Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuputin kirkosta eroamista - kunnes tulin uskoon!

Vierailija
28.12.2013 |

Olin ennen ateisti. Jo 1980-luvun alusta asti, jolloin nuorena heräsin siihen "tosiasiaan", että ei ole Jumalaa. Siihen aikaan erosin kirkosta. Silloin eroaminen tehtiin kirkkoherranvirastossa, ei missään netissä kuten nykyään.

Kävelin siis kirkkoherranvirastoon ja sanoin suorat sanat. Kerroin  virkailijalle, että haluan erota kirkosta, koska kirkko on rahanahne ja konservatiivinen. Ja räyhäsin siihen päälle. Krapulassa. Haukuin papit ja kirkon pataluhaksi.  Sen jälkeen mainostin kaikille tutuille kirkosta eroamista. Kauan ennen kuin nykyisenkaltainen kirkostaeroamissivusto edes aloitti toimintansa.

Kului monta vuotta. Sitten tulin uskoon, kirkon sisäisen ns. viidennen herätysliikkeen ihmisten toimesta, kiitos Jeesus! Viidesläisyys sai minut tajuamaan, kunka väärässä olinkaan ollut.

Viides herätysliiike on korkeasti koulutettujen, älykkäiden ihmisten johtama herätysliike. Siihen kuuluvat mm. Kansan Raamattuseura (KRS) ja Kansanlähetys (KL) sekä muutamia pienempiä yhdistyksiä kuten Kylväjä-yhdistys.

Ennen käännytin ihmisiä pois kirkosta ja pois kristinuskosta. Nyt tajuan, miten mielettömän katkera, ahdistunut ja kostonhaluinen nuorempana olinkaan kirkkoa kohtaan - ja täysin vailla järjellistä syytä. Syyt olivat tunnesyitä.

Siihen aikaan minä halusin ainoastaan täydellisen, pidäkkeettömän vapauden omalle seksuaalielämälleni, alkoholin käytölleni ja bailaamiselleni. Jumala oli sen tiellä. Hän oli se, joka sanoi, että minun pitäisi hylätä syntielämäni. Jouduin siis valitsemaan moraalisen  nöyrtymisen ja Jumalan välillä.

Minä valitsin Jumalan, ja suosittelen samaa kaikille muillekin. Jumalan voi löytää kohtaamalla Vapahtaja Jeesus Kristus sellaisena, kuin Hän Raamatussa on - meidän syntiemme takia, meidän sijastamme ristille naulittuna Jumalan Poikana,  verta vuotavana sijaiskärsijänä. Sydänvertaan vuotavana. Jeesuksen veri puhdistaa sinut kaikesta sinun synnistäsi.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Uskis on uskis vaikka voissa polttasisi. 

Vierailija
2/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut puhdistaa kuukautisveri kerran kuussa. Ja puhdistaakin reilusti, niin valtoimenaan sitä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että joskus saa lukea tällaistakin selviytymistarinaa!

Vierailija
4/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap, mutta muista että kirkkoon kuuluminen tai kuulumattomuus ei ole uskon kannalta tärkeää, vaan elävä usko Jeesukseen.

Vierailija
5/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:45"]

Höpö höpö. Uskis on uskis vaikka voissa polttasisi. 

[/quote]

Uskis on uskis, ja tyytyväinen siitä, että on tullut Jeesuksen vapahtamaksi!  Olen ollut uskis jo pitkään. Sitä ennen olin ateisti. Ap.

Vierailija
6/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi, mee nukkumaan jo, jooko?

Vierailija
7/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin uskon Jumalaan. En ryyppää tai rellestä. Pyrin siihen ,että kohtelenmuita niinkuin haluan itseäni kohdeltavan tms.

En siltikkään kuulu kirkkook enkä mihinkään muuhunkaan ihmisen keksimään uskonnolliseen järjestöön. En koe sitä  mitenkään tarpeelliseksi.Uusi testamenttikin

kun on kirjoitettu satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen. Jokainen järkevä ihminen voi siis tajuta sen olevan ihan satukirja!

Uskon,että suurinpiirtei  päätapahrumat voivat olla totta,mutta yksityiskkohtaisesti ihan huttua. Raamattuun kun on alunperin kirjoittanut paljon useampikin ihminen, esim.naisia ja sitten joku tai jotkut ovat vain päättäneet kenen jutut siihen pääsevät. Yllättäen sieltä ei naisten kirjoittamia evankeliumeja löydy. 

Uskonnontuputtajat ovat muuten ihan kauheita,eikä heistä tykkää kukaan muu kuin muut hihhulit!

Vierailija
8/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:52"]

Hienoa ap, mutta muista että kirkkoon kuuluminen tai kuulumattomuus ei ole uskon kannalta tärkeää, vaan elävä usko Jeesukseen.

[/quote]

Olet aivan oikeassa. Jumala kohdataan uskossa, ei kirkossa eikä helluntaiseurakunnassa tai vapaaseurakunnassa! Toisaalta myöskään kirkosta vieraannuttaminen saarnaamalla ateismia, kuten minä ennen tein, ei ole kovinkaan paljon Jumalaa kohti suunnattua toimintaa. Vai onko se sinun mielestäsi? Ap.

Vierailija
9/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:55"]

Päivi, mee nukkumaan jo, jooko?

[/quote]

Sinun mielestäsi minä siis olen poika nimeltä Päivi...? Leevi and the Leavings kuvasi elämää inhorealismin kannalta, mutta kyllä minä silti olen karvainen uros. Ap.

Vierailija
10/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:00"]

Sinun mielestäsi minä siis olen poika nimeltä Päivi...? Leevi and the Leavings kuvasi elämää inhorealismin kannalta, mutta kyllä minä silti olen karvainen uros. Ap.

[/quote]

No, se selittää kaiken!

Vierailija
11/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla uskoon muuten, mutta jos se tarkoittaa että pitää olla missään tekemisissä näiden hihhuleiden kanssa, niin sitten ei. Onko uskovaisen pakko sietää hihhuliuskovaisia, eikö saa vain uskoa rauhassa? Tarviiko taivaaseen pääsyyn hihhulikavereita?

Vierailija
12/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:00"]

[/quote]

No, se selittää kaiken!

[/quote]

Mitä se selittää? Miehet tulevat uskoon paljon vähemmässä määrin ja harvemmin kuin naiset. Ap.

Vierailija
13/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään taivasta. Sky on, mutta heaven on pelkkää mielikuvitusta.

Vierailija
14/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:52"]

[/quote]

Olet aivan oikeassa. Jumala kohdataan uskossa, ei kirkossa eikä helluntaiseurakunnassa tai vapaaseurakunnassa! Toisaalta myöskään kirkosta vieraannuttaminen saarnaamalla ateismia, kuten minä ennen tein, ei ole kovinkaan paljon Jumalaa kohti suunnattua toimintaa. Vai onko se sinun mielestäsi? Ap.

Ei toki. Harmillista vain että kirkon toiminta tuntuu olevan nykyisin niin hengetöntä ja epäraamatullista monilta osin. Mutta voihan sekin vielä muuttua, luovuttaa ei kannata.

Vierailija
15/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:08"]

Voisin tulla uskoon muuten, mutta jos se tarkoittaa että pitää olla missään tekemisissä näiden hihhuleiden kanssa, niin sitten ei. Onko uskovaisen pakko sietää hihhuliuskovaisia, eikö saa vain uskoa rauhassa? Tarviiko taivaaseen pääsyyn hihhulikavereita?

[/quote]

Millanen se hihhuli on?

Vierailija
16/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:47"]

Minut puhdistaa kuukautisveri kerran kuussa. Ja puhdistaakin reilusti, niin valtoimenaan sitä tulee.

[/quote]

Jos en olisi nähnyt, kuullut ja lukenut elämäni aikana paljon pahempaa jumalanpilkkaa kuin mihin sinä koskaan elämäsi aikana tulet kykenemään, voisin jopa laittaa ylläpidolle poistopyynnön vastauksestasi. En kuitenkaan laita. Hymähdän vain isällisesti lapselliselle teinitekstillesi. Viimeisellä tuomiolla sinä, kuten jokainen muukin ihminen, vastaa pyhän Jumalan kasvojen edessä omista sanoistaan. Ap.

Vierailija
17/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap-kulta, kun ei ole olemassa mitään viimeistä tuomiota! Minä en sellaiseen usko, ja säälin syvästi sinua, että sinä uskot. Sinulta menee koko elämäsi elämättä, kun sinä odotat "tuonpuoleiselta" sellaista, mitä ei ole olemassa.

Olet vain vaihtanut yhden addiktion toiseen, siinä kaikki.

Vierailija
18/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. Vapaamuurarit ovat kaikki vahvasti luterilaisia :)

Vierailija
19/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi ap, miehenä sinä et tiedä kuukautisverestä ja sen naisen elämää puhdistavasta vaikutuksesta yhtään mitään. :)

Vierailija
20/69 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 23:19"]

Hymähdän vain isällisesti lapselliselle teinitekstillesi.

[/quote]

Isällisesti? Olet siis jo ainakin seitsemissäkymmenissä, sillä minä olen 48-vuotias teini. :) Ja ajatella, minä tiedän paljon enemmän kuin sinä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi