Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden parisuhde ei kestänyt rakentamista, mihin suhde kaatui?

Vierailija
08.10.2020 |

Mikä siis oli se varsinainen syy?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katteettomat lupaukset. 10 vuotta odotin/elätin (olin heikko ja aina sai käännettyä mun pään) ja lopulta kun ulosotto oli saanut saatavansa osti mies "palkinnoksi" itselleen veneen ja uuden auton selkäni takana. Oli viimenen niitti ja heitin ulos mutta kappas hänellä olikin jo heti uus nainen joka vain kaveri jonka luo muuttaa. Tekivät kuitenkin lapsen.

Oma elämä on nyt ihan mallillaan mutta kyllä välillä niin ärsyttää miten tyhmä on ollut ja miten epäreilu suhde oli.

Vierailija
62/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi se ymmärtää, että miehellä on ollut kova työpäivä lauantaina 12 tuntia rakennuksella kosteassa ilmassa.  Ei siihen mitään kommukointia tarvita, jos ei sitä ymmärrä, niin ei keskustelusta ole apua.  On turha keskustella ihmisen kanssa, joka ei sitä ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä näin naisena ennemmin olen siellä raksalla tekemässä jotain, joka näkyy ja etenee, toisin kuin pesemässä samaa pyykkiä kerta toisensa jälkeen ja joka päivä kuukaudesta toiseen samoja askareita. Raksalla riittää myös yksi homma kerrallaan, eikä tarvitse kaikkea yhtäaikaa tehdä. Nim. Yksin talon rakentanut (ei rakennuttanut) nainen. Eikä muuten tullut yhtään fyysistä rajoitetta vastaan, kun on älliä mitä käyttää.

Miten selvisit roilottimen tai naulapyssyn käytöstä?

Mulle ne oli kyllä mahdottomia käyttää, itse laite on jo raskas ja vielä tikkailla vaikka 4.5m korkeudessa tuntikausia ihan mahdoton yhtälö. Varsinkin listoja kiinnittäessä kun pitäisi jaksaa yhdellä kädellä ampua ja toisella pitää listaa paikoillaan!

Ihailen teitä, olette tosi vahvoja!

Ei se naulapyssy oikeasti niin paljoa paina, eikä sillä ole tarve yhtämittaa tuntikausia painaa. Koskaan kuullut listanaulaimesta? Roilottimesta en tiedä, mikä on, mutta mikään homma ei naiseuden takia jäänyt tekemättä. En tosin ole mikään hentoinen nainen ja oma työkin liippaa läheltä rakennusalaa, joten työkalut eivät outoja olleet. Tietysti on töitä, mitä ei yksin voi tehdä, ja joissa jopa ne miehetkin tarvitsevat apua, esim. kattotuolien asennus ja sähkötyöt, kaivurit ym. tietysti ammattilasella teetetty.

Vierailija
64/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä näin naisena ennemmin olen siellä raksalla tekemässä jotain, joka näkyy ja etenee, toisin kuin pesemässä samaa pyykkiä kerta toisensa jälkeen ja joka päivä kuukaudesta toiseen samoja askareita. Raksalla riittää myös yksi homma kerrallaan, eikä tarvitse kaikkea yhtäaikaa tehdä. Nim. Yksin talon rakentanut (ei rakennuttanut) nainen. Eikä muuten tullut yhtään fyysistä rajoitetta vastaan, kun on älliä mitä käyttää.

Mulle ne oli kyllä mahdottomia käyttää, itse laite on jo raskas ja vielä tikkailla vaikka 4.5m korkeudessa tuntikausia ihan mahdoton yhtälö. Varsinkin listoja kiinnittäessä kun pitäisi jaksaa yhdellä kädellä ampua ja toisella pitää listaa paikoillaan!

Ei se naulapyssy oikeasti niin paljoa paina, eikä sillä ole tarve yhtämittaa tuntikausia painaa. Koskaan kuullut listanaulaimesta? Roilottimesta en tiedä, mikä on, mutta mikään homma ei naiseuden takia jäänyt tekemättä. En tosin ole mikään hentoinen nainen ja oma työkin liippaa läheltä rakennusalaa, joten työkalut eivät outoja olleet. Tietysti on töitä, mitä ei yksin voi tehdä, ja joissa jopa ne miehetkin tarvitsevat apua, esim. kattotuolien asennus ja sähkötyöt, kaivurit ym. tietysti ammattilasella teetetty.

Rakennusalalla mutta et tiedä roilotinta?

Niitä on erilaisia urajyrsimiä joilla tehdään betoni- tai harkkoseinään uraa sähköjohtojen putkia yms varten. Roilotin on ainakin täällä pk seudulla ihan yleinen "lempinimi".

Vierailija
65/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakennusalalla mutta et tiedä roilotinta?

Niitä on erilaisia urajyrsimiä joilla tehdään betoni- tai harkkoseinään uraa sähköjohtojen putkia yms varten. Roilotin on ainakin täällä pk seudulla ihan yleinen "lempinimi".

En ole rakennusalalla, vaan läheltä liippaa. Talon olen ihan ilman roilottimia pystyyn saanut, puurungossa kun ne sähköt saa vedettyä helpommin.

Vierailija
66/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on haaveillut, että rakennettaisiin talo. Vähän jo innostuin, kunnes mies kuvasi millaista raksa-aika olisi. Hän on kaiken vapaa-ajan raksalla ja minä huolehdin sillä aikaa lapset ja kodin ja siinä sivussa koiran ja kannan ruokaa miehelle sinne raksalle. Totesin että ei kiitos. Tuolla diilillä en lähde siihen hommaan, koska se todennäköisesti johtaisi täällä kuvattuun tilanteeseen, jossa molemmat uupuvat ja kokevat, ettei toinen ymmärrä ja arvosta omaa työpanosta. Sen nimenomaan pitäisi mennä niin, että molemmat osallistuu sekä rakentamiseen että siihen kodin pyöritykseen ja tukijoukkona oloon parhaan taitonsa mukaan.

Ymmärrät varmaan että jo fyysisten rajoitteiden takia jako tulee joka tapauksessa olemaan 90/10 tai vaikka 75/25%. Mutta jokainen sopikoon tästä työn ja kodinhoidon suhteesta keskenään. Olen kyllä sitä mieltä että vaimon pitää ehdottomasti osallistua rakentamiseen ja miehen kodinhoitoon mutta kummallakin on päävastuualueensa. En todellakaan kokenut kodinhoitoa raksa-aikoina miehen passaamisena?? Se että vein miehelle eväitä tai ruokaa raksalle säästi n tunnin tehokasta työaikaa hänelle jolloin hän pääsi aiemmin kotiin. Samallahan se ruoka valmistui kuin muillekin. Win - win.

Ehkä tämä kuvastaa juuri sitä asenneongelmaa mikä rakentamisessa tulee. Ei miehellä ole jatkuvasti aikaa hyssytellä vaimoa joka on kotona lämpimässä katsomassa tv:tä lasten kanssa (sen siivoamisen, pyykkäämisen ja ruuanlaiton ohessa). 

3

Et selkeästikään ole koskaan rakentanut mitään muuta kuin näitä fantasioita päässäsi. Olen (nainen) rakentanut siskoni kanssa talon, ilmeisesti 90 % tai vähintään 75 % jäi tekemättä? Valtaosa työstä on muuta kuin yli 50 kiloisten asioiden siirtelyä käsivoimin, eli onnistuu ihan hyvin naiseltakin eikä tuollaista jakoa pääse syntymään.

Olet naurettava.

Oho, jopas nyt tuli paskamyrsky! Tiedän minäkin naisen joka on rakentanut talon pääosin itse mutta teitä on vain promille kaikista perheellisistä rakentamisessa mukana olevista naisista.

Omassa ystäväpiirissä (1. talomme aikaan meitä rakensi 5 ystäväperhettä yhtäaikaa) jako on ollut mainitsemani. Tarkkaa % määrää tietty vaikea sanoa. Ihan omaan empiiriseen kokemukseen onnistuneista raksoista 24v aikana perustan tietoni.

Itse en olisi pystynyt tekemään kaikkea (164 cm ja 52 kiloa) mutta 1. talossamme kannoin mm 1800 18 kiloista harkkoa ylämäkeen kun mies muurasi sokkelia. Sen sijaan kattotiilipinkkojen nosto katolle oli mulle vähän liikaa. Et silleen. Vanhemmiten tietty voimat vähenee mutta vielä me viimevuonna rakensimme autotallin kaksin + vävyn avulla.

Se että toteutunut jako olisi tuo ei tarkoita että se johtuisi fyysisistä rajoitteista. Edelleenkin jotta tuolla typerällä väitteellä olisi mitään perustaa olisi reilusti yli puolen työstä oltava jotain todella painavan siirtelyä käsivoimin mitä se ei todellakaan ole. Itse olen 160 cm ja 50 kg, toki nuori vielä, ja siskoni on ~ saman pituinen mutta hieman pyöreämpi.

Vierailija
67/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi LUOJA mitä kommentteja naisilta. Kyllä se näköjään niin on, että miten tahansa p'askaa käytöstä puolustellaan, jotta päästään haukkumaan miehiä. Oksettavaa.

Niin, on se hirviää kun naiset osaavat laskea ja pitää omia puoliaan.

Nainen, joka ajaa miehen niin ahtaalle, että tämä ehtii nukkua vain 4 h yössä pitää vain puoliaan. Okei.

Niin, tuo aivan varmasti pitääkin paikkansa. Olennaisinta on kuitenkin se että mies rakensi taloa itselleen ja odotti naisen olevan palvelijansa sen aikaa.

Vierailija
68/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt viimeistään varmistui että olet mies.

Vierailija
69/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rakentaminen aiheuttaa eron? En ymmärrä yhtään.

Vierailija
70/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille ei tullut ero rakentamisen aikaan, mutta harmitti, kun olisin halunnut osallistua enemmän. Mies ei halunnut vaihtaa niin, että olisi välillä ollut lasten kanssa ja minä raksalla. Parasta olisi ollut jos olisin voinut olla miehen kanssa raksalla hänen työparinaan. Haaveilenkin nyt uuden talon rakentamisesta kun lapset muuttaa kohta omilleen.

En ihmettele. Naiset eivät osaa rakentaa ja ovat hitaita. En uskaltaisi päästää naista yksin raksalle. Ehkä maalaus- ja siivoushommat voisin luottaa hoidettaviksi.

Hyvähän se on haaveilla, kun ei ole tehnyt ensimmäistäkään.

Vierailija
71/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on haaveillut, että rakennettaisiin talo. Vähän jo innostuin, kunnes mies kuvasi millaista raksa-aika olisi. Hän on kaiken vapaa-ajan raksalla ja minä huolehdin sillä aikaa lapset ja kodin ja siinä sivussa koiran ja kannan ruokaa miehelle sinne raksalle. Totesin että ei kiitos. Tuolla diilillä en lähde siihen hommaan, koska se todennäköisesti johtaisi täällä kuvattuun tilanteeseen, jossa molemmat uupuvat ja kokevat, ettei toinen ymmärrä ja arvosta omaa työpanosta. Sen nimenomaan pitäisi mennä niin, että molemmat osallistuu sekä rakentamiseen että siihen kodin pyöritykseen ja tukijoukkona oloon parhaan taitonsa mukaan.

Ymmärrät varmaan että jo fyysisten rajoitteiden takia jako tulee joka tapauksessa olemaan 90/10 tai vaikka 75/25%. Mutta jokainen sopikoon tästä työn ja kodinhoidon suhteesta keskenään. Olen kyllä sitä mieltä että vaimon pitää ehdottomasti osallistua rakentamiseen ja miehen kodinhoitoon mutta kummallakin on päävastuualueensa. En todellakaan kokenut kodinhoitoa raksa-aikoina miehen passaamisena?? Se että vein miehelle eväitä tai ruokaa raksalle säästi n tunnin tehokasta työaikaa hänelle jolloin hän pääsi aiemmin kotiin. Samallahan se ruoka valmistui kuin muillekin. Win - win.

Ehkä tämä kuvastaa juuri sitä asenneongelmaa mikä rakentamisessa tulee. Ei miehellä ole jatkuvasti aikaa hyssytellä vaimoa joka on kotona lämpimässä katsomassa tv:tä lasten kanssa (sen siivoamisen, pyykkäämisen ja ruuanlaiton ohessa). 

3

Et selkeästikään ole koskaan rakentanut mitään muuta kuin näitä fantasioita päässäsi. Olen (nainen) rakentanut siskoni kanssa talon, ilmeisesti 90 % tai vähintään 75 % jäi tekemättä? Valtaosa työstä on muuta kuin yli 50 kiloisten asioiden siirtelyä käsivoimin, eli onnistuu ihan hyvin naiseltakin eikä tuollaista jakoa pääse syntymään.

Olet naurettava.

Oho, jopas nyt tuli paskamyrsky! Tiedän minäkin naisen joka on rakentanut talon pääosin itse mutta teitä on vain promille kaikista perheellisistä rakentamisessa mukana olevista naisista.

Omassa ystäväpiirissä (1. talomme aikaan meitä rakensi 5 ystäväperhettä yhtäaikaa) jako on ollut mainitsemani. Tarkkaa % määrää tietty vaikea sanoa. Ihan omaan empiiriseen kokemukseen onnistuneista raksoista 24v aikana perustan tietoni.

Itse en olisi pystynyt tekemään kaikkea (164 cm ja 52 kiloa) mutta 1. talossamme kannoin mm 1800 18 kiloista harkkoa ylämäkeen kun mies muurasi sokkelia. Sen sijaan kattotiilipinkkojen nosto katolle oli mulle vähän liikaa. Et silleen. Vanhemmiten tietty voimat vähenee mutta vielä me viimevuonna rakensimme autotallin kaksin + vävyn avulla.

Se että toteutunut jako olisi tuo ei tarkoita että se johtuisi fyysisistä rajoitteista. Edelleenkin jotta tuolla typerällä väitteellä olisi mitään perustaa olisi reilusti yli puolen työstä oltava jotain todella painavan siirtelyä käsivoimin mitä se ei todellakaan ole. Itse olen 160 cm ja 50 kg, toki nuori vielä, ja siskoni on ~ saman pituinen mutta hieman pyöreämpi.

Enpä tainnut niin väittääkkään vaan perheestä, lapsista ja kodinhoidosta.

Jonkun on otettava päävastuu niistä ja toisen raksasta. Se nyt vaan on realiteetti. Epämääräinen haahuilu roolista ja vastuusta toiseen ei vaan kannata.

Eriasia toki vielä vaimo ja mies tai sisarukset tekijöinä. Sisaruksilla ei ole samoja velvollisuuksia tai odotuksia toisiaan kohtaan kuin puolisoilla. Vielä jos olette perheettömiä niin aina huonommin voi verrata.

Vierailija
72/75 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt viimeistään varmistui että olet mies.

😂 nainen 60v

Vierailija
73/75 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

Olet naurettava.

Enpä tainnut niin väittääkkään vaan perheestä, lapsista ja kodinhoidosta.

Jonkun on otettava päävastuu niistä ja toisen raksasta. Se nyt vaan on realiteetti. Epämääräinen haahuilu roolista ja vastuusta toiseen ei vaan kannata.

Eriasia toki vielä vaimo ja mies tai sisarukset tekijöinä. Sisaruksilla ei ole samoja velvollisuuksia tai odotuksia toisiaan kohtaan kuin puolisoilla. Vielä jos olette perheettömiä niin aina huonommin voi verrata.

Kyllä väitit. "Ymmärrät varmaan että jo fyysisten rajoitteiden takia jako tulee joka tapauksessa olemaan 90/10 tai vaikka 75/25%."

Vierailija
74/75 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kikkeli jäi tiilien väliin ooo.

Vierailija
75/75 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkoi nark kaamaan ja pimahti.