Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monet nykyiset fitness-bloggaajatytöt entisiä syömishäiriöisiä

Vierailija
28.12.2013 |

Olen nyt vasta ruvennut miettimään, että monet näistä nykyään salilla käymisestä, terveellisesti syömisestä ja muusta fitness-hommasta kiinnostuneet bloggaaja-tytöt ovat entisiä syömishäiriöisiä. He ovat avoimesti menneisyyden syömishäiriöistä blogissaan kertoneet, mutta on oikeasti vähän vaikea olla miettimättä, etteikö tämä fitness-villitys olisi ikäänkuin hyväksyttävä toisenlainen muoto siitä syömishäiriöstä... Esimerkkejä:

- Start living your best life -Elisa (entinen anorektikko)

- Inhimillinen turhamaisuus -Mikaela (entinen bulimikko)

- Saara Sarvas (entinen bulimikko)

Ei sillä, kyllähän esim. näiden yllämainittujen neitien elämä vaikuttaa blogin perusteella hyvinkin tervejärkiseltä (erityisesti Saaralla), mutta silti pistää miettimään, onko tämä vain uusi tapa hallita itseään, kuten syömishäiriössä, nyt sitä vaan pidetään jotenkin ihailtavana...

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Mikaelan viimeiset treenipostaukset on antaneet aika huolestuttavan kuvan :/ koko elämä pyörii treenin+ruuan ympärillä

Vierailija
22/77 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se syömishäiriö pysyy ja tiukasti. Vaikka olisikin "parantunut". Vaikka söisikin laskematta kaloreita. Silti sitä iloitsee salaa litteästä vatsasta ja erottuvasta rintalastasta ja siitä, että lonkkaluut kolisee lattiaan, jos tekee lattialla jotain jumppaa. Ja liikuntaa ei uskalla lopettaa ikinä, koska lihomisen pelko on suuri. Vaa-alla ei uskalla käydä, koska pelkää kauhistuvansa luvuista. Se on siellä taustalla ja kuiskii korvan juuressa salojaan, joinakin päivinä enemmän, yleensä se on hiljaa. En ikinä uskaltaisi aloittaa mitään sellaista harrastusta taikka elämäntapaa, joka vaatisi tiukkaa ruokien laskemista ja kontrolointia, se menee minulta aina yli. Vaikka olen kohta jo 30-vuotias ja sairastuin vasta aikuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisakunto kestää vain hetken. Fitness voi olla terveellistäkin ja kuntoilu ylipäätään. Jokaisen vain pitää löytää se mikä itselle sopii parhaiten. Alkuun päästäkseen hyviä vinkkejä: http://tinyurl.com/kuntoon2014

Vierailija
24/77 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka reenaaminen voi olla hyväksi, kun on vaikeaa elämässä. Reenaamisen jälkeen tulee hyvä mieli ja murheet unohtuu samalla. 

Vierailija
25/77 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä fitness-viha oikein on? Sohvaperunat täällä avoimesti haukkuu kovaa treenaavia ihmisiä. Ristus sentään. Lähettäkää vaikka kuvat omista vartaloistanne, niin voidaan sitten nauraa oikein porukalla.

Vierailija
26/77 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minifitness blogin Eevi kertoi juuri BEDistä

Vierailija
27/77 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.inhimillinenturhamaisuus.com/2014/03/mita-mun-kropalle-kuuluu.html

syömishäiriö tai ei kovaa työtä on kropalle tehnyt

Vierailija
28/77 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 22:10"]

[/quote]

Onko tällä muijalla ollut ennen treeniäkään persettä, vai onko se mystisesti kadonnut johonkin?

Vierailija
29/77 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/77 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noissa terveys/liikuntabloggaajissa on huomattava edustus entisiä syömishäiriöisiä verrattuna siihen mikä on syömishäiriöisten määrä väestössä. Itsekin olen aktiivinen liikkuja ja aina ollut kiinnostunut ravinnosta ja pidän itseäni persoonallisuudeltani sellaisena että jos lähtisin liikaa miettimään syömisiäni homma saattaisi lähteä lapasesta. Tämän takia jätän ihan tietoisesti tiettyjen ihmisten blogeja lukematta koska en halua omaksua niistä turhaa stressaamista ruoasta. Varmasti syömishäiriöstä voi parantua mutta ihmisen persoonallisuus ei muutu..joillain vaan on suurempi tarve esim. kontrolloida syömisiä ja sitä kautta hakea vaikkapa elämänhallinnan tunnetta

Vierailija
31/77 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitfashionin blogeissa liki jokaisella silikonit tai syömishäiriötausta, useimmiten molemmat. 

Vierailija
32/77 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

salkkari-Venlan blogi vaikuttaa hyvin terveeltä verrattuna joihinkin. Treenaa kovaa ja on varmasti monien mielestä liiankin treenatun näköinen, mutta ei tunnu laskevan kaloreita ja monissa kuvissa näkyy myös pieniä määriä herkkuja

Vierailija
33/77 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Venlalla tuntuu olevan terve suhde treenaamiseen ja ruokaan! Arvostan kyllä :)

Vierailija
34/77 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:17"]

[/quote]

Onko tällä muijalla ollut ennen treeniäkään persettä, vai onko se mystisesti kadonnut johonkin?

[/quote]

En yleensä tykkää tällaisista kommenteista joissa arvostellaan jotain tiettyä ruumiinosaa, mutta huhhuh. Enpä ole noin pyllytöntä naista nähnyt aikoihin!

Vierailija
35/77 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:10"]

[/quote]

[/quote]

En yleensä tykkää tällaisista kommenteista joissa arvostellaan jotain tiettyä ruumiinosaa, mutta huhhuh. Enpä ole noin pyllytöntä naista nähnyt aikoihin!

[/quote]

Vähän joo on jännän näkönen pylly, kun reidet on kuitenkin aivan mahtavat! Vaikka mikäpä minä olen muita arvostelemaan, itse en koskaan uskaltaisi laittaa itsestäni kokovartalokuvaa... Enkä muutenkaan kyllä ole mallin mitoissa :D

Vierailija
36/77 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei mikään hyvä kroppa mielestäni, ihan tavis. Ja tosiaan ei peppua ollenkaan, missä muodot? Salilla näkee paljon kauniimpia kroppia päivittäin...

Vierailija
37/77 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillinen turhamaisuus -blogista löytyy muuten nyt uusimmat kroppakuulumiset hyvillä kuvilla. Onpahan hurja muutos!

Just eilen mietin tätä juttua, tietysti terveelliset elämäntavat ja urheilu ovat parempi muotivillitys kun kaalikeittodieetit yms,  mutta mun mielestä nääkin menee liian pitkälle jo! Onko sekään elämästä täysillä nauttimista jos punnitaan tarkasti jokainen suupala? Välillä on ihan ok syödä se pulla päiväkahvin kanssa tai heittäytyä sohvalle suklaalevy kourassa.. Kohtuus kaikessa!

Vierailija
38/77 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 15:12"]

Onko Heidi K:lla enää blogia?

[/quote]Ei. Taisi olla tuo epäonnistuminen ID:n kanssa liikaa =(

Vierailija
39/77 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2014 klo 15:12"]

Onko Heidi K:lla enää blogia?

[/quote]Ei. Taisi olla tuo epäonnistuminen ID:n kanssa liikaa =(

[/quote] Mikä epäonnistuminen?

Vierailija
40/77 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ole aika huolestunut järjettömän läskeistä , joilla sitten kaikki sairaudet lihavuuden aiheuttamina, kallistakin  on yhteiskunnalle. Nuoria alle kakskymppisiä ihmisiä, jotka ei ole lainkaan kiinnostuneita katsomaan peiliin ? Tällä palstalla ilmeisesti he ihan ok. Ainakaan ei juuri kommenntia löydy. Se, se vasta paha on.