Vaikea elämäntilanne ja työt
Olen melko vasta aloittanut uuden työn.
Samaan aikaan minulla on kuitenkin kotona erittäin kova stressi ja suuria murheita omista asioistani, niin ettei oikein pysty keskittymään töihin. Jouduin aloittamaan nyt sydänlääkityksen stressin vuoksi.
Minusta tuntuu, etten pärjää. Ahdistaa enkä saa mitään aikaan. Pelottaa kuitenkin ottaa asia esiin työnantajan kanssa, koska en haluaisi antaa itsestäni mitenkään epäluotettavaa vaikutelmaa, tässä lyhyen ajan sisään on vain sattunut hyvin paljon ikäviä asioita omassa henkilökohtaisessa elämässäni.
En tiedä ollenkaan, mitä tekisin nyt.
Kommentit (11)
Syön beetasalpaajia.
En pelaa ollenkaan.
Teen töitä opintojen ohella, lähipiirissä nyt ikävä sairastumistapaus ja muita terveyshuolia.
Ap
Olen 18. Sydämeni on aina ollut herkkä reagoimaan fyysisesti suruun, stressiin, mihin tahansa.
Erosin juuri poikaystävästäni, sitten tuli tämä läheisen sairastuminen, stressi töistä ja opinnoista enkä enää jaksanut. Rintaa puristi ja hengittäminen oli vaikeaa, kuin olisi ollut kolibri sydämen tilalla.
Ap
Elämäntaparemontti voisi auttaa sinun tapauksessasi.
Olen tehnyt elämäntapamuutosta, mutta tämä ahdistus on laukaissut uudelleen myös syömishäiriöni. Minulla on siis bulimia, joka on varmasti edesauttanut myös sydänvaivojen syntymistä.
En koe tällä hetkellä pärjääväni ollenkaan työssäni enkä oikeasti pysty keskittymään mihinkään, voin erittäin huonosti henkisesti.
Ap
Mulla itselläni toimii nimenomaan se että ahdistuneenakin jatkan arkea mahdollisimman normaalisti. Töissä irrotan itsestäni arkiminän ja pakotan itseni keskittymään töissä. Kotiin jääminen harvoin auttaa vaan päinvastoin pahentaa kun lamaantuu entisestään.
Pyri ajattelemaan niin, että suljet arjen murheet pois työaikana ja keskity työhön. Etsi positiivisia asioita työstäsi, esim työkaverit. Hyvä työ antaa voimaa ja rytmiä arkeen. Tsemppiä kovasti sulle!
Opiskelen päätoimisesti, työt ovat opintojen ohessa. En siis todellakaan ole ajatellut jäädä kotiin makaamaan, mutta teen omalla alallani paljon sijaisuuksia ja se riittää minulle varsin hyvin nyt työksi, en koe että tämä nykyinen työni olisi juuri nyt hyväksi minulle, kun sijaisuuksia riittää ja opinnot menevät etusijalle.
Nykyinen työni aiheuttaa lähinnä ahdistusta ja keikkatöistä jää enemmän käteen kuin tästä varsinaisesta työstäni.
Ap
Mikä sydänlääkitys sulla on?