Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi tykätä viinistä?

Vierailija
29.12.2013 |

Vai olenko juonut vain pahoja viinejä? Olen kyllä juonut mitä erilaisimpia viinejä elämäni aikana ja mielestäni kaikissa on äärimmäisen paha, etikkainen jälkimaku. Mitä viiniä oikein pitäisi juoda vai kuuluuko sen maistuakin tuolta? (puna- ja valkoviineissä sama homma) En vain käsitä mistä se viinin hienous tulee, tai ajatustasollahan se on mutta maku on aivan kamala, joka kerta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juonut liian vähän. Sinun täytyy tulla muutaman kerran humalaan niistä niin kroppasi ymmärtää alkaa tykkäämään myös mausta.

Vierailija
22/29 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 20:52"]

Mullakin alkaa valkoviinit maistua ekan lasillisen jälkeen tosi pistävältä ja sitten tulee pää kipeäksi. Punkuista kyllä tykkään.

[/quote]

No mitä miinustamista tässäkin nyt on helevetti :D Eikö sen saisi maistua pistävältä mun mielestä, vai eikö mun saisi pitää punkusta? Vai mikä on ongelma?

[/quote]

No sitä miinustamista, kun ne kuitenkin maistuu. Siitä se miinus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 20:52"]

Mullakin alkaa valkoviinit maistua ekan lasillisen jälkeen tosi pistävältä ja sitten tulee pää kipeäksi. Punkuista kyllä tykkään.

[/quote]

No mitä miinustamista tässäkin nyt on helevetti :D Eikö sen saisi maistua pistävältä mun mielestä, vai eikö mun saisi pitää punkusta? Vai mikä on ongelma?

[/quote]

No sitä miinustamista, kun ne kuitenkin maistuu. Siitä se miinus.

[/quote]

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Absolutistit+masentuneempia+kuin+alkoholin+k%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4t/1135248908103

http://www.makuja.fi/artikkelit/1846521/ajankohtaista/totta-se-on-absolutistit-kuolevat-nuorempina-alkoholin-juominen-kannattaa/

Vierailija
24/29 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele tykkäämään, se onnistuu kyllä.

Vierailija
25/29 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vain löytänyt sulle mieleistä viiniä. Meilläkin on jääkaapissa tällä hetkellä avattu pullo, mistä ei olla miehen kanssa kuin maistettu. Litku maistuu ihan vedeltä, hienommin sanottuna tiskivedeltä. Kumpikin tykätään viineistä kyllä, mutta tuo pullo taitaa mennä viemäriin vielä.

Mutta en minä muutenkaan kaikista viineistä tykkää. Punaviinejä en juo. Valkoviiniä otan ravintolassa, ja siellä on tarjolla sen verran hyviä viinejä, että aina on maistunut hyvältä. Kotiin ostan kotimaisia marjaviinejä suoraan tilalta. Ne on niin erinomaisia, helppoja juoda kenelle hyvänsä, että ne menevät ihan sellaisenaan tai juustojen kanssa, ruuan kanssakin. Sopivat joka tilanteeseen.

Ennen join siideriä ja lonkeroa. Toki niitä joskus edelleen, mutta hiilihapot närästävät minua niin kovasti, että viini sopii vatsalle paremmin. Marjaviinit ovat nyt korvanneet lähes täysin nuo siiderit.

Vierailija
26/29 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita makeasta valkkarista, se on hyvää ja lähes sidukkamaista. En itsekään oikein tykkää vielä muista viineistä.

Vierailija
27/29 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei oikein uppoa valkkarit eikä siiderit eikä käymisteitse valmistetut lonkerot. Kuoharia voin sen lasillisen juoda silloin harvoin irvistämättä kun on muka joku syy kilistellä. Tämä vain sen takia, että joskus alle parikymppisenä tuli juotua tarpeeksi (eikä edes mitenkään älyttömästi) kiljua. Se oli silloin ihan hauskaa, mutta kaikki vaalea näin reilu 10v myöhemmin tuo vain sen saman mielikuvan joka nyt ei vaan oikein nappaa. Punkku kyllä maistuu, mutta vaaleissa maistan välittömästi sen hiivanjämät ja sokerin enkä mitään muuta ehdi sitten maistaakaan kun mielikuva ehti taantua.

Punaviineissä erotan hyvinkin eri makuja ja jälkimakuja ja on paljon hyviä valintoja mitkä käy ilman ruokaa tai määrätyn lihan kanssa.

Vierailija
28/29 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette pilanneet makunystyranne siiderilla.

Vierailija
29/29 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaahan tuossa on se, että jos ei vielä tiedä viineistä kovin paljoa, ei millään osaa valita sitä itselleen sopivinta valikoimasta ja päätyy aina ostamaan pahoja ja sopimattomia viinejä. Valitettavasti alussa oma makuaisti on myös sen verran rajoittunut, että luultavasti vain tietyt viinit maistuvat hyvältä ja maistelun jatkuessa yhä useampi viini on hyvää.

Itse muinoin ensin keksin, että yksi tietty valkoviini onkin ihan juotavaa. Kun olin ryystänyt sitä useamman pullollisen, myös muut valkoviinit olivat sidettäviä. Punaviineihin tutustuin niistä pitävän miesystäväni myötä, joka myös osasi valita ja ostaa niitä tosi hyviä viinejä. Nykyään aika moni punaviinikin maistuu hyvältä, vaikka omat suosikit onkin olemassa.Tanniinisuudesta pääsee eroon nuorissa viineissä, jos antaa viinin hengittää laajapohjaisessa karahvissa useamman tunnin ennen juomista. 

Toisaalta olet jo aika pitkällä, jos pelkästään se jälkimaku on huono? Maistuvatko viinit hyvältä siemauksen alkuvaiheessa?