Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajua huimausta alkuraskaudesta!

22.07.2006 |

Oikein hirvittää tämä pyörryttävä olo.Kaikki pyörii koko ajan välillä enemmän ja välillä vähemmän.Joku päivä pyörrytti niin,että ei juur kävellä uskaltanu.onko tää nyt ihan normaalia?viime raskaudessa ei huimannut alussa kun ihan muutaman kerran,mutta se ei ollut kyllä mitään tähän verrattuna.Aivan järkyttävää.Oksentanut olen vaan jokusena päivänä...ja tää siis tosiaan ihan alussa,positiivinen testi tuli tiistaina.Mites teillä muilla,onko ollu vastaavaa ja kai kaikki on ihan kunnossa?Ja vinkkejä tietty et mikä ihme tähän auttais.

oisin kiitollinen!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huimausta/pyörrytystä mutta lähinnä semmosta huippaustyylistä tai kuten kuumeessa pää pöheröinen/sumuinen, mittailinkin sitten ja silloin kun lämpö on korkeampi 37,3 huippailee enempi, 37 välillä silloin vähempi ja tänään olen huomannut että jos lisää juomista vesi/mehu niin hieman helpottaa eli koska alkuraskaudessa ramppaa vessassa enemmän niin pitäisi myös juoda enempi...en sitten tiedä auttaako muilla. Myös liian alhainen tai korkea verenpaine voi aiheuttaa..toivottavasti helpottaa

miauuu 4+6

Vierailija
2/5 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen kyseessä ja viikkoja 7+5 viikolta 6 lähtien oli aikas kovaa huimausta olin ihan ihmeissäni moisesta oireesta pahoinvointia kun ei juuri ole. Pari kertaa oon joutunu meneen pitkäkseen lattialle kun on mustunut silmissä. Mulla auttaa se että ei päästä itseään nälkäiseksi ja suihkuun vaan hyvällä ololla, siellä tulee usein todella heikko olo. Siitä en tiedä onko miten normaalia tai vaarallista, mutta en usko että on kovin vaarallista. Minkä kokoinen ihminen olet ja minkälaiset ovat verenpaineesi normaalisti? Mä olen pitkä ja paineet alhaalla joten tuskin on kovin vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen odotusaikana kerran jopa pyörryin, sen jälkeen olen osannut varautua paremmin, kun nousee ylös ja silmissä sumenee. Tokasta oli samanlaista (kesti ihan alusta aika pitkällekin muistaakseni). Nyt tuloillaan kolmas, rv10 menossa, ja edelleen silmissä sumenee (alkoi jo ennen plussausta). Mulla nlassa ollut alapaine aika matala (50-70), tiedä sitten onko siinä syy..

Vierailija
4/5 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä tää huimaus ja oksentelu alkoi kans ennen plussa testiä...siitä sitä sit melkein jo aavistikin.sinä päivänä kun plussan sain niin pyörrytti niin pahasti että oli pakko maata melkein koko päivä olohuoneen lattialla.(mitä nyt pari kertaa karasin vessassa oksentamassa)hiukankin kun liikahti niin silmissä meni ihan mustaksi.

oon koittanu syödä aina jotain edes pientä parin tunnin välein ja juoda paljon.joskus auttaa, useimmiten ei kyllä auta mikään.

normaalit verenpaineet on ollu kutakuinkin 80/140? ja nyt on ollu sellasta 71/117 että aikalailla on tippunu,siitä tuo huippauskin varmaan osittain johtuu.ja joku kyseli minkä kokoinen olen,174 cm eli kai suht pitkä.

näin iltasin on yleensä parempi olo,eikä pyöri maailma niin hirveästi.toivoa sopii että menis nopsaan ohi :-) esikoisella mukava uhmaikä päällä niin ois kivampi olla vähän skarpimmassa kunnossa.

Vierailija
5/5 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti aamupäivinä oli pahinta, yleensä puolen päivän aikaan alkoi helpottamaan. Töissä olen pari kertaa pyörtynytkin, mutta onneksi ehdin molemmilla kerroilla istumaan, eli en kaatunut lattialle. Eli huimaus kannattaa ottaa tosissaan ja istua/maata, kun siltä tuntuu.

Neuvolassa ja lääkärissä eivät osanneet auttaa, hemoglobiini ja verenpaineet olleet hyvät koko ajan. Eikä ole liittynyt verensokeriin/ruokailuun. Nyt raskausviikkoja 23 kasassa ja vasta viikon verran huimausta ollut vähän vähemmän. Tosi kurja vaiva, toivottavasti teillä muilla helpottaa jo aikaisemmin.