Paljonko sinulle tuli laskua synnytyksestä?
... ja sen jälkeisestä sairaalassaoloajasta?
Jotta tietäisin mitä odottaa.
Kommentit (43)
No sehän on riippuvainen ajasta jonka sairaalassa viettää. Itse synnytyksestähän ei mitään maksua peritä mutta sairaalassaoloajalta menee n 35€/vuorokausi, lapselta ei mene erikseen ellei joudu teholle, silloin menee tuo sama max viikon ajalta. Sairaalassa ollaan synnytyksen jälkeen 2-7 vuorokautta noin suunnilleen.
Ekan kanssa meni maksu 7 vrk:sta, tokalla 2vrk:sta ja kolmannella 3 vrk:sta.
Noin 200€, hätäsektio ja neljä päivää sairaalassa.
Tais olla toinen noin 150 ja toinen 200. Meillä oli perhehuone niin siitä tuli ekstraa kun synnytyksen jälkeiset päivät maksettiin miehestä sama summa kuin minusta.
104-130€. Ekan kanssa olin 5 päivää, tokalla ja kolmannella kerralla 4 päivää.
Ei helvetti, pitääkö siitä touhusta vielä maksaakin?
Mulla meni reilu satanen sairaalalaskua, seitsemän kymppiä vauvan laskua ja taksimatkoista molempiin suuntiin se omavastuuosuus,yht 20 e. Sitten jotain särkylääkkeitä ym lisäksi, niihin meni ehkä 30e.
Viimeisimmästä tuli aika paljon, koska oli oma huone ja kymmeneltä päivältä lasku. Mutta siinä tilanteessa ei raha käynyt mielessäkään.
Sehän riippuu siitä kunnastakin, jonka asukas on. Jotkuthan maksavat 0 vuorokautta, jotkut 1-3 vuorokautta ja jotkut niin kauan kuin äiti vain siellä sairaalassa on. Sitten asiaan vaikuttaa se, että joutuuko lapsi teholle, onko äidillä komplikaatioita, täytyykö äidin olla siellä sairaalassa joidenkin asioiden takia jo ennen synnytystä päiviä tai viikkoja.
Omasta synnytyksestä on aikaa 7 vuotta, mutta sairaalassa olin 12 päivää lapsen kanssa. Lapsi oli teholla 5 päivää ihan vain kevyessä tarkkailussa.
Harvemmalla toki tällaista laskua tulee.
Ensimmäisestä 8 vrk sairaalassa, perhehuone ja vauvan 4 vrk:n tehohoito yhteensä n.700e. Toisesta 6 vrk sairaalassa, perhehuone, ei lisäkuluja vauvan hoidosta n. 500e. Eli melko halpaa puuhaa meillä Suomessa tuo synnärillä oleilu todellisiin kuluihin nähden!
siis muistaakseni tokasta ei mennyt mitään vaikka oltiin perhehuoneessa!, alle kaks vuorokautta, tosin siitä syystä et jouduin nukutukseen kun istukka ei meinannut irrota.. ja mies hoiti tietysti silloin poikaamme. ku itse vetelin hirsiä heräämössä =)
Vuorokausimaksu on n. 35 e. Yleensä ollaan kolme vuorokautta, jos kaikki menee ok. Jos lapsi on vierihoidossa, niin maksu menee vain äidistä. Eli reilu satanen tulis kolmesta päivästä.
Jos taas lapsi joutuu lasten osastolle tai teholle, menee hänestä oma maksunsa. Eli sekä äiti että lapsi maksavat. Lapsen omavastuu on 7 päivää kalenterivuodessa. Äiti taas maksaa 7 päivää täyttä taksaa ja sen jälkeen puoleen hintaan. Maksukatto tulee kai vastaan n. 700 eurossa eli sen täytyttyä on ilmaista.
En ole täysin varma, kuinka tuo maksukatto täyttyy. Lasketaanko ensin äidin maksut ja sit sen päälle vasta lapsi? Tällöin lapsen osuus voi jäädä pieneksi, jos äiti joutuu olemaan pitkään sairaalassa ja lapselle otettu vakuutus ei tietty korvaa kuin lapsen kuluja.
Meneekö siis äidin kulut ensin ja sit vasta lapsi? Jos siis lapsi joutuu teholla.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 19:41"]
Vuorokausimaksu on n. 35 e. Yleensä ollaan kolme vuorokautta, jos kaikki menee ok. Jos lapsi on vierihoidossa, niin maksu menee vain äidistä. Eli reilu satanen tulis kolmesta päivästä.
Jos taas lapsi joutuu lasten osastolle tai teholle, menee hänestä oma maksunsa. Eli sekä äiti että lapsi maksavat. Lapsen omavastuu on 7 päivää kalenterivuodessa. Äiti taas maksaa 7 päivää täyttä taksaa ja sen jälkeen puoleen hintaan. Maksukatto tulee kai vastaan n. 700 eurossa eli sen täytyttyä on ilmaista.
En ole täysin varma, kuinka tuo maksukatto täyttyy. Lasketaanko ensin äidin maksut ja sit sen päälle vasta lapsi? Tällöin lapsen osuus voi jäädä pieneksi, jos äiti joutuu olemaan pitkään sairaalassa ja lapselle otettu vakuutus ei tietty korvaa kuin lapsen kuluja.
Meneekö siis äidin kulut ensin ja sit vasta lapsi? Jos siis lapsi joutuu teholla.
[/quote]
Maksukatto menee per hlö, lapsen ja äidin maksuja ei lasketa yhteen.
32,60 x 11 vrk (oma)
lapsesta 32,60 x 7
eli yht. n. 600 €
Kyllä tuli maksukatto täyteen, kun oli kiireellinen sektio ja lapset tehohoitoon reiluksi viikoksi. Itse olin vielä sairalapäivien jälkeen muutaman päivän "sairaalahotellissa" eli vanhassa rivitalonrähjässä.
Itsestä n.200€, tytöstä 100€, ja kipulääkkeet n.90€.
N. 2x700€, kun vuosi vaihtui kesken kaiken ja omavastuu meni molemmilta vuosilta.
Itse olin sairaalassa 6 viikkoa ja lapsi 4 kuukautta.
muistaakseni 104€, mutta aikaa on mennyt melkein 10 vuotta