Kyläily ja siivoton koti...
Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
Kommentit (399)
AV jaksaa aina yllättää! Nauraa räkätän niin, että koko talo herää!
hehehe.. kiesus, kissa tuli jo katsomaan mitä mä naureskelen, kohta muukin perhe herää:))
Mä putosin ihan täysin. Nauroin tunnin vedet silmissä, ei tullut loppua ollenkaan. En kertonut miehelle ja lapsille syytä, kun oli niin nolo moga ja aihe. Nyt taas henki kulkee.
Terveisin alkuperäinen automaattisen tekstinsyötön kanssa kamppaillut.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.
[/quote]
VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!
MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...
[/quote]
Tää on vähintään koko joulukuun paras kommentti tällä palstalla :D!
Mies kielsi mua äsken nauramasta, koska ei saa unta kun mä hihitän. Tiristin silti ison naurukyyneleen tyynylle! :D Ei pitäis tulla öisin av:lle...
ei jukolauta! Norpat ja emättimet, ole tässä sitten hissukseen nauramati, ettei oma ja vierasväki herää. ;D
Onneks lapset ei heränny, mies vain havahtui unesta kysymään mikä on ku luuli että itken... kyyneleet kyl valuu mut ei surusta :D
Tulee mieleen Armenian euroviisu Nor Par. Jonkun pitäisi sanoittaa se suomeksi. En tiedä pystyisinkö vakavana norppalaulua kuuntelemaan ;)
Niin, joillakin soi Naiset ja junat, toisilla soivat Norpat ja emättimet ;)
Älkää sanoko, että mä olen ainoa, jolla alkoi soimaan "Vanhoja poikia viiksekkäitä" päässä...
Ja pakkohan sanoja oli vähän muuttaa.
Porvoon kulmilla pikkuinen torppa
Istuu portailla av-äiti yksinäinen
tietokonettaan hakkaa, ja norppa
ilmestyy ruudulle pärskähtäen.
Bittivirtaa se suunnisti surffaajan luo,
sille tuttua tutumpi on kaiho tuo:
näin käy kun ei ole yhtään rl-ystävää,
kaikki likaiseksi jää.
Puhtaaksi saatu ei mökkiä pientä,
saapumatta jäi siivousporukka kaverin.
Ei ole tolua, ei pesusientä,
vain yksi suuri e-e-mätin!
...kiitos ja anteeks.
Näin pahaa unta ja päätin hetken selailla aaveeta että unohtuis. Ja tämä oli vastassa, uskaltaakohan sitä enää nukahtaa. :D
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:01"]Ollaan pidetty mankelointi-, silitys- ja ikkunanpesutalkoita, mutta ei se nyt mikään tapa ole. Mukana sekä naisia että miehiä. Enemmän se on kädenojennus ystävälle, jolla jostain syystä elämäntilanne on sellainen, että ei itse ehdi tai jaksa.
Ap:n kuvaus kuulostaa siltä, että naislauma kulkee tuon tuostakin toistensa kotien läpi kuin tornado! :D
Ja miksi siideriä, oletteko teinejä? Päivän siivouksen jälkeen jokainen ansaitsee herkullisen aterian ja hyvää viiniä.
[/quote]
Öö siideriä on ainakin minusta kivempi juoda kun maistuu paremmalle kuin viini . Viini on yliarvostettua. Luuletko muuten tosissas että hirveän siivousrumban jälkeen jaksaa alkaa kokkailemaan herkullista ateriaa. Tulee sotkua. Minä ainakin ennemmin tilaan pizzaa ja juon siideriä. Onko viinin juominen joku tae aikuisuudesta? Lisään tähän vielä että mieheni on viinifanaatikko, tuo niitä ympäri maailmaa ja meillä on viinikaappi täynnä viinipulloja. Ja meillä juodaan viiniä todella usein. Tykkään silti paljon enemmän siideristä, joka maistuukin raikkaammalle eikä kuivata ja pistä naamaa punoittamaan niin kuin joku vitun viini. Ihan sama onko valkkaria vai punkkua, vai roseeta. Kaikki samaa yliarvostettua paskaa, jota voi pakolla juoda lasin ruuan kanssa mutta hyi saatana ei muuten.
Kauheeta ämmien muka hauskanpitoa...siivoten. Pitää olla köyhää.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:41"]Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
[/quote] en mene kylään siivoilemaan eikä mun kotona tarvi siivota. Mikäli kutsuu niin minimivaatimus että on suht siistiä.tiskipöytä puhdas ja pöytä.eteinen ok ja olohuone.vaatteet kaappeihin.lehdet järjestykseen.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 07:43"]Kauheeta ämmien muka hauskanpitoa...siivoten. Pitää olla köyhää.
[/quote]
Noiden juomien kanssa minäkin voisin siivota siideri ja viini käy, en ole nainen.
Se on eriasia jos menee extempore ja voi auttaa ystävää jos apua tarvii.
Ei oo totta! Melkein putosin tuolilta naurusta :D vieläkin vedet silmissä...
Kuulostaa tosi kivalta aloittajan ystäväpiiri. :)
Norppaeroottinen kokoemätinsiivoussuhde joka torppaan koska salasuhteet ovat so last season!