Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyynti työnä kokemuksia

Vierailija
07.10.2020 |

Kiitos!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tua ole meleko vänkkerin hommaa kuiteski?

Vierailija
22/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa valehdella sujuvasti, tuo on vallan loistava työ. Rehelliselle se ei sovi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme kuukautta muutamana päivänä viikossa. En muista että olisi tullut varsinaisesti haukkuja, mutta yks asiakas veti käteen (eikä ees ostanu). Jouduin rajoittamaan omia työtuntejani jotta jaksaisin tehdä kunnolla työtä, sillä motivaatio ja myyntiteho laski selvästi muutaman tunnin jälkeen. Tuloksentekopaine ahdisti, vaikka ihan hyvin sainkin myyntiä. Tauot laskettiin sekunnilleen ja ohjelma soitti automaattisesti seuraavaan numeroon, niin ei ehdi "keräilemään itseään" mitenkään. Parhaimpana päivänä sain yli 20e/h.

Vierailija
24/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka työpaikka ysärin puolessa välissä. Jos oltais myyty vaikka Aku Ankkaa, Seuraa ja Eevaa, niin varmaankin (?) olisin saanut enemmän diilejä, mutta tää oli semmonen hyväntekeväisyyslafka. Jos tilas sen kalliin lehden, niin tuki vammaisia nuoria. Mutta eihän se lehti kovin kiinnostava varmaan ollut, ja harva viitsii lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen.

Paskaa siitä hommasta teki se, että sai kuunnella haistattelua koko päivän.

Ja provikkaliksa.

Jaksoin viikon.

Vierailija
25/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetettiin työpaikkailmoituksessa.

Kusetettiin työtehtävissä.

Kusetettiin palkassa.

Juuri mikään ei ollut sitä, mitä sen piti olla.

Mulqqu esimies, oman elämänsä pikkunazzi.

Firma väitti olevansa joku Soneran tytäryhtiö, täyttä kusetusta sekin, mutta kuulosti rehvakkaalta.

Asia valkeni kolmantena päivänä kun lyötiin headsetti kouraan ja sanottiin että ala soittelee..

Soitin 2 puhelua ja haistatin wtut ko. firmalle.

Never again.

Vierailija
26/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinhaastattelijan työ oli paljon miellyttävämpää. Suurin osa halusi kertoa mielipiteensä.

Ja jos ei halunnut, niin ei siltikään ollut yhtä ilkeä kuin myyjälle.

-edellinen

Vierailija
27/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi ysärin puhelinmyyjä oli edellinen... . Prkl

Vierailija
28/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolla firmalla välttämättömyystavaraa, ei mitään lehtiä myymällä,6h päivällä läheiseni palkka oli viime kuussa 4400 tuntipalkan lisäksi.

Ne tekee jotka osaa.

Vierailija
29/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17-19-vuotiaana töissä puhelinmyyjänä. Palkka silloin n. 10 vuotta sitten oli muistaakseni viitisen euroa tunnissa ja työvuorot 4,5 h, eli palkkaa kertyi yhdeltä vuorolta noin parikymppiä. Provikoilla saattoi välillä päästä n. 50 euron ansioihin per vuoro (meillä oli aika huonot provisiot ja itse en ollut kovin kummoinen myyjä kun en halunnut väkisin tyrkyttää). Sinänsä oli ihan OK työ kotona asuvalle lukiolaiselle mutta ilmeisesti vaihtelee paljon firman ja toimiston mukaan.

Työkaverit oli suurimmaksi osaksi samanikäisiä lukiolaisia ja amiksia. Ne harvat "aikuiset" mitä meidän toimistossa oli, oli hyvin epäilyttävää porukkaa. Yksi oli vanhempi naispuolinen kaupanmyyjä joka teki sivutyönä tuota ja syyllistyi väärentämään tilauksia eli lähetti tuotteita ihmisille jotka eivät olleet edes tilanneet. Toinen oli tauskimainen mieshenkilö, joka oli kanssa pyörittänyt jotain huijaussivustoa netissä ja kuulin myöhemmin hänen joutuneen tuosta oikeuteenkin.

Että sellaista. En kyllä enää koskaan menisi puhelinmyyjäksi.

Vierailija
30/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puhelinmyyjä ansaitsee 4000 kuukaudessa. Huono 1000. Ahkeran ihmisen työ. Luuri tulee 8 tunnin aikana pari kertaa korvaan.

Vierailija
31/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä puhelinmyyjä ansaitsee 4000 kuukaudessa. Huono 1000. Ahkeran ihmisen työ. Luuri tulee 8 tunnin aikana pari kertaa korvaan.

Myyjä "hieman" kaunistelee totuutta niin kuin kunnon kauppamiehen/naisen kuuluukin. Oikeasti luuri tulee korvaan ennemminkin 8 kertaa tunnissa. 

Vierailija
32/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä "hieman" kaunistelee totuutta niin kuin kunnon kauppamiehen/naisen kuuluukin. Oikeasti luuri tulee korvaan ennemminkin 8 kertaa tunnissa. 

Minulle ei. Sinä et vain ilmeisesti osannut myydä. -Eri

Vierailija
33/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla hyvä supliikki, miellyttävä ääni, rautaiset hermot ja hyvä itsetunto, ettei masennu kun luuria paiskataan korvaan. Olen tehnyt itse puhelinmyyntiä joskus, joten tiedän.

Vierailija
34/37 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin muinoin pari kesää semmoisessa paikassa töissä. Päädyin peloistani huolimatta hakemaan lehtimyyjäksi, koska elämää piti jotenkin rahoittaa. Onnekseni pääsin ja päädyin ihan mukavaan paikkaan töihin. Iso firma ja hyvät työtilat, oli 1400e/kk pohjapalkka, jonka päälle tuli provikat, eli yleensä palkka pyöri 2000-2200 tienoilla. 6h työpäiviä arkisin, ei mitään kusetuksia mihinkään suuntaan, ei opeteltuja puheita ja oli vielä mukavat työkaveritkin.

Ei ole ikävä sinne, mutta olen ollut paljon paskemmissakin duuneissa.

Vierailija
35/37 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa millaisia työkaverit oli?

Vierailija
36/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono saa pari kymppiä kuussa ja niitä on suurin osa yrittäjistä.

Vierailija
37/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osaa valehdella sujuvasti, tuo on vallan loistava työ. Rehelliselle se ei sovi. 

Jep, ja kaikki vastaukset on täällä rataa "tykkäsin ja tienasin hyvin kun olin siinä työssä". Sinällään hauska ilmiö että kaikki vastaukset on todellakin imperfekjejä. Kumma juttu kun lähdetään pois hyväpalkkaisesta ja mukavasta työstä?

Itse kuulun siihen ryhmän joka vastaa kaikille puhelinmyyjille: ei kiitos, hyvää päivänjatkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi