Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggaajien kokema ahdistelu

Vierailija
28.12.2013 |

Oli aika järkyttävää lukea Moumoun viimeisimmästä tekstistä (vaikkakin sivulauseessa) häntä piinaavista "hulluista", jotka jollakin tapaa ovat häntä ahdistelleet. http://moumou.refashion.fi/2013/12/28/tytto-joka-vihasi-muuttamista/

Muistan hänen kirjoitelleen asiasta aiemminkin. Tälläkin palstalla on muutama vakiokiusaaja tiettyjen bloggareiden perässä, mutta tuo Moumoun kirjoitus vihjasi vähän muustakin. 

Jos joku oikeasti ahdistelee, on se toki ahdistelijan vika. Tulee silti mieleen, että moni bloggaaja (en nyt tarkoita nimenomaan Moumouta) on esitellyt blogissaan paitsi koko nimensä, asuntonsa sisältä ja ulkoa, poikaystävänsä, alusvaateostoksensa, työpaikkansa ja kuukautiskiertonsa. Eikö siinä vaiheessa tule mieleen, että saattaisi olla helppoa riistaa niille pakollisille kylähulluille, jotka netissäkin tänä päivänä pyörivät?

Mitä mieltä sinä olet? Tekisitkö itse samoin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että vähän myöhemmin aloittaneet bloggaajat ovat vetäneet tiukemman rajan yksityisytensä suhteen. Ensimmäiset pioneerit vielä vähän hakivat rajoja, eivätkä ehkä tajuneet kuinka moni ihminen heidän blogejaan lukikaan. Blogeihin saatettii kirjoittaa asioita yhtä vapautuneesti, kuin kaverille yksityisessä kirjeen vaihdossa.

Vierailija
2/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämä onkin painavimpia syitä, jonka vuoksi en ole aloittanut blogia, vaikka kirjoittamisesta ja valokuvaamisesta pidänkin. Luulen, etteivät monetkaan ota tuota stalkkeririskiä tosissaan tai eivät tiedosta sitä, kuinka paljon todellisuudessa paljastavatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala juttu, koska tietynasteinen "oman itsensä avaaminen" tekee blogista mielenkiintoisen. Monet nykyisistä lifestyle-blogeista ovat jo niin tehdyn ammattimaisia, ettei tarttumapintaa enää ole. Rajan veto on taitolaji.

Vierailija
4/15 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla julkisuuden henkilöillä on näitä stalkkereita, sitä en hyväksy missään nimessä että rajoja rikotaan mutta... niin.. Valintoja on monenlaisia. Minua ei piinaa kukaan, koska en elämääni internetissä tai julkisuudessa jaa.

Vierailija
5/15 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää se, että moumou sanoo postauksessaan ettei paljasta asuinpaikkaansa, mutta kommenttien perusteella sen voi päätellä. Vai onko hämäystä?!

Vierailija
6/15 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole moumoun blogia lukenut pitkiin aikoihin, joskus vahingossa jostain linkistä sinne eksynyt. Mä ajattelen niin että tietyntyyppiset bloggarit vetävät tietyntyyppistä väkeä puoleensa. Moumou on just sen tyyppinen että joku Baari-Pena voisi ahdistella tai jonkun Baari-Penan tyttöystävä jolle Baari-Pena on sanonut että onpas tolla Moukulla kiva ahterska niin tyttiksen mielestä Moumou on yrittäny hänen miestään ja alkaa stalkkaamaan. Kotirouva-Minna on vähän samantyyppinen tapaus. Tyylillisesti ja ulkonäöllisesti.

Kassialma-porukka taasen vetää puoleensa häirintyneitä keski-ikäisiä naisia jotka kuvittelevat kuuluvansa porukkaan kun ostavat jonkun kivan kalliin laukun.

Vierailija
7/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi käydä kommentoimassa blogeihin haukkumisia myös kirjastoista, tuli mieleen

Vierailija
8/15 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 02:08"]

Joku voi käydä kommentoimassa blogeihin haukkumisia myös kirjastoista, tuli mieleen

[/quote]

Jos joku todellakin jaksaa nähdä vaivan kirjottaakseen blogiini paskaa anonyyminä kirjaston tai muun julkisen viraston koneelta niin antaa mennä vaan. Kyseessä on jo sen verran häiriintynyt yksilö että kuuluvat harvoihin yksittäisiin pipipäihin.

Vierailija
9/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 22:26"]Mua ihmetyttää se, että moumou sanoo postauksessaan ettei paljasta asuinpaikkaansa, mutta kommenttien perusteella sen voi päätellä. Vai onko hämäystä?!

[/quote]

No nyt se omituinen kommentti on poistunut. Taisi olla kyseisen kommentoijan egon pönkitystä!

Vierailija
10/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:40"]

Mitä mieltä sinä olet? Tekisitkö itse samoin?

[/quote]

Teen itse samoin ja vaikka minullakin oma osuuteni hulluista stalkereista, he ovat pysytelleet lähinnä keskustelupalstoilla eli en koe heidän kyenneen mitenkään heikentämään elämänlaatuani.

Sen sijaan avimuus blogissa on tuonut paljon todellisia plussia elämään; ystäviä, vertaistukea, töitä jne. Avoimena siis jatkankin.

Vierailija
11/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa bloggaajien stalkkereista on suoraan lähipiiristä tai muita tuttavia. Olen kuullut sellaisestakin tapauksesta jossa ex-kumppanin uusi puoliso soittelee työnantajia myöten ja haukkuu bloggaajaa. Totta vai tarua, sitä en tiedä mutta hurjalta kuulostaa.

Vierailija
12/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:35"]

Suurin osa bloggaajien stalkkereista on suoraan lähipiiristä tai muita tuttavia. Olen kuullut sellaisestakin tapauksesta jossa ex-kumppanin uusi puoliso soittelee työnantajia myöten ja haukkuu bloggaajaa. Totta vai tarua, sitä en tiedä mutta hurjalta kuulostaa.

[/quote]

Minun stalkereista ei kukaan ole lähipiiristä vaan ihan vain pipipäisiä nettihörhöjä.Ihmetyttää hiukan, mihin perustuu tuo "suurin osa"? Mutua?

Vierailija
13/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:37"]

Minun stalkereista ei kukaan ole lähipiiristä vaan ihan vain pipipäisiä nettihörhöjä.

[/quote]

Mistä tiedät?

Vierailija
14/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:37"]

Minun stalkereista ei kukaan ole lähipiiristä vaan ihan vain pipipäisiä nettihörhöjä.

[/quote]

Mistä tiedät?

[/quote]

Blogikommenteissa näkyy ip-osoite ja sen kautta sa asleville paikkaunnan mistä päin asiattomimmat kirjoittelevat. Ovat satojen kilometrien päästä.

Vierailija
15/15 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ip-osoite kerro käyttäjästä mitään. Meidän yksi ip-osoite vie Ruotsiin vaikka ihan etelä-Suomessa surfataan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän