Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joiden parisuhde ei kestänyt rakentamista, mihin suhde kaatui?

Vierailija
08.10.2020 |

Mikä siis oli se varsinainen syy?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on haaveillut, että rakennettaisiin talo. Vähän jo innostuin, kunnes mies kuvasi millaista raksa-aika olisi. Hän on kaiken vapaa-ajan raksalla ja minä huolehdin sillä aikaa lapset ja kodin ja siinä sivussa koiran ja kannan ruokaa miehelle sinne raksalle. Totesin että ei kiitos. Tuolla diilillä en lähde siihen hommaan, koska se todennäköisesti johtaisi täällä kuvattuun tilanteeseen, jossa molemmat uupuvat ja kokevat, ettei toinen ymmärrä ja arvosta omaa työpanosta. Sen nimenomaan pitäisi mennä niin, että molemmat osallistuu sekä rakentamiseen että siihen kodin pyöritykseen ja tukijoukkona oloon parhaan taitonsa mukaan.

Vierailija
42/75 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä loppui rahat konkurssin myötä, eikä pystynyt enää pitämään yllä mun elintasoani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimolle ei riittänyt mikään. Koko ajan olisi pitänyt valmistua nopeammin (mutta rahaa ei saanut käyttää enempää vaan kaikesta piti tinkiä jotta hänelle jäi enemmän rahaa sisustamiseen, samasta syystä minun olisi pitänyt tehdä töissä ylityötunteja jotta olisi ollut sitä rahaa enemmän). Seksi loppui kun projekti kesti (talo valmistui lopulta alle vuodessa ja olin luvannut vaimolle että puolessatoista). Vaimo nalkutti siitä etten osallistunut kotitöihin samalla lailla kuin ennen. Lopulta riitti se että yössä sai nukkua 4 h että ehti tehdä kaiken ja silti sai osakseen pelkkää vittuilua. Otin eron. Voi nääs nääs kun oli avioehto. Valmis talo jäi minulle. Vielä en ole toista naista vaivoikseni ottanut sen verran oli huonot kokemukset. Vinkkinä naisille jos oma mies tekee raksalla pitkää päivää: suikkari kerran viikossa kantaa ihan hiton pitkälle. Ja se että sanoo "rakastan sinua" eikä "mikset sä taaskaan" ja "miks sä aina".

Eli sinä teit taloa jonka tulet omistamaan ja tästä hyvästä vaimosi olisi pitänyt ruokkia sinut, pestä pyykkisi ja ylistää sinua maasta taivaaseen? Ja mitä vaimollesi olisi jäänyt käteen?

Olisi päässyt siivoamaan uuteen ympäristöön? Muistot siitä?

Ei nämä ikinä näe omaa itsekkyyttään.

Vierailija
44/75 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnjako selväksi. Me ei rakennettu taloa vaan tuotantorakennuksia, 3 pientä lasta oli. Töiden salliessa rakennettiin osittain työajalla, 8-10 tuntia päivässä. Mummo hoiti lapsia iltaisin ja viikonloppuisin, ilman häntä ei olisi selvitty mitenkään. Olin raksalla 7 kuukautta putkeen joka ikinen päivä ja viikonloppu. Mies teki siellä vähemmän, teki maatilan töitä enemmän.

Yhtään riitaa ei tullut, vaikka uuvuin kyllä täysin. Tuona aikana ei ollut hetkeäkään vapaa-aikaa, lapsia oli ikävä koko ajan. Säästettiin uskomaton summa sillä että tehtiin paljon itse.

Myönnän kyllä että mummon osuus pelasti paljon. Sain tehtyä raksalla uskomattoman paljon, sellaista työtä johon olisi pitänyt palkata joku muu jos en olisi itse kerinnyt.

Vierailija
45/75 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi LUOJA mitä kommentteja naisilta. Kyllä se näköjään niin on, että miten tahansa p'askaa käytöstä puolustellaan, jotta päästään haukkumaan miehiä. Oksettavaa.

Vierailija
46/75 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on seurannut rakentamiskeskusteluja netissä niin suurin syy lienee se ettei olla tajuttu rakentamisen sitovuutta vähintään vuodeksi (mikäli siis rakentaa pääosin itse).

Rooleja ei ole etukäteen mietitty selväksi tai niissä ei ole haluttu pysyä. Yleensä ongelmat lähtee siitä kun vaimo itkee kotona lasten- ja kodinhoidon raskautta yksin vaikka oikeasti on lämmintä ja mukavaa toisin kuin kostealla ja kylmällä raksalla. Mies ei ehkä osaa/uskalla antaa vaimolle mahdollisuutta tehdä jotain mukana (tai ei ole lapsille hoitajia) ja osallistua rakentamiseen miten osaa ja jaksaa. Ehkä unohdetaan se että vuoden projektissa joku viikon paussi ei tunnu missään mutta perheelle se on tärkeää yhdessäoloa. Tai talous vedetään liian tiukalle ja se lisää stressiä ja riitelyä. 

Meillä on takana 3 talonrakennusprojektia ja vielä olemme yhdessä:) 4 lasta kasvatettu siinä siivellä. Tärkeimmät opit:

- suunnittelu - tähän käytimme aina n vuoden lupahakemuksineen. Talot suunniteltiin ja pääosin rakennettiin itse.

- rahoitus - laskurit on vain suuntaa antavia, siihen n 20% lisää. Johan tarvikkeiden hinnatkin nousee rakennusaikana 10%

- aikataulu - säältä suojaan paketin kokoamisen jälkeen on vielä n 12kk työsarka

- roolit - toinen rakentaa 90% ja toinen hoitaa kodin 90%. Välillä isä jää kotiin lasten kanssa ja äiti menee raksalle esim kantamaan harkkoja, maalaamaan lautoja, saumaamaan cyprocia tai laattoja, paklaamaan roilotuksia, siivoamaan, levittämään eristeitä yläpohjaan tai kärräämään soraa. Ihan mitä vaan, naiset pystyy kyllä hyvin melkein kaikkiin raksahommiin (itse en tosin suostunut  3m+ korkeuksiin sisätiloissa rappaamaan enkä kiinnittämään kattopaneleita, katolle kyllä). Silläaikaa isä oli lasten kanssa, pesi pyykkiä, siivosi ja laittoi ruokaa vaihtelun vuoksi. 

- roolit 2 - kuka huolehtii toimituksista ja tilauksista? Kuka hoitaa raksan rahaliikenteen, kyse on kutenkin sadoista tuhansista euroista. Raksa aikana on turha kysellä mieheltä tapettien kukkakuvioista tai sohvan väristä, päätökset pitää olla joko valmiina ennen raksaa tai tehdä itse päätökset. Meillä vaimo hoiti tämän. 

- vapaat - vuorokausi tai pari parin kuukauden välein, viikko pari kesälomaa, joulu perheen kanssa. Kuka mitenkin mutta vapailla ei ajatella raksaa. 

- nalkutus - kannattaa pysähtyä ja miettiä mistä nalkuttaa. Jos toinen on ollut 8h läpimärkänä tekemässä kattoa ja kotiin tultua toinen natisee kun ei ole päässyt pilatekseen niin riitahan siitä tulee. 

t rakentava vaimo

3talonrakennusprojektia. kuka käski?

Vierailija
47/75 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi LUOJA mitä kommentteja naisilta. Kyllä se näköjään niin on, että miten tahansa p'askaa käytöstä puolustellaan, jotta päästään haukkumaan miehiä. Oksettavaa.

Niin, on se hirviää kun naiset osaavat laskea ja pitää omia puoliaan.

Vierailija
48/75 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin aloittaa, pitää oikeasti miettiä mitä kestää ja mitä se vaatii. Ennenkuin alkaa miehelle rutkuttaa että miten on yksinäistä ja nyyh nyyh, niin ei se ole raksahomma kuulkaa mitään viheltelyä. Olen kirvesmiehen tytär ja raksa-alan ihmisiä suku täynnä. Kyllä se on paskaista ja likaista hommaa ja paskakelillä, kun ei vielä pääse sisätiloihin,  kyllä tietää töissä olleensa. Se tapetin laittaminen seinään on kevyemmästä loppupäästä. Sitä ennen on pitänyt rakentaa ne seinät, joille se tapetti laitetaan. Ja paljon muutakin!

Meillä liitto kesti raksan, ja työnjako oli selvä. Ostaessamme tonttia vanhin oli 6 v, keskimmäinen 3 v ja havaitsin odottavani kolmatta. Ei aloitettu nuorimman vauva-aikana. Ei siitä olisi tullut mitään esikoisen harrastuskuskauksien ja valvottavan vauvan/taaperon kanssa. Ja mies totesi että hän haluaa nähdä vauvaa eikä asua silloin raksalla.. ei ole kiva, jos lapsi ei edes tunnista isäänsä, kun se ei ole koskaan kotona. Niin että lykättiin aloitusta 2 vuotta. 

Liitto ei kestä, jos toinen tai molemmat tuijottaa vaan omaan napaansa. Ja pitää kestää äyskähdyksiä, väsyneenä sitä sanoo typeryyksiä. Ei siinä auta kuin purra hammasta ja olla pitkämielinen.

Eikä se mies mitään pahaa tarkoita, jos se taputtelee takapuoltasi tietynlainen ilme naamallaan. Ei ole kovin vaativa toimitus se, mitä se tahtoo. Saatatpahan nauttia siitä itsekin. Ja jos ei aina itse saa sitä o:ta, mitä sen on väliä, jos se liitto on hyvä ja samaan hiileen kuitenkin puhalletaan. Ja jos et koskaan nauti siitä toimituksesta miehesi kanssa, niin olet sitten naimisissa väärän ihmisen kanssa, älä rakenna taloakaan. 

N 52 v. , yhä naimisissa talon rakentaneen miehen kanssa. 

Vierailija
49/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimolle ei riittänyt mikään. Koko ajan olisi pitänyt valmistua nopeammin (mutta rahaa ei saanut käyttää enempää vaan kaikesta piti tinkiä jotta hänelle jäi enemmän rahaa sisustamiseen, samasta syystä minun olisi pitänyt tehdä töissä ylityötunteja jotta olisi ollut sitä rahaa enemmän). Seksi loppui kun projekti kesti (talo valmistui lopulta alle vuodessa ja olin luvannut vaimolle että puolessatoista). Vaimo nalkutti siitä etten osallistunut kotitöihin samalla lailla kuin ennen. Lopulta riitti se että yössä sai nukkua 4 h että ehti tehdä kaiken ja silti sai osakseen pelkkää vittuilua. Otin eron. Voi nääs nääs kun oli avioehto. Valmis talo jäi minulle. Vielä en ole toista naista vaivoikseni ottanut sen verran oli huonot kokemukset. Vinkkinä naisille jos oma mies tekee raksalla pitkää päivää: suikkari kerran viikossa kantaa ihan hiton pitkälle. Ja se että sanoo "rakastan sinua" eikä "mikset sä taaskaan" ja "miks sä aina".

Klassinen esimerkki kommunikaatio-ongelmasta. Kumpikin huuteli poteroistaan, mitä itse haluaa.

8/9

Jep. Ja yksi klassinen virhe - miehelle suikkari kerran viikossa. Paremmin olisi mennyt jos olisi rakasteltu yhdessä edes kerran viikossa. Tyytyväinen vaimo kaikin tavoin nalkuttaa vähemmän;) Meillä tämäkin hoidettiin yhdessä eikä aiheuttanut ongelmia. 

3

Vierailija
50/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on haaveillut, että rakennettaisiin talo. Vähän jo innostuin, kunnes mies kuvasi millaista raksa-aika olisi. Hän on kaiken vapaa-ajan raksalla ja minä huolehdin sillä aikaa lapset ja kodin ja siinä sivussa koiran ja kannan ruokaa miehelle sinne raksalle. Totesin että ei kiitos. Tuolla diilillä en lähde siihen hommaan, koska se todennäköisesti johtaisi täällä kuvattuun tilanteeseen, jossa molemmat uupuvat ja kokevat, ettei toinen ymmärrä ja arvosta omaa työpanosta. Sen nimenomaan pitäisi mennä niin, että molemmat osallistuu sekä rakentamiseen että siihen kodin pyöritykseen ja tukijoukkona oloon parhaan taitonsa mukaan.

Ymmärrät varmaan että jo fyysisten rajoitteiden takia jako tulee joka tapauksessa olemaan 90/10 tai vaikka 75/25%. Mutta jokainen sopikoon tästä työn ja kodinhoidon suhteesta keskenään. Olen kyllä sitä mieltä että vaimon pitää ehdottomasti osallistua rakentamiseen ja miehen kodinhoitoon mutta kummallakin on päävastuualueensa. En todellakaan kokenut kodinhoitoa raksa-aikoina miehen passaamisena?? Se että vein miehelle eväitä tai ruokaa raksalle säästi n tunnin tehokasta työaikaa hänelle jolloin hän pääsi aiemmin kotiin. Samallahan se ruoka valmistui kuin muillekin. Win - win.

Ehkä tämä kuvastaa juuri sitä asenneongelmaa mikä rakentamisessa tulee. Ei miehellä ole jatkuvasti aikaa hyssytellä vaimoa joka on kotona lämpimässä katsomassa tv:tä lasten kanssa (sen siivoamisen, pyykkäämisen ja ruuanlaiton ohessa). 

3

Vierailija
51/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin pitää miettiä miksi rakentaa. Miksei ostettu, valmis talo kelpaa. 

Mä tein yhden lapsen. PArisuhde ei kestänyt sitä. Otin kokemuksesta vaarin, enkä tehnyt enempää lapsia. Talon rakentamista en edes miettisi, koska arvaan miten siinä kävisi :D

Vierailija
52/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on seurannut rakentamiskeskusteluja netissä niin suurin syy lienee se ettei olla tajuttu rakentamisen sitovuutta vähintään vuodeksi (mikäli siis rakentaa pääosin itse).

Rooleja ei ole etukäteen mietitty selväksi tai niissä ei ole haluttu pysyä. Yleensä ongelmat lähtee siitä kun vaimo itkee kotona lasten- ja kodinhoidon raskautta yksin vaikka oikeasti on lämmintä ja mukavaa toisin kuin kostealla ja kylmällä raksalla. Mies ei ehkä osaa/uskalla antaa vaimolle mahdollisuutta tehdä jotain mukana (tai ei ole lapsille hoitajia) ja osallistua rakentamiseen miten osaa ja jaksaa. Ehkä unohdetaan se että vuoden projektissa joku viikon paussi ei tunnu missään mutta perheelle se on tärkeää yhdessäoloa. Tai talous vedetään liian tiukalle ja se lisää stressiä ja riitelyä. 

Meillä on takana 3 talonrakennusprojektia ja vielä olemme yhdessä:) 4 lasta kasvatettu siinä siivellä. Tärkeimmät opit:

- suunnittelu - tähän käytimme aina n vuoden lupahakemuksineen. Talot suunniteltiin ja pääosin rakennettiin itse.

- rahoitus - laskurit on vain suuntaa antavia, siihen n 20% lisää. Johan tarvikkeiden hinnatkin nousee rakennusaikana 10%

- aikataulu - säältä suojaan paketin kokoamisen jälkeen on vielä n 12kk työsarka

- roolit - toinen rakentaa 90% ja toinen hoitaa kodin 90%. Välillä isä jää kotiin lasten kanssa ja äiti menee raksalle esim kantamaan harkkoja, maalaamaan lautoja, saumaamaan cyprocia tai laattoja, paklaamaan roilotuksia, siivoamaan, levittämään eristeitä yläpohjaan tai kärräämään soraa. Ihan mitä vaan, naiset pystyy kyllä hyvin melkein kaikkiin raksahommiin (itse en tosin suostunut  3m+ korkeuksiin sisätiloissa rappaamaan enkä kiinnittämään kattopaneleita, katolle kyllä). Silläaikaa isä oli lasten kanssa, pesi pyykkiä, siivosi ja laittoi ruokaa vaihtelun vuoksi. 

- roolit 2 - kuka huolehtii toimituksista ja tilauksista? Kuka hoitaa raksan rahaliikenteen, kyse on kutenkin sadoista tuhansista euroista. Raksa aikana on turha kysellä mieheltä tapettien kukkakuvioista tai sohvan väristä, päätökset pitää olla joko valmiina ennen raksaa tai tehdä itse päätökset. Meillä vaimo hoiti tämän. 

- vapaat - vuorokausi tai pari parin kuukauden välein, viikko pari kesälomaa, joulu perheen kanssa. Kuka mitenkin mutta vapailla ei ajatella raksaa. 

- nalkutus - kannattaa pysähtyä ja miettiä mistä nalkuttaa. Jos toinen on ollut 8h läpimärkänä tekemässä kattoa ja kotiin tultua toinen natisee kun ei ole päässyt pilatekseen niin riitahan siitä tulee. 

t rakentava vaimo

3talonrakennusprojektia. kuka käski?

Itse halusimme:) Meille tämä on harrastus missä näkee heti kättensä jäljen, työ kun on jatkuvaa haastetta ilman taukoja. 

Elämäntilanteiden mukaan - 1. talo 4 lapsiselle perheelle, toisessa oli enää 2 kotona mutta panostimme tiettyihin meitä miellyttäviin asioihin ja nyt kolmas on "mummontalo" kun kuopuskin kohta lähtee kotoa. Ja itse suunnittelemalla saimme parhaan mahdollisen sopivuuden tonteillemme ja meidän perheellemme. 

Vierailija
53/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin otin eron, kun miehestä tuli lapsi rakennusprojektin aikana. Mikään ei ollut hyvin, ei mikään. Pidin lapset, talon, irtaimiston ja auton.

Aikanaan myin talon ja ostin itselleni (lapset jo maailmalla) uuden ja pienemmän. Uutta miestä en ota, lapset saa jos tästä jotain jää.

Miehet on käyttötavaraa, kun ne alkaa pesiytyä nurkkiin se on moi ja ovesta ulos. Marinaa en jaksa yhtään enkä saamattomuutta.

Uusia miehiä on maailma pullollaan.

Ja tuo lapsellinen ainainen suikkarin vaatiminen, jos ei miehestä ole muuhun kuin suikkaria vaatimaan niin eipä ole kummoinen, sellaisen kanssa ei kannata lakanoitaan liata. Huh, hus vaan. Oikea seksi on ihan jotain muuta, suikkarihullusta ei seksiin ole. Piste.

Vierailija
54/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät varmaan että jo fyysisten rajoitteiden takia jako tulee joka tapauksessa olemaan 90/10 tai vaikka 75/25%. Mutta jokainen sopikoon tästä työn ja kodinhoidon suhteesta keskenään. Olen kyllä sitä mieltä että vaimon pitää ehdottomasti osallistua rakentamiseen ja miehen kodinhoitoon mutta kummallakin on päävastuualueensa. En todellakaan kokenut kodinhoitoa raksa-aikoina miehen passaamisena?? Se että vein miehelle eväitä tai ruokaa raksalle säästi n tunnin tehokasta työaikaa hänelle jolloin hän pääsi aiemmin kotiin. Samallahan se ruoka valmistui kuin muillekin. Win - win.

Ehkä tämä kuvastaa juuri sitä asenneongelmaa mikä rakentamisessa tulee. Ei miehellä ole jatkuvasti aikaa hyssytellä vaimoa joka on kotona lämpimässä katsomassa tv:tä lasten kanssa (sen siivoamisen, pyykkäämisen ja ruuanlaiton ohessa). 

3

Et selkeästikään ole koskaan rakentanut mitään muuta kuin näitä fantasioita päässäsi. Olen (nainen) rakentanut siskoni kanssa talon, ilmeisesti 90 % tai vähintään 75 % jäi tekemättä? Valtaosa työstä on muuta kuin yli 50 kiloisten asioiden siirtelyä käsivoimin, eli onnistuu ihan hyvin naiseltakin eikä tuollaista jakoa pääse syntymään.

Olet naurettava.

Vierailija
55/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

Et selkeästikään ole koskaan rakentanut mitään muuta kuin näitä fantasioita päässäsi. Olen (nainen) rakentanut siskoni kanssa talon, ilmeisesti 90 % tai vähintään 75 % jäi tekemättä? Valtaosa työstä on muuta kuin yli 50 kiloisten asioiden siirtelyä käsivoimin, eli onnistuu ihan hyvin naiseltakin eikä tuollaista jakoa pääse syntymään.

Olet naurettava.

Oho, jopas nyt tuli paskamyrsky! Tiedän minäkin naisen joka on rakentanut talon pääosin itse mutta teitä on vain promille kaikista perheellisistä rakentamisessa mukana olevista naisista.

Omassa ystäväpiirissä (1. talomme aikaan meitä rakensi 5 ystäväperhettä yhtäaikaa) jako on ollut mainitsemani. Tarkkaa % määrää tietty vaikea sanoa. Ihan omaan empiiriseen kokemukseen onnistuneista raksoista 24v aikana perustan tietoni.

Itse en olisi pystynyt tekemään kaikkea (164 cm ja 52 kiloa) mutta 1. talossamme kannoin mm 1800 18 kiloista harkkoa ylämäkeen kun mies muurasi sokkelia. Sen sijaan kattotiilipinkkojen nosto katolle oli mulle vähän liikaa. Et silleen. Vanhemmiten tietty voimat vähenee mutta vielä me viimevuonna rakensimme autotallin kaksin + vävyn avulla.

Vierailija
56/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

Olet naurettava.

Oho, jopas nyt tuli paskamyrsky! Tiedän minäkin naisen joka on rakentanut talon pääosin itse mutta teitä on vain promille kaikista perheellisistä rakentamisessa mukana olevista naisista.

Omassa ystäväpiirissä (1. talomme aikaan meitä rakensi 5 ystäväperhettä yhtäaikaa) jako on ollut mainitsemani. Tarkkaa % määrää tietty vaikea sanoa. Ihan omaan empiiriseen kokemukseen onnistuneista raksoista 24v aikana perustan tietoni.

Itse en olisi pystynyt tekemään kaikkea (164 cm ja 52 kiloa) mutta 1. talossamme kannoin mm 1800 18 kiloista harkkoa ylämäkeen kun mies muurasi sokkelia. Sen sijaan kattotiilipinkkojen nosto katolle oli mulle vähän liikaa. Et silleen. Vanhemmiten tietty voimat vähenee mutta vielä me viimevuonna rakensimme autotallin kaksin + vävyn avulla.

Ja onhan se ikävää jos ei ole kyvykästä miestä kumppanina

Vierailija
57/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä näin naisena ennemmin olen siellä raksalla tekemässä jotain, joka näkyy ja etenee, toisin kuin pesemässä samaa pyykkiä kerta toisensa jälkeen ja joka päivä kuukaudesta toiseen samoja askareita. Raksalla riittää myös yksi homma kerrallaan, eikä tarvitse kaikkea yhtäaikaa tehdä. Nim. Yksin talon rakentanut (ei rakennuttanut) nainen. Eikä muuten tullut yhtään fyysistä rajoitetta vastaan, kun on älliä mitä käyttää.

Vierailija
58/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/5 valmis talo paloi maan tasalle. Toinen halusi aloittaa rakentamisen alusta, toinen halusi luovuttaa koko projektin suhteen. Näkemysero kasvoi niin suureksi, että lopulta kaikki vaan jotenkin romahti. Ennen hyvä parisuhde muuttui pelkäksi molemminpuoliseksi nälvimiseksi. Lopulta toinen petti, ja se oli se viimeinen niitti.

Vierailija
59/75 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, on se hirviää kun naiset osaavat laskea ja pitää omia puoliaan.

Nainen, joka ajaa miehen niin ahtaalle, että tämä ehtii nukkua vain 4 h yössä pitää vain puoliaan. Okei.

Vierailija
60/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä näin naisena ennemmin olen siellä raksalla tekemässä jotain, joka näkyy ja etenee, toisin kuin pesemässä samaa pyykkiä kerta toisensa jälkeen ja joka päivä kuukaudesta toiseen samoja askareita. Raksalla riittää myös yksi homma kerrallaan, eikä tarvitse kaikkea yhtäaikaa tehdä. Nim. Yksin talon rakentanut (ei rakennuttanut) nainen. Eikä muuten tullut yhtään fyysistä rajoitetta vastaan, kun on älliä mitä käyttää.

Miten selvisit roilottimen tai naulapyssyn käytöstä?

Mulle ne oli kyllä mahdottomia käyttää, itse laite on jo raskas ja vielä tikkailla vaikka 4.5m korkeudessa tuntikausia ihan mahdoton yhtälö. Varsinkin listoja kiinnittäessä kun pitäisi jaksaa yhdellä kädellä ampua ja toisella pitää listaa paikoillaan!

Ihailen teitä, olette tosi vahvoja!