämä pitääkin jättää suositukseksi ja oman harkinnan varaan. Jos menee tungeksimään klo 16 johonkin hulluille päiville, niin maskit päähän. Jos menet ostamaan lähikaupasta maitopurkkia klo 23 illalla kun siellä on 2 asiakasta, niin ei maskia.

Vierailija
12/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan tarttuvuudessa on edelleenkin merkittävässä osassa pidemmän aikaa, useimmiten yli 15 minuuttia kestävät lähikontaktit ja vielä tiloissa, missä ilma ei vaihdu kunnolla.

Kaupoissa pidetään useimmiten kuitenkin selvemmin etäisyyksiä kuin monissa muissa sisätiloissa ja asiakkaiden ja henkilökunnan kontaktit kestävät hyvin lyhyen aikaa.

Enpä koskaan ole valittanut kaupassa ilman seisomisesta.

Vierailija
13/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta 60% tartunnoista ei ole jäljitetty mihinkään.

Vierailija
14/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lapsellista länkytystä. Hohhoijaa. Miten se on sulta pois, jos joku haluaa minimoida riskinsä ja osaltaan auttaa leviämisen estämisessä? Miksi joku maski aiheuttaa tällaisia aggressiota?

Vierailija
15/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JA just siksi tämä pitääkin jättää suositukseksi ja oman harkinnan varaan. Jos menee tungeksimään klo 16 johonkin hulluille päiville, niin maskit päähän. Jos menet ostamaan lähikaupasta maitopurkkia klo 23 illalla kun siellä on 2 asiakasta, niin ei maskia.

Ei se minäminäminähysteerikolle riitä, kun aina on pienikin riski.

Vierailija
16/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Sokoksessa kemikalio-osastolla. Avuliasta henkilökuntaa tuli lahteen kertaan kyselemään, tarvinko apua. Näytin varmasti epäilyttävältä lippis syvällä päässä ja iso maski naamalla. Sen sijaan kummallakaan kaupahenkilöllä ei ollut maskia saati visiiriä. Siinä keskustelimme kasvokkain puolen metrin 'turvavälillä'.

Stokkalla oli enempi väkeä, hullarit kun on meneillään. Sielläkään nuoremmilla asiakkailla ei näkynyt maskeja, eikä myyjällä.

Vierailija
17/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella lapsellista länkytystä. Hohhoijaa. Miten se on sulta pois, jos joku haluaa minimoida riskinsä ja osaltaan auttaa leviämisen estämisessä? Miksi joku maski aiheuttaa tällaisia aggressiota?

Lopetatte sen maskipakosta fantasioinnin ja annatte muiden elää edes suht normaalia elämää. Maskipakko on kaukana normaalista.

Vierailija
18/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minäminäminähysteerikolle riitä, kun aina on pienikin riski.

Niin, elämässä on monia riskejä. Joku saa influenssan ja kuoleekin siihen joka vuosi, silti ei ole tällaista hysteriaa. Varmasti nuo influessatapauksetkin saataisiin estettyä, jos kaikki pakotettaisiin pitäämään 24/7 maskia.

Ja liikennekuolemat vähenisivät, jos olisi nopeusrajoitus max 60 km/h.

Vierailija
19/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta 60% tartunnoista ei ole jäljitetty mihinkään.

No äläpä. Luultavasti suurin osa noista on nimenomaan joltain tuntemattomalta saatu, kun on oltu samaan aikaan kaupoissa ja liikkeissä ja virastoissa asioita hoideltu. Näitähän juuri ei voi mitenkään jäljittää, ei voinut ainakaan ennen vilkkua.

Vierailija
20/58 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetatte sen maskipakosta fantasioinnin ja annatte muiden elää edes suht normaalia elämää. Maskipakko on kaukana normaalista.

Laittakaa myyntiin vain sellaisia maskeja, jotka suojaavat sitä käyttäjää! Silloin jokainen voi sen avulla suojata nimenomaan itseään, eikä tarvitse syyllistää koko ajan muita.

Nythän on naurettavaa, että kansalle myydään vain sekundamaskeja, jotka eivät oikeasti suojaa mitään ja niiden tarkoitus on vain estää suurimmat räkäroiskeet.