Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

101-vuotias vanhus toimii täysin teveyssuositusten vastaisesti

Vierailija
07.10.2020 |

Milloinkohan hän oppii elämään oikein? Eihän kukaan osta päivittäin 1.5-litraa kolajuomaa! Että ottaa aivoon.

https://yle.fi/uutiset/3-11575159

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia meininki. Vähän kyllä huolettaa että ostaako kunnon kolaa vai jotain halpaa korviketta. Eläkkeethän kai on monilla niin pienet että joutuu tekemään niin rajuja kompromisseja, että niitä pidettäisiin sivistysvaltiossa suorastaan ihmisoikeusrikkomuksena.

Vierailija
42/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo edes näytä kovin vanhalta. Dannyn ikäiseltä. Danny on 78.

Satavuotiaat nyt näyttävätkin keskimäärin 20 vuotta ikäistään nuoremmilta. Vai miltä satavuotiaan "kuuluisi" näyttää, näyttääkseen ikäiseltään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te ihan hulluja? Kyllä 101-vuotias saa elää jokaisen jäljellä olevan toimintakykyisen minuuttinsa just niin kuin haluaa. Niitä ei ole niin paljon jäljellä. Ja siinä ei ainakaan nuorempien tarvi yhtään mennä opastamaan. Joku kunnioitus!

Joku ituhippi täälä jo urputti, tuollainen teräsvaari saa syödä ja juoda just sitä mikä maistuu hänen suussaan hyvälle.

Vierailija
44/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan Paavon ikäinen ei ole noin hyväkuntoinen,että pääsee itse ostamaan haluamansa. Suurin osa makaa sängyissä ns. hoitopaikoissa, käänneltävänä, syöden kylmää mössöä, jota kiireiset hoitajat mättävät suuhun kiireessä hosuen. Kun itse olin harjoittelupaikassani, sain huonoa palautetta siitä, että syötin 100v. rouvaa liian hitaasti. Olisi pitänyt syöttää nopeasti, eikä jäädä "jaarittelemaan". Oli 20 asukasta ja 3 hoitajaa. Piti hosumalla syöttää vanhukset, että ehti tehdä päivän työt. En pärjännyt työssä, olin liian hidas. Nyt työttömänä, kun ei kukaan palkkaa tälläistä hidasta hoitajaa,joka haluaa hoitaa hyvin.

Vierailija
45/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me hoitajat tällaisissa tapauksissa kanssamme kolan viemäriin ja annamme raikasta vettä. Ei vanhus aina ymmärrä omaa parastaan.

Juuri noin tyhmiä on hoitajat oikeastikin, ei vain provoiluissa. 

Höpsis. Hoidan työkseni vanhuksia ja meillä saa juoda punaista maitoa ja syödä voita leivän päällä jos haluaa. Pääasia, että ruoka maistuu.

Vierailija
46/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satavuotias saa jo vetää vaikka kaksin käsin voita, kermaa, sokeria ja suolaa ja huudella ne kokiksella alas. Niistä ei hänen elämänsä enää paljonkaan lyhene. Antaa papan nautiskellä, kun suu ei vielä ole tuohesta, vaan sokeri sulaa ja kokis maistuu. 

Vierailija
47/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi epäterveellisesti elävä satavuotias ei todista mitään terveyssuosituksia vääräksi, eikä yksikään terveellisesti elävä satavuotias todista niitä oikeaksi. Yksi ihminen ei ole riittävä otos yhtään mihinkään. Jotkut elävät satavuotiaiksi, vaikka polttavat joka päivä. Toiset kuolevat parikymppisinä keuhkosyöpään, vaikka he eivät ole polttaneet päivääkään. Se ei todista tupakkaa terveelliseksi.

Vierailija
48/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti elämäntavoilla on paljon merkitystä, mutta myös geeneillä. Mun pappa eli 98-vuotiaaksi vaikka poltti kuin korsteeni ja joi joka päivä viskiä. Hänen paheitaan oli myös keksit ja coca-cola, jota meni varmaan litra päivässä. Olisikohan elänyt yli 100-vuotiaaksi, jos elämäntavat olisivat olleet paremmat?! No ainakin nautti elämästään.

Vierailija
49/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi epäterveellisesti elävä satavuotias ei todista mitään terveyssuosituksia vääräksi, eikä yksikään terveellisesti elävä satavuotias todista niitä oikeaksi. Yksi ihminen ei ole riittävä otos yhtään mihinkään. Jotkut elävät satavuotiaiksi, vaikka polttavat joka päivä. Toiset kuolevat parikymppisinä keuhkosyöpään, vaikka he eivät ole polttaneet päivääkään. Se ei todista tupakkaa terveelliseksi.

Viis veisaan terveyssuosituksista, syön ja juon sitä mikä maistuu hyvälle.

Jaa’a, empä muista koska olen viimeksi lääkärissä, yli 20 vuotta siitä on ja sekin käynti oli roskan poisto silmästä kun en itse sitä pois saanut.

Vierailija
50/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten elää "epäterveellinen" 101-vuotias? Käsittääkseni olennaisin ravintosuositus noin vanhoille on koittaa saada mahdollisimman paljon kaloreita sisään, yleensä heillä ravinnon imeytyminen on niin heikkoa, että paino tippuu ja kuihtuvat pois.

Vierailija
51/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa vielä pistää rahansa veikkauspeleihin. Olisi mielenkiintoista tietää mitähän tekisi miljoonavoiton osuessa kohdalle. Limusiinilla ja autonkuljettajalla kokisostoksille?

Vierailija
52/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti elämäntavoilla on paljon merkitystä, mutta myös geeneillä. Mun pappa eli 98-vuotiaaksi vaikka poltti kuin korsteeni ja joi joka päivä viskiä. Hänen paheitaan oli myös keksit ja coca-cola, jota meni varmaan litra päivässä. Olisikohan elänyt yli 100-vuotiaaksi, jos elämäntavat olisivat olleet paremmat?! No ainakin nautti elämästään.

Mitä ne terveyssuositukset on, jonkun nutturapäisen happaman vanhanpiian aivopieruja.

Vierailija
53/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit ratkaisevat. 

Pieni on vaikutus elämäntavoilla loppujen lopuksi. 

Isoäitini joi punaista maitoa, paistoi voissa ruokansa, teki itse ruokansa. Eli 101 vuotiaaksi.

Sairasti sydänkohtauksen 95-vuotiaana, palasi kotiin. Asui viimeiset 4 vuotta vanhainkodissa. Isänsä eli 89 vuotiaaksi.

Vierailija
54/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mies koko ikäänsä ole kokispulloa joka päivä ostanut. Muuten tuskin olisi elänyt tuohon ikään.

Päivittäisen kokispullon seuraukset nuoremmalle ovat radikaalisti erilaisia kun kroppa kerää vuosikymmeniä ylipainoa. Tuon ikäisellä jo kalorien imeytyminen heikompaa muun muassa.

Vierailija
55/55 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mies koko ikäänsä ole kokispulloa joka päivä ostanut. Muuten tuskin olisi elänyt tuohon ikään.

Päivittäisen kokispullon seuraukset nuoremmalle ovat radikaalisti erilaisia kun kroppa kerää vuosikymmeniä ylipainoa. Tuon ikäisellä jo kalorien imeytyminen heikompaa muun muassa.

Kun kerran tiedät niin hyvin,  voinet kertoa milloin Patu aloitti kolajuoman nauttimisen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä