Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuputin kirkosta eroamista - kunnes tulin uskoon!

Vierailija
28.12.2013 |

Olin ennen ateisti. Jo 1980-luvun alusta asti, jolloin nuorena heräsin siihen "tosiasiaan", että ei ole Jumalaa. Siihen aikaan erosin kirkosta. Silloin eroaminen tehtiin kirkkoherranvirastossa, ei missään netissä kuten nykyään.

Kävelin siis kirkkoherranvirastoon ja sanoin suorat sanat. Kerroin  virkailijalle, että haluan erota kirkosta, koska kirkko on rahanahne ja konservatiivinen. Ja räyhäsin siihen päälle. Krapulassa. Haukuin papit ja kirkon pataluhaksi.  Sen jälkeen mainostin kaikille tutuille kirkosta eroamista. Kauan ennen kuin nykyisenkaltainen kirkostaeroamissivusto edes aloitti toimintansa.

Kului monta vuotta. Sitten tulin uskoon, kirkon sisäisen ns. viidennen herätysliikkeen ihmisten toimesta, kiitos Jeesus! Viidesläisyys sai minut tajuamaan, kunka väärässä olinkaan ollut.

Viides herätysliiike on korkeasti koulutettujen, älykkäiden ihmisten johtama herätysliike. Siihen kuuluvat mm. Kansan Raamattuseura (KRS) ja Kansanlähetys (KL) sekä muutamia pienempiä yhdistyksiä kuten Kylväjä-yhdistys.

Ennen käännytin ihmisiä pois kirkosta ja pois kristinuskosta. Nyt tajuan, miten mielettömän katkera, ahdistunut ja kostonhaluinen nuorempana olinkaan kirkkoa kohtaan - ja täysin vailla järjellistä syytä. Syyt olivat tunnesyitä.

Siihen aikaan minä halusin ainoastaan täydellisen, pidäkkeettömän vapauden omalle seksuaalielämälleni, alkoholin käytölleni ja bailaamiselleni. Jumala oli sen tiellä. Hän oli se, joka sanoi, että minun pitäisi hylätä syntielämäni. Jouduin siis valitsemaan moraalisen  nöyrtymisen ja Jumalan välillä.

Minä valitsin Jumalan, ja suosittelen samaa kaikille muillekin. Jumalan voi löytää kohtaamalla Vapahtaja Jeesus Kristus sellaisena, kuin Hän Raamatussa on - meidän syntiemme takia, meidän sijastamme ristille naulittuna Jumalan Poikana,  verta vuotavana sijaiskärsijänä. Sydänvertaan vuotavana. Jeesuksen veri puhdistaa sinut kaikesta sinun synnistäsi.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:52"]

Hienoa ap, mutta muista että kirkkoon kuuluminen tai kuulumattomuus ei ole uskon kannalta tärkeää, vaan elävä usko Jeesukseen.

[/quote]

Olet aivan oikeassa. Jumala kohdataan uskossa, ei kirkossa eikä helluntaiseurakunnassa tai vapaaseurakunnassa! Toisaalta myöskään kirkosta vieraannuttaminen saarnaamalla ateismia, kuten minä ennen tein, ei ole kovinkaan paljon Jumalaa kohti suunnattua toimintaa. Vai onko se sinun mielestäsi? Ap.

Ei toki. Harmillista vain että kirkon toiminta tuntuu olevan nykyisin niin hengetöntä ja epäraamatullista monilta osin. Mutta voihan sekin vielä muuttua, luovuttaa ei kannata.

[/quote]

Hengetöntä on kirkon toiminta, mutta... Kansan Raamattuseurassa, Kansanlähetyksessä tai Kylväjässä se ei ole hengetöntä. Ei myöskään ev. lut. kirkon ulkopuolella olevassa Luther-säätiössä (vai millä nimellä se nykyään kulkeekaan), eikä Suomen Tunnustuksellisessa luterilaisessa kirkossa. Näissä elää Jumalan sana, ja se elää väkevänä. Ap.

Vierailija
22/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:19"]

Hymähdän vain isällisesti lapselliselle teinitekstillesi.

[/quote]

Isällisesti? Olet siis jo ainakin seitsemissäkymmenissä, sillä minä olen 48-vuotias teini. :) Ja ajatella, minä tiedän paljon enemmän kuin sinä. :)

[/quote]

Yllättävän provokatiivinen vastaus noin 25-30 -vuotiaalta. En kuitenkaan provosoidu, joten turha yrittää. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja absolutisti enkä biletä. Ei pidä mustavalkoisesti ajatella, että kaikki ateistit ovat "syntisiä", katkeria ja kostonhimoisia.

Vierailija
24/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntailaiset taas liikkeellä. Tunsin yhden helluntailaisen perheenisän, joka vei perheensä eli vaimon ja kolme lasta Israeliin juuri silloin kun Saddam ammuskeli sinne Scud - ohjuksia. Sitä haastateltiin lentokentällä menomatkalla. Järki jää kun Jeesus vie ja perheen turvallisuuskin on Herran huomassa.

Sillä oli muistaakseni varsin ikävät ajatukset siitä, mitä homoseksuaaleille pitäisi tehdä. Ei oikein tultu juttuun noista asioista keskusteltaessa...

Kohta tuo aloittaja postaa tänne Petri Jeesus-spämmeri Paavolan kotisivulinkin, josta voitte itse käydä tarkistamassa näiden veijareiden avarakatseisuutta.

Vierailija
25/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:24"]

Voi ap-kulta, kun ei ole olemassa mitään viimeistä tuomiota! Minä en sellaiseen usko, ja säälin syvästi sinua, että sinä uskot. Sinulta menee koko elämäsi elämättä, kun sinä odotat "tuonpuoleiselta" sellaista, mitä ei ole olemassa.

Olet vain vaihtanut yhden addiktion toiseen, siinä kaikki.

[/quote]

Ei viimeistä tuomiota? Voisin lyödä sinun kanssasi vaikka 1000 euroa vetoa siitä asiasta, että viimeinen tuomio tulee. En kuitenkaan tee sitä, koska tuomion jälkeen ei ole enää yhteiskuntia. Ei rahaa. Ei ostamista eikä myymistä. Ei valuuttaa. On vain...  No, kaksi vaihtoehtoa. Ap.

Vierailija
26/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:33"]

Yllättävän provokatiivinen vastaus noin 25-30 -vuotiaalta. En kuitenkaan provosoidu, joten turha yrittää. Ap.

[/quote]

Haluatko syntymäaikani? :D Kuusvitosia olen, Rauman aluesairalassa kävin syntymässä. ;)

Ja edelleen säälin sinua syvästi. Toivon parempaa elämällesi kuin harhaoppisi. :)

Vierailija
27/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:25"]

Ja sitä paitsi ap, miehenä sinä et tiedä kuukautisverestä ja sen naisen elämää puhdistavasta vaikutuksesta yhtään mitään. :)

[/quote]

On minulla vaihdevuosia lähestyvä, keski-ikäinen vihitty vaimo. Hän ei koe kuukautisverta millään lailla puhdistavaksi, vaan riesaksi. Kerrotko vielä miten kuukautisveri puhdistaa? Ap.

Vierailija
28/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:33"]

[/quote]

Haluatko syntymäaikani? :D Kuusvitosia olen, Rauman aluesairalassa kävin syntymässä. ;)

Ja edelleen säälin sinua syvästi. Toivon parempaa elämällesi kuin harhaoppisi. :)

[/quote]

Harhaoppi? Kerro sinä puolestasi, mikä on se oppi, joka ei ole harhaa, vaan oikeaa oppia. Ap.

Vierailija
29/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:43"]

Olin ennen ateisti. Jo 1980-luvun alusta asti, jolloin nuorena heräsin siihen "tosiasiaan", että ei ole Jumalaa. Siihen aikaan erosin kirkosta. Silloin eroaminen tehtiin kirkkoherranvirastossa, ei missään netissä kuten nykyään.

Kävelin siis kirkkoherranvirastoon ja sanoin suorat sanat. Kerroin  virkailijalle, että haluan erota kirkosta, koska kirkko on rahanahne ja konservatiivinen. Ja räyhäsin siihen päälle. Krapulassa. Haukuin papit ja kirkon pataluhaksi.  Sen jälkeen mainostin kaikille tutuille kirkosta eroamista. Kauan ennen kuin nykyisenkaltainen kirkostaeroamissivusto edes aloitti toimintansa.

Kului monta vuotta. Sitten tulin uskoon, kirkon sisäisen ns. viidennen herätysliikkeen ihmisten toimesta, kiitos Jeesus! Viidesläisyys sai minut tajuamaan, kunka väärässä olinkaan ollut.

Viides herätysliiike on korkeasti koulutettujen, älykkäiden ihmisten johtama herätysliike. Siihen kuuluvat mm. Kansan Raamattuseura (KRS) ja Kansanlähetys (KL) sekä muutamia pienempiä yhdistyksiä kuten Kylväjä-yhdistys.

Ennen käännytin ihmisiä pois kirkosta ja pois kristinuskosta. Nyt tajuan, miten mielettömän katkera, ahdistunut ja kostonhaluinen nuorempana olinkaan kirkkoa kohtaan - ja täysin vailla järjellistä syytä. Syyt olivat tunnesyitä.

Siihen aikaan minä halusin ainoastaan täydellisen, pidäkkeettömän vapauden omalle seksuaalielämälleni, alkoholin käytölleni ja bailaamiselleni. Jumala oli sen tiellä. Hän oli se, joka sanoi, että minun pitäisi hylätä syntielämäni. Jouduin siis valitsemaan moraalisen  nöyrtymisen ja Jumalan välillä.

Minä valitsin Jumalan, ja suosittelen samaa kaikille muillekin. Jumalan voi löytää kohtaamalla Vapahtaja Jeesus Kristus sellaisena, kuin Hän Raamatussa on - meidän syntiemme takia, meidän sijastamme ristille naulittuna Jumalan Poikana,  verta vuotavana sijaiskärsijänä. Sydänvertaan vuotavana. Jeesuksen veri puhdistaa sinut kaikesta sinun synnistäsi.

[/quote] Samaa mielta kaikesta! Asun Amerikassa, ja ainut asia minka kanssa en ole samaa mielta taalla on se etta ihmiset " liittyvat" jonkun tietyn kirkon jaseniksi. Minusta yhdentekevaa uskolleni. kaymme kirkossa ja kolme neljasta lapsestani ovat halunneet omasta halustaan katua syntejaan, ja pyytaneet Jeesuksen sydameensa. Pienin ei ole tata tehnyt silla on vasta nelja.

En vain ymmarra tata kirkkoon liittymista. Suomessa toki tama muistaakseni tapahtuu kasteen yhteydessa?

Vierailija
30/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oppi on olla oppimaton. :)

Vierailija
31/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet niin varma laita se tonni etukäteen tililleni?

Vierailija
32/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:41"]

Kerrotko vielä miten kuukautisveri puhdistaa? Ap.

[/quote]

Kerro sinä, miten se jeessukssen veri puhdistaa? Minä kun en ole jeessussta nähnytkään, joten en osaa jeessukssen verta puhdistamiseeni kuvitella!

Vierailija
33/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:55"]

Kyllä minäkin uskon Jumalaan. En ryyppää tai rellestä. Pyrin siihen ,että kohtelenmuita niinkuin haluan itseäni kohdeltavan tms.

En siltikkään kuulu kirkkook enkä mihinkään muuhunkaan ihmisen keksimään uskonnolliseen järjestöön. En koe sitä  mitenkään tarpeelliseksi.Uusi testamenttikin

kun on kirjoitettu satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jokainen järkevä ihminen voi siis tajuta sen olevan ihan satukirja!

Uskon,että suurinpiirtei  päätapahrumat voivat olla totta,mutta yksityiskkohtaisesti ihan huttua. Raamattuun kun on alunperin kirjoittanut paljon useampikin ihminen, esim.naisia ja sitten joku tai jotkut ovat vain päättäneet kenen jutut siihen pääsevät. Yllättäen sieltä ei naisten kirjoittamia evankeliumeja löydy. 

Uskonnontuputtajat ovat muuten ihan kauheita,eikä heistä tykkää kukaan muu kuin muut hihhulit!

[/quote]

Olet rehellinen. Olet lähellä Jumalaa. Olet uskoontulon partaalla. Sinä tulet vielä uskoon jonain päivänä. Ap.

Vierailija
34/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et enää tuputa kirkosta eroamista, ap, niin miksi sitten tuputat täällä jeesusta? Yhtä pahaa ovat molemmat tuputtamiset. :)

Ja minä vain innostun tuputtamisesta. You have been warned. ;) :D

Vierailija
35/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että taidan kohta painua pehkuihin. Kai sinä olet täällä vielä huomenna ap, sinä olet niin huvittava noine tuputtamisinesi. :D

Vierailija
36/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:41"]

Kerrotko vielä miten kuukautisveri puhdistaa? Ap.

[/quote]

Kerro sinä, miten se jeessukssen veri puhdistaa? Minä kun en ole jeessussta nähnytkään, joten en osaa jeessukssen verta puhdistamiseeni kuvitella!

[/quote]

Uskoontuleminen  on sellainen asia, että  se herättää näkemään asioiden todellisen laidan hyvin rajusti ja äkillisesti, eräänlaisen  Ahaa-elämyksen kautta. On  myös olemassa ihmisiä, jotka lapsesta asti kasvavat uskoon hitaasti. Esim. evankelisen herätysliikkeen (SLEY) kasvatit. Ap.

Vierailija
37/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:48"]

Jos et enää tuputa kirkosta eroamista, ap, niin miksi sitten tuputat täällä jeesusta? Yhtä pahaa ovat molemmat tuputtamiset. :)

Ja minä vain innostun tuputtamisesta. You have been warned. ;) :D

[/quote]

Just to give you a possibility to select. Ap.

Vierailija
38/69 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:34"]

Olen ateisti ja absolutisti enkä biletä. Ei pidä mustavalkoisesti ajatella, että kaikki ateistit ovat "syntisiä", katkeria ja kostonhimoisia.

[/quote]

Aivan oikein. Tunnen muutamia todella hyviä, vipittömiä ja humaaneja ateisteja. Arvostan heitä. Ap.

Vierailija
39/69 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:08"]

Voisin tulla uskoon muuten, mutta jos se tarkoittaa että pitää olla missään tekemisissä näiden hihhuleiden kanssa, niin sitten ei. Onko uskovaisen pakko sietää hihhuliuskovaisia, eikö saa vain uskoa rauhassa? Tarviiko taivaaseen pääsyyn hihhulikavereita?

[/quote]

Millanen se hihhuli on?

[/quote]

Hihhuli on ihminen, joka rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistään niin kuin itseään.  Itseäänkin pitää siis ensin rakastaa. Ap.

Vierailija
40/69 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa ap! Kiitos, kun kerroit täällä tarinasi! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan