Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenvuoto kaavinnan jälkeen?

Vierailija
28.12.2013 |

Onko normaalia, että on lähes olematonta, loppuu noin neljässä/viidessä päivässä kokonaan, mutta alkaa uudelleen runsaampana 9 päivää kaavinnasta? Ei nyt ihan lorottamalla lorota, mutta ehkä sellaista kuin suunnilleen kuukautisten toisena päivänä. Kipua ei oo, ehkä ihan pientä nipistelyä välillä, mutta en laske sitä kivuksi ja kuumetta ei ainakaan tuntuisi olevan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa sanoa?

Vierailija
2/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla jo kuukautiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan olla? Ohjelapussa, jonka sain, oli että ekat kuukautiset tulee yleensä 4-6 viikon päästä ja nyt ei oo kuin se 9 päivää..

Vierailija
4/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, itselläni kävi niin että kaavinnan jälkeen vuoto jatkui pitkään ja oli välillä hyvinkin niukkaa kunnes sitten runsastui yhtä äkkiä. Minun kohdallani tämä tarkoitti sitä, että kohdussa oli edelleen raskausmateriaa ja jouduin uuteen kaavintaan. Oli kyllä vuodon kera kovat kivutkin mutta ei korkeaa kuumetta vaikka kohtutulehduskin oli. Kannattaa ehdottomasti käydä tarkistuttamassa jos yhtään epäilyttää, se todella kannattaa.

Vierailija
5/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä haluais mihinkään uuteen kaavintaan :( vaikka kai se on sitten pakko. Toivotaan, että nyt kuitenkin loppuis itestään tämä pian :/

Vierailija
6/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tietenkään, eihän se kivaa ole :/ Eikä se tosiaan sitä välttämättä tarkoitakaan, harvinaisempaahan se on. Kyllä se vuodon määrä voi muutenkin jonkin verran vaihdella kaavinnan jälkeen. Toivottavasti helpottaa pian. Kuukautiset tosiaan eivät oikein voi olla noin lyhyen ajan jälkeen. Jos mietityttää, soita ihmeessä sinut hoitaneeseen tahoon, neuvovat siellä kyllä. Jos vuoto oikein runsastuu tai jatkuu pitkään, tulee kipuja ja/tai nousee lämpö/kuumetta, kannattaa käydä vilkaisemassa. Toivottavasti kuitenkin menee ohi itsekseen! Tiedän miltä se tuntuu, tsemppiä!

5

Vierailija
7/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla piti tehdä synnytyksen jälkeen istukan käsinkaavinta. Synnytyksen jälkivuoto kesti vain viikon.. Normaalisti minulla on kestänyt noin 5-6 viikkoa. En tiedä onko sama asia, mutta ajattelin niukan vuodon johtuvan kaavinnasta.

Vierailija
8/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että tämä vastaa tuota synnytyksen jälkeistä juttua.. istukka mullakin irrotettiin rv 17+0, oli siis keskeytynyt keskenmeno. Jonkunlainen hyytymä tuli äsken :(

Vierailija
9/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös synnytyksen jälkeinen istukan käsinirrotus ja kaavinta. Minulla jälkivuoto kesti viikko tolkulla, muistaakseni 8-9 viikkoa. Mutta se johtui siitä, ettei ekalla kerralla saatukaan kaikkea irti. Hyvä vaan jos irtoaa itsekseen enemmän, kuten sinulla tuo hyytymä nyt, eipähän tarvitse todennäköisemmin joutua uuteen kaavintaan vaan loputkin tulee itsekseen ulos... Pahoitteluni menetyksestäsi :(

5 ja 7

Vierailija
10/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin äläkä täällä kysele.

pst! Sidukka pöksyihin matkalle!

Vierailija
11/14 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselinpä vaan kun aattelin, että jos jollain olis kokemusta :) Tässä nyt hermostuksissani soittelin sinne osastolle, missä olin niin siellä kätilö oli sitä mieltä, että voi olla vielä ihan normaalia kun kaavinnasta kuitenkin niin vähän aikaa ja kun mulla oli eilen vähän aktiivisempi päivä, kävin suht. reippaalla lenkillä ym. Kipuakin voidaan sallia sen verran, että jos Burana auttaa niin ok, mutta jos nyt koko ajan pitää sitä syödä (pari päivää esim.) niin sitten näytille tai jos kuume nousee tai vuoto ei ala taas parissa päivässä yhtään helpottamaan/lisääntyy runsaammaksi kuin kuukautisvuoto.

Vierailija
12/14 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on taas vähentynyt lähes olemattomiin eikä oo kipeä niin kai tää sitten on normaalia. Niin ja tuosta eilisestä sanoi vielä se kätilö, että pienet hyytymätkään ei oo vaarallisia, mutta jos tulee oikeen paljon tai kananmunan kokoisia niin sitten on käytävä näytillä tai jos tulee tosi paha haju vuotoon. Epäili sitäkin kun mulla oli niin tosi vähäinen ja lyhyt se vuoto niin on voinut jäädä joku hyytymä kohdun suulle joka nyt tuli pois kun oli enemmän liikkeessä. Ja sekin, että jollain voi olls tälläistä ihan 3-4 viikkoakin.

Kirjoittelen näitä nyt tähän,  jos joku muu lisätietoa tarvitseva joskus törmäis tähän ketjuun, ite kun en googlella löytänyt juuri mitään koko asista.

Vierailija
13/14 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas vuotaa kun olin eilen iltavuorossa, vaikka ehti eilinen muuten olla jo täysin vuodoton päivä.. en laittanut yöksi edes sidettä :( no, nyt sitten aamuvuorossa,  katotaan miten käy. 

Vierailija
14/14 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin perjantaina kaavinnassa joka tuntui menevän hyvin. Kipuja ei ollut juurikaan ja vuotokin varsin niukkaa. Pari päivää meni pelkällä pikkuhousunsuojalla, mutta tänään neljäntenä päivänä kaavinnan jälkeen, tuli lounaan jälkeen kovat menkkakivut jotka eivt meinanneet hellittää millään. Sitten alkoi supistella ja verta ja hyytymiä tuli useammalla vessassakäyntikerralla. Kivut hellittivät vähitellen kun otin panacodin ja buranan ja nyt illalla ei enää ole menkkamaista kipua vaan enemmänkin pistelee kohtuun kun istuu. Mutta välillä ei tunnu mitään. On myös ollut emättimessä koko päivän paineen tunnetta ja välillä sellasta vähän viiltävää tunnetta. Mittasin lämmöt,kun tulin kotiin ja ne olivat hieman koholla, 37,2. Soitin pariinkin otteeseen Kätilöopistolle tänään ja molemmilla kerroilla sanottiin, että voi olla han normaalia. Että täytyy tarkkailla. 

Täytyy nyt toivoa, että olisi normaalia ja että kohtuun kertyneet veret tuli nyt pois. Kävin pitkällä kävelylenkillä eilen, joten ehkä se vaikuttaa. Lisäksi mulla on kaksi antibioottikuuria varalta päällä, että luulisi, ettei ihan heti tulehdustakaan tulisi. Huomenna tosin vika antibioottipäivä. 

Mulla tosiaan tehtiin kaavinta, koska kaksi lääkkeellistä tyhjennystä epäonnistui. Lääkkeillä ei saatu aikaiseksi oikein mitään vuotoa. Mulla oli 9 kk:n sisällä nyt toinen keskeytynyt keskenemeno. Ekalla kerralla lääkkeetkin toimi hyvin, mutta nyt tuntuu, että mennään sitten vaikeimman kaavan kautta. Ihan niinku keskenmenossa ei olisi tarpeeksi kestämistä jo muutenkin. Olen 32-vuotias, ilmeisesti kohtalaisen helposti raskautuva. Meillä ei ole vielä lapsia ja tässä lasta on yritetty saada jo kymmenisen kuukautta... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi