Minkä ”turhan” esineen omistat, joka on osottautunut tosi hyväksi/hyödylliseksi?
Turhien esineiden luettelo, jotka oikeasti ovat hyödyksi ja avuksi arjessa.
Kommentit (49)
Silikoninuolija, sain lahjaksi ja ajattelin että jää turhaksi laatikon täytteeksi, mutta onkin ihan paras kapine leipoessa!
Piikkimatto mullakin, käytän päivittäin, ja toinen on sellainen vehje, joka kuorii ja viipaloi tuoreen ananaksen helposti.
Chefin banaaninviipaloija. Sillä saa sopivan ohuita siivuja kuivattaviin banaaneihin, pellilliseen saa viipaloitua neljä banskua eivätkä sormet sotkeennu hedelmään. Kakunkoristeetkin saa ohuiksi, kuka niitä nyt harrastaakin.
Voileipägrilli. Ihan parissa minuutissa tulee tosi herkulliset leivät, jotka saa täyttää miten haluaa. Korvaa meillä ainakin perinteisen leivänpaahtimen (täytteet aina kylmiä ja ne jäähdyttää leivän heti) ja esim. jos tekis uunissa lämpimiä leipiä (uuni kestää lämmetä ikuisuuden). Suosittelen! Me käytetään Krupp merkkistä.
Kuivausrumpu. Elämäni ilo ja valo. Se määrä moskaa mitä pyykistä pesun jälkeen irtoaa on valtava ja nyt se on poissa mun hengitysilmasta. En aio elää ilman, koirataloudessa ehdoton.
- Kuivaava pyykinpesukone. Ihan ehdoton kerrostalossa.
- Bokashi. Multatehdas keittiössä.
- Robotti-imuri. On suuri apu taistelussa kaaosta (ja hiekkaa) vastaan.
- munaleikkuri. Tällä siivutan mansikat, banaanit, kananmunat, herkkusienet...
- mikroaaltouuni. Vuosikymmeniä pärjäsimme ilman ja nyt parin kuukauden käytön jälkeen ei enää tultaisi toimeen ilman sitä
Kuivausrumpu. Lakanapyykki ei mahtuisi muualle kuivumaan, pölyt lähtee pehmoleluista, vilteistä yms, pyyhkeet kuivuvat pehmeiksi ja tarpeen vaatiessa saa nopeasti vaatteen/t pesun jälkeen kuivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piikkimatto (joogamatto), jolla lepään joka ilta ennen nukkumaan menoa. Rentouttaa mukavasti.
Sopiiko tuollainen ylipainoiselle?
Itsellä vähän ylipainoa ja sopii oikein hyvin.
Heräsryskello, jossa herätysvalo. Syksyn pimeät aamut on niin vaikeita heräämiseen. Kellon valo aloittaa kirkastumisen puolituntia ennen herätystä ja saavuttaa kirkasvalotehokkuuden kellon soittohetkellä. Ainakin itsellä tuntuu, että herääminen on helpompaa.
Mattoveitsi, minisorkkarauta, työkalusarja (eli jos jonkinlaista risti- ja tasapäätä ja mitä näitä oli.).
Vierailija kirjoitti:
Voileipägrilli. Ihan parissa minuutissa tulee tosi herkulliset leivät, jotka saa täyttää miten haluaa. Korvaa meillä ainakin perinteisen leivänpaahtimen (täytteet aina kylmiä ja ne jäähdyttää leivän heti) ja esim. jos tekis uunissa lämpimiä leipiä (uuni kestää lämmetä ikuisuuden). Suosittelen! Me käytetään Krupp merkkistä.
Tämä! Pitääkin kaivaa vanha kunnon Acosta kaapista ja tehdä kinkku-juustoleipiä!
Vierailija kirjoitti:
white noise -kohinakone.
Minkälainen? Tarttisin sellasen tinnituksen takia.
Mulla on kans piikkimatto, olen merkittävästi ylipainoinen, ja matto on ihana! Tosin jos sen päälle nukahtaa, niin sen joutuu repimään selästä irti. Niitä on toki erilaisia, toisissa on terävämmät piikit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
white noise -kohinakone.
Minkälainen? Tarttisin sellasen tinnituksen takia.
Mulla on kans piikkimatto, olen merkittävästi ylipainoinen, ja matto on ihana! Tosin jos sen päälle nukahtaa, niin sen joutuu repimään selästä irti. Niitä on toki erilaisia, toisissa on terävämmät piikit.
😂 mulla sama, nukahdan usein piikkimaton päälle ja sen joutuu repimään selkämakkaroista. Ihana kaikesta huolimatta.
Ouran sormus, joka on aivan mahtava, kun yrittää aktivoida mua ja saamaan ajoissa nukkumaan.
Yövalo, sähköpistokkeeseen laitettava. Ei tarvii yöllä haparoida vessaan mennessä.
Silikonipatakinnas
Hyvät hiustenleikkuusakset
Nitoja + paperinreijittäjä
Induktioliesi !!
Soutuvene
Sähköhammasharja. Hampaat puhdistuvat paljon paremmin kuin tavallisella hammasharjalle.
Pitsaleikkuri.