Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi istui kaupan lattialla ja selaili myynnissä olevaa aikakauslehteä

Vierailija
28.12.2013 |

Lapsen äiti seisoi vieressä ja puhui kännykkäänsä. Puhelun lopuksi hän totesi lapselleen, että lehteä ei osteta ja laittoi epäsiistiksi luetun, lattialla selaillun lehden takaisin lehtihyllyyn.

Todella siivotonta käytöstä. Lehti on kaupan omaisuutta ja joku haluaa ostaa siistin, selailemattoman lehden.

En todellakaan ymmärrä roskasakin törkeää käytöstä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit eivät osaa käyttäytyä. He eivät käsitä, että lehti on jonkun toisen omaisuutta. Minkäpä taustalleen voi?

Vierailija
2/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joskus käy, vaikka oiekasti äiti voi olla ihan hyvä ja fiksukin, joskus se ote herpaantuu... Se lehti päätyy palautuksiin, ei kenenkään ostoksiin, ellei ole ostaja liian ajatuksissaan myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep itse lapsena (~10v) kerran selailin jotain lehteä kaupassa. Äiti sanoi siihen että nyt sinun pitää ostaa se lehti tai se on muuten varastamista. Jouduin siis itse omista rahoistani sen lehden kustantamaan. Hyvän opetuksen sain, enkä kyllä toista kertaa erehtynyt :D

Varastamistahan se periaatteessa on

Vierailija
4/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin kertoa ettei moinen käytös riipu sosiaalisesta asemasta... toisille nämä asiat on itsestäänselvyyksiä jo lapsesta asti, toiset...

Vierailija
5/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan kategoriaan menee tyypit jotka maistavat kaupassa esim. rypäleitä ennen ostopäätöksen tekoa. Noin voi ehkä tehdä torilla torikauppiaan luvalla mutta ei nyt sentään marketissa!

Vierailija
6/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:24"]

Juntit eivät osaa käyttäytyä. He eivät käsitä, että lehti on jonkun toisen omaisuutta. Minkäpä taustalleen voi?

[/quote]Minä olen kyllä juntti, mutta en turmele ja sotke toisten omaisuutta, mielestäni se ei kuulu kyllä junttiuteenkaan.

Vierailija
7/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:31"]

Jep itse lapsena (~10v) kerran selailin jotain lehteä kaupassa. Äiti sanoi siihen että nyt sinun pitää ostaa se lehti tai se on muuten varastamista. Jouduin siis itse omista rahoistani sen lehden kustantamaan. Hyvän opetuksen sain, enkä kyllä toista kertaa erehtynyt :D

Varastamistahan se periaatteessa on

[/quote]

Oliko äiti jo aiemmin kertonut sulle, ettei lehtiä saa lukea kaupassa vai tuliko rangaistus ennen opetusta? Aika tyly muija joka tapauksessa.

Vierailija
8/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä vierellä oli puolisen tusinaa aikuisia selailemassa lehtiä ilman ostoaikeita! Ihan turha syyttää äitiä tai lasta, kun aikuiset tekevät sitä samaa vilkaisten Seiskasta ihan vaan yhtä juttua tai varmistamalla Avusta, että se sivun 73 kirjoitus Anne Pohtamosta on vain vanhan toistoa. Aika vähän näkee lehtipisteissä väkeä, joka vain ottaa lehden ja menee maksamaan, kyllä suurin osa niitä selailee ja osa jopa lukee.

Vierailija
9/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen ap itse on? Mitenkään puuttumatta ise tekoon (joka tietysti oli täysin väärin), millainen ihminen ei siinä tilanteessa puutu asiaan, ja haukkuu jotakuta ROSKASAKKIIN kuuluvaksi? Äiti ei varmaan huomannut tai tullut puhelun takia ajatelleeksi lehden likaantuneen, ja ap olisi vallan hyvin voinut viedä lehden hänelle perään ja sanoa vaikka, että "anteeksi, ette varmaan huomannut, mutta lapsenne ehti likastaa tämän myyntikelvottomaksi, pitäisi maksaa se kassalla, olkaa hyvä..."

Joo, tuo vaatii kyllä kovaa kanttia, selän takana nimettömänä haukuskelu taas ei.

Vierailija
10/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööö? En mä ainakaan anna lapsen lueskella kuin meidän ihan omia lehtiä, en edes kavereiden lehtiä ilman erillistä tuhoamislupaa, koska en todellakaan kuvittele että ovat siistejä enää sen jälkeen. Ja tämä ei siis edellytä varsinaista likaantumista, kuten joku kirjoittaja tuolla kuvittelee.

Vierailija
11/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulit sit tänne jurputtaan, kun oisit voinut jurputtaa sielä kaupassa.

Vierailija
12/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin luen aina kauppajonossa lehdet. Jos kauppa laittaa mut jonottamaan, niin minä voin hyvin vilkuilla telineessä olevat lehdet.

Turhaan te niiden lehtien puolesta stressaatte... Ap, ihan niin paljon vaivasi, että piti tännekin kirjoittaa. HALOO!!

Vierailija
13/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:08"]Mä ainakin luen aina kauppajonossa lehdet. Jos kauppa laittaa mut jonottamaan, niin minä voin hyvin vilkuilla telineessä olevat lehdet.

Turhaan te niiden lehtien puolesta stressaatte... Ap, ihan niin paljon vaivasi, että piti tännekin kirjoittaa. HALOO!!

[/quote] vitun urpo

Vierailija
14/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:37"]

Samaan kategoriaan menee tyypit jotka maistavat kaupassa esim. rypäleitä ennen ostopäätöksen tekoa. Noin voi ehkä tehdä torilla torikauppiaan luvalla mutta ei nyt sentään marketissa!

[/quote]

Yksi mummo torilla toissakesänä tuli ja nappasi mansikan laatikosta, jonka minä olin jo maksanut, toinen perässä. Ihan vaan ohi kulkiessaan. Menin niin hämilleni, etten saanut sanotuksi mitään. 

Vierailija
15/15 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:08"]

Mä ainakin luen aina kauppajonossa lehdet. Jos kauppa laittaa mut jonottamaan, niin minä voin hyvin vilkuilla telineessä olevat lehdet.

[/quote]

Jesh, hyvä!

Nyt on niin hljaista ap:n elämässä, että pitää edes jotain keksiä aloituksissaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme