Olenko aivan lapsellinen? En saanut mieheltä joululahjaa...
Ja olen aika pettynyt. En saanut viime joulunakaan. Kumpanakin vuonna olen hänelle ostanut kalliin lahjan. En oikein itsekään ymmärrä, miksi tämä vaivaa. Jotenkin vaan tulee hölmö olo, kun mua ei ollut muistettu. Sitä kyselee mielessään, että pidetäänkö mua itsestään selvyytenä. Olemme siis olleet kohta kaksi vuotta naimisissa. Ensimmäinen hääpäiväkin meni mieheltä ohi. Itse ostin hänelle kukkia ja hienon kellon. Rahasta ei miehellä ole puute, eli siitä ei ole kyse. Niin. Olenko mä ihan kakara?
Kommentit (23)
miehelle kannattaa sanoa tarkkaan lahjatoive etukäteen. Vain sillä tavoin saa toivomansa lahjan.Muutoin joko jää ilman tai saa rikkaimurin niin kuin minä tänä jouluna (en ikinä ole pitänyt moisista vekottimista). Sanoin miehelle, että olipa varsin epäitsekäs lahja =)
Et ole lapsellinen. Mulle kävi vähän samalla tavalla. Oltiin sovittu että MIES ei saa lahjaa koska hänen omiin harrastusmenoihin on just menny niin paljon rahaa. Mies oli sitten jotenkin kummallisesti ajatellut asian niin, että olimme sopineet, ettei toisillemme osteta lahjoja. Ja minä petyin aattona. Sanoin asiasta hänelle joulupäivänä. Mies ajatteli asiaa tovin ja tajusi itsekin mitä oli sovittu ja että hän oli mokannut. Neuvoisin siis keskusteleen asiasta, mutta älä suutu tai esitä marttyyriä, se tuskin auttaa.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:41"]
Ohis, minusta on kummallista jos ei keksi MITÄÄN lahjaa puolisolleen...! Lahjahan voi olla vaikka hienoa suklaata, hyvää kahvia, lapaset, lahjakortti johonkin, teatteri-/leffaliput, ässä-arpa tmv. en ymmärrä miten ei keksisi mitään annettavaa puolisolleen.
[/quote]
Nuo ovat minusta niitä pakolla keksittyjä lahjoja. Kumpikaan ei käy teatterissa, leffat mieluummin vuokrataan, lapaset ja kaikki muukin vaate on sellaista mitä haluan itse valita, lahjakortti on lahja jota ei osteta puolisolle jos on yhteiset rahat, arvat ovat tuhlaamista, kahvit kuuluvat tavalliseen kauppareissuun. Erikoinen suklaa voisi olla ainut mitä noista voisin ottaa, kaikki muu on minusta sitä pakolla keksittyä lahjaa.