Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko valehdellut eron tosiasiallisista syistä miehelle?

Vierailija
27.12.2013 |

En haluaisi olla miehen kanssa mutta en myöskään murentaa hänen itseluottamustaan kertomalla todellista syytä eroon. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, voiko sitä sanoa eroksi, mutta yhden miehen jätin kertomatta oikeaa syytä. Se olisi vain satuttanut häntä turhaan.

Todellinen syy oli siinä, että mies oli aivan liian tyhmä, eikä hänestä ollut älyllisesti kumppanikseni. En saanut häneltä henkisesti yhtään mitään. 

Miehessä oli toki hyviä puolia, miksi olinkin ajautunut hänen seuraansa. Hän oli seurallinen ja lähti mukaani minne pyysin: kauppoja kiertelemään, lenkille jne.

Olin sitä ennen ollut elämäntilanteessa, jossa miesten kanssa oli mennyt huonosti. Suuri ihastukseni oli "too complicated" ja pari muuta miesystävää olivat outoja jahkailijoita. Olin niin väsynyt niihin peleihin, joten sellainen reilu ja avoimen sosiaalinen mies oli tosi piristävä hankalien jälkeen.

Laastarisuhdehan se oli. En missään vaiheessa ollut tosissani ja olin jopa sanonut sen miehellekin. Olihan se harmittavaa, kun mies hajoili niin paljon "eroamme".

Tuon jälkeen palasin hetkeksi yhden vanhan jahkailijan lakanoihin, kunnes tapasin tulevan aviomieheni. Sillä tiellä ollaan oltu 8-vuotta. Monta sammakkoa piti suudella ja sitä rataa..

Vierailija
22/29 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron oikeaa syytä on vaikea kertoa, jos se on jotain tyyliin mies oksettaa, eikä sen haluaisi enää edes koskevan. Onhan se miehellekin mukavampaa kun erotaan syystä että kasvoimme erilleen, kuin että kerrot sellaisen syyn millä ei ole mitään tekemistä miehen uusien naistuttavuuksien kanssa.

Syyt eroon kun ovat henkilökohtaisia, ellei mies hakkaa, hauku tai pure.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt kertomatta. Viimeksi kun erottiin, kyse oli loppujen lopuksi siitä, etten vain kerta kaikkiaan pitänyt miestä kovin viehättävänä ulkonäön ja hänen tiettyjen tapojensa takia, vaikka hänessä olikin monia hyviä puolia, joiden takia olin seurustelemaan alkanutkin. Kerroin sitten, että eron syynä on erilleen ajautuminen ja yhteisen arjen puute (asuimme eri kaupungeissa), en kokenut että olisi tarvetta kertoa hänelle hänen ulkonäössään niistä asioista mille hän ei mitään voi ja niiden epäviehättävien tapojen suhteen... No, en vain jaksanut lähteä siihen rumbaan, koska tiesin että saadun kotikasvatuksen takia ne tuskin tulevat ikinä muuttumaan.

Vierailija
24/29 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis epämiellyttävä ulkonäkö on se tavallisin oikea syy, jota ei kerrota.

Kukaan ei ole maininnut pientä munaa: sen olen kuullut salattuna syynä olleen ainakin kahden naisen tapauksessa. Siis kyse oli naispuolisista tovereista eikä suhdekumppaneistani: kunhan muuten uskoutuivat minulle miehistään.

Vierailija
25/29 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/29 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvin samantapainen stoori paitsi en pystynyt seksiin paria kertaa enempää kun niin oksetti miehen epämiehekäs ulkonäkö ja epävarmat eleet ym.. Mies oli vaan muuten henkireikäni ja ulospääsyni aivan hirveistä teinisuhteista joissa olin aina sian nakeltavana. Valitettavasti en vaan pystynyt ääripään "perusheikkiinkään" :(

[/quote]

"....epämiehekäs ulkonäköä ja epävarmat eleet...,

Vierailija
27/29 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:39"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:10"]

Olen huomannut sen, että kun valehtelee/kaunistelee syyn, ero on sopuisampi, kuin jos olisin kertonut totuuden.

[/quote]

Mulla tasan toisinpäin. Ero olisi ollut huomattavasti helpompi jos mies ei olisi saanut tietää että mulla oli suhde. Tosin se suhde oli lyhyt, alkoi kk ennen kuin  kerroin miehelle että haluan erota. Selittelyähän tuo on, mutta ero olisi ollut oikeasti helpompi jos olisin voinut pysyä alkuperäisessä tarinassa joka ei myöskään ollut valetta.

En todellakaan rakastanut miestäni enää, sitä henkisen väkivallan neroa.

[/quote]

jotenkin luin yöllä tuon, minkä lainasin, väärin. Siis ero olisi ollut sopuisampi jos mies ei olisi tiennyt todellista syytä, olkoon se pointtini.

Vierailija
28/29 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia erossa pitäisi listata toisen puutteita ylipäätään? Mun sydän murtuisi, jos joutuisin eroamisen tuskan ja yhteisen polun erkanemisen lisäksi kuulemaan että kaikki johtuu omista puutteistani.

Miettikää nyt itsekin. Mies jättää teidät, te ette halua erota, mutta mies sanoo, että sinä et vain ole haluttava, kun olet vähän ruma ja läski. Ja että vielä kimeällä äänellä nalkutat mitättömistä asioista ja siksi saat lähteä. 

Ei rakkaalle ihmiselle sanota noin. Eron voi tehdä mistä vain syystä, mutta se pitää aina tehdä toista ihmistä kunnioittaen. "Todelliset syyt" eroon ovat nekin suhteellisia. Ihmissuhteessa on aina kaksi osapuolta. Puhukaa mieluummin siitä, miten tunnette olevanne yksinäisiä toisen seurassa kuin siitä että hänen tyhmyytensä tekee keskustelun mahdottomaksi.

Vierailija
29/29 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla syynä on ollut miehen käytös. Ei hakannut, mutta vuosien aikana tietynlainen saamattomuus alkoi häiritä liikaa.

Tässä ketjussa ei nyt ollut tarkoitus laittaa syitä pinoon, mutta kun tuo yksi 24.väittää että yleisin syy olisi ulkonäkö, niin en ole samaa mieltä. Kaveripiirissäni yleisimmät syyt ovat olleet tuo käytös tai sitten vaan tyhmyys.