Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja maailmantuska

Vierailija
08.10.2020 |

Sain juuri tietää olevani raskaana. Olen todella onnellinen raskaudestani, mutta samaan aikaan minua vaivaa valtava ilmastoahdistus, tunnen syyllisyyttä raskaudestani ja kuluttamisestani.
Varsinkin nyt, kun on puhuttu puhtaan juomaveden loppumisesta ja valtavista ympäristökriiseistä, sodasta ja talouskriisistä.
En tiedä, onko lapsen pitäminen tässä tilanteessa järkevää.
Muilla odottajilla/äideillä samoja ajatuksia?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan typeräähän se on raskautua tähän sekasortoiseen sairaaseen maailmaan. Siihen kykenee kaikkein itsekkäimmät.

Vierailija
2/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein abortin keväällä, kun talous alkoi syöksyä lamaan. Lapsia olen aina halunnut enemmän kuin mitään muuta, mutta en tällaiseen maailmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy nykyajan lapsia ja nuoria. He eivät tule elämään kovin vanhaksi ja näkevät vielä kolmannen maailmansodan ja maailmanlopun.

Vierailija
4/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuollaisten uutisten lukeminen ja keskity tähän hetkeen ja tulevan lapsesi kasvattamiseen. Minullakin kova huoli ja pelko tulevaisuudesta jo ilman lastakin, ja paheni vain raskauden myötä.... mutta olet jo raskaana ja tulevaisuus on aina epäselvä. Samalla logiikalla pitäisi lasten teko kieltää suurimmalta osalta maailmaa. On nälänhätää, sotaa, kuivuutta yms.... meillä kuitenkin yhdet maailman parhaista kasvuolosuhteiata lapsille vielä tulevaisuudessakin. Me kaikki tulemme joskus kuolemaan ja kuten korona näytti niin maailma on täynnä yllätyksiä joihin ei vain voi varautua.

Kasvata lapsesi tunnolliseki ja luontoa säästäväksi aikuiseksi. Sinäkin elät vain kerran ja mielestäni elämästä pitää voida nauttia ja lapsen saaminen ainakin itselleni on merkityksellisin asia mitä minä voin elämästä kokea, varsinkin kun maailma tuntuu ahdistavalta.

Vierailija
6/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kenenkään pitäisi tehdä lapsia.

Vierailija
7/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa kun toivottavasti et sairastu koronaan. Itse en ehkä pitäisi lasta tätä maailmantilannetta katsoessa, mutta toisaalta jos pystyt olemaan vauvasta iloinen niin se on valtava henkinen voimavara.

Vierailija
8/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taistelen edelleen pikkulapsiarjessa sellaisten ilmiöiden kuten p*dofilia, yleistyvä kiusaaminen, r*iskaukset ym. Se ei tule loppumaan, etenkään, jos saat tyttölapsen. Maailma EI OLE tasa-arvoinen.

Huoli tulee olemaan ikuinen, siihen täytyy psyykata itseään.

Vierailija
9/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä elämää elämättä pelon takia. Kyllä asiat jotenkin järjestyvät ja jos eivät järjesty, niin sentään voit olla kiitollinen siitä, mitä sulla on ollut. Jos tässä nyt tuhoa kohti mentäisiinkin, niin ei sun lapsesi olemassaolo tai olemattomuus sitä tuhoa voi estää.

Vierailija
10/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy nykyajan lapsia ja nuoria. He eivät tule elämään kovin vanhaksi ja näkevät vielä kolmannen maailmansodan ja maailmanlopun.

Mutta sentään saivat elää.

Vierailija
11/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuollaisten uutisten lukeminen ja keskity tähän hetkeen ja tulevan lapsesi kasvattamiseen. Minullakin kova huoli ja pelko tulevaisuudesta jo ilman lastakin, ja paheni vain raskauden myötä.... mutta olet jo raskaana ja tulevaisuus on aina epäselvä. Samalla logiikalla pitäisi lasten teko kieltää suurimmalta osalta maailmaa. On nälänhätää, sotaa, kuivuutta yms.... meillä kuitenkin yhdet maailman parhaista kasvuolosuhteiata lapsille vielä tulevaisuudessakin. Me kaikki tulemme joskus kuolemaan ja kuten korona näytti niin maailma on täynnä yllätyksiä joihin ei vain voi varautua.

Kasvata lapsesi tunnolliseki ja luontoa säästäväksi aikuiseksi. Sinäkin elät vain kerran ja mielestäni elämästä pitää voida nauttia ja lapsen saaminen ainakin itselleni on merkityksellisin asia mitä minä voin elämästä kokea, varsinkin kun maailma tuntuu ahdistavalta.

No toden-witun-lakin pitäisi kieltää lastenteko suuresta osasta maailmaa. Tai lakkaisivat sitten narisemasta että kun ei oo kaivossa vettä ja on nälkä ja sotakin riehuu ympärillä jo kolmattakymmenettä vuotta. No daa, miksi teit lapsia asuinkelvottomaan ympäristöön?

Osanottoni ap:lle, raskas tilanne varmasti. Mitäpä tuossa enää voi tehdä. Tai no. Ei ole helppoja vaihtoehtoja enää jäljellä.

Vierailija
12/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jätä elämää elämättä pelon takia. Kyllä asiat jotenkin järjestyvät ja jos eivät järjesty, niin sentään voit olla kiitollinen siitä, mitä sulla on ollut. Jos tässä nyt tuhoa kohti mentäisiinkin, niin ei sun lapsesi olemassaolo tai olemattomuus sitä tuhoa voi estää.

Niin, eihän sitä vaaleissakaan yhdellä äänellä mitään merkitystä ole joten jätetään jokainen vaan äänestämättä.

Vierailija
13/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan typeräähän se on raskautua tähän sekasortoiseen sairaaseen maailmaan. Siihen kykenee kaikkein itsekkäimmät.

Osoita siis epäitsekkyyttä ja poista itsesi tästä maailmasta kuluttamasta luonnonvaroja. Etkö? Oletpa kamalan itsekäs!

Vierailija
14/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän sitä vaaleissakaan yhdellä äänellä mitään merkitystä ole joten jätetään jokainen vaan äänestämättä.

Näinhän ne monet ajatteleekin, jos et ole huomannut. Äänestäminen ja abortti ovatkin samalla tavalla hankalia elämän ja kuoleman kysymyksiä.

Vierailija
15/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka niin tekisikin, niin keskivertosuomalaisen elintavoilla sikailemme törkeästi tämän planeetan roskiskuntoon. Ei täällä länsimaissa oikein voi elää kunnolla ympäristöystävällisesti. Jos kaikki eläisivät kuin me fiksut ja filmaattiset suomalaiset, tarvitsisimme kolme maapalloa. Tuommoinen ajattelu että minun lapsi sitten säästää luontoa kyllä on posketonta itselleen valehtelemista. Et itsekään pysty elämään niin ettet tuhoa tee, miten voit odottaa sitä lapseltasi?

Vierailija
16/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoita siis epäitsekkyyttä ja poista itsesi tästä maailmasta kuluttamasta luonnonvaroja. Etkö? Oletpa kamalan itsekäs!

No vattu, minä ainakin joudun roikkumaan täällä niin kauan että vanhempani ovat kuolleet, koska en yksinkertaisesti voi tehdä heille sitä että poistaisin itseni elämästä ennen heitä. Syytä heitä, älä minua.

t. samoin ajatteleva ohis

Vierailija
17/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aika on lapsesi kannalta paljon parempi, kuin yksikään muu aika, jota maapallon historiassa on ollut. Todennäköisesti lapsesi elää jopa 150 vuotiaaksi, eikä joudu kärsimään sellaisista sairauksista kuin me.

Vierailija
18/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toden-witun-lakin pitäisi kieltää lastenteko suuresta osasta maailmaa. Tai lakkaisivat sitten narisemasta että kun ei oo kaivossa vettä ja on nälkä ja sotakin riehuu ympärillä jo kolmattakymmenettä vuotta. No daa, miksi teit lapsia asuinkelvottomaan ympäristöön?

Osanottoni ap:lle, raskas tilanne varmasti. Mitäpä tuossa enää voi tehdä. Tai no. Ei ole helppoja vaihtoehtoja enää jäljellä.

Haloo, ei ole noissa oloissa niin yksinkertainen asia, että tehdäkö lapsia vai ei. Ehkäisyä ei ensinnäkään ole. Toisekseen naisen asema on niin heikko, ettei ole mahdollisuutta valita meneekö naimisiin vai kouluttautuuko ja alkaako hankkia elantonsa itse ilman miestä.

Vierailija
19/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vattu, minä ainakin joudun roikkumaan täällä niin kauan että vanhempani ovat kuolleet, koska en yksinkertaisesti voi tehdä heille sitä että poistaisin itseni elämästä ennen heitä. Syytä heitä, älä minua.

t. samoin ajatteleva ohis

Aika itsekästä pestä kädet kaikista ilmastolle ja ympäristölle aiheuttamistaan haitoista vierittämällä vastuu vanhempiensa niskoihin.

Vierailija
20/66 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, ei ole noissa oloissa niin yksinkertainen asia, että tehdäkö lapsia vai ei. Ehkäisyä ei ensinnäkään ole. Toisekseen naisen asema on niin heikko, ettei ole mahdollisuutta valita meneekö naimisiin vai kouluttautuuko ja alkaako hankkia elantonsa itse ilman miestä.

Tiedetään kyllä. Mutta ajatusleikkiähän tuommoinen on muutenkin, koska ei sitä käytännössä voi kuitenkaan toteuttaa vaikka siellä olisikin kaikenmaailman seksivalistukset ja avioliittojen järkevyys muutenkin kunnossa. Mutta silti. Jos on mitään valtaa päättää tuleeko lapsia vai ei ja on yhtään järkeä päässä, niin miettii vähän miten mahtaa maailma parissa seuraavassa polvessa mennä. En kerta kaikkiaan käsitä missä pumpulikuplassa elävät he, jotka ajattelevat että kyllä se siitä. Käsittämätöntä totuuden silmiin katsomisen kieltäytymistä.

Vuosisadan loppuun mennessä kun me nykyiset kolmikymppiset olemme vanhoja, on yhtä suuri todennäköisyys kuolla syöpään tai virtsatien tuehdukseen. Huvittaisiko synnyttää, jos ei ole enää toimivia antibiootteja? Harmillisia ne kohtutulehdukset esim. Sanoisitko lapsellesi, että kyllä se siitä järjestyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän