Puhelinmyynti työnä kokemuksia
Kommentit (37)
Kolme päivää tein ja yhtään enempää en aio ikinä tehdä. Kertonee olennaisimman.
Vierailija kirjoitti:
No voisitko vähän avata miksi? Jotkut kehuvat maasta taivaaseen ja jotkut sanovat "paskaa/ei enää ikinä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisitko vähän avata miksi? Jotkut kehuvat maasta taivaaseen ja jotkut sanovat "paskaa/ei enää ikinä".
Kokeile itse niin tiedät. Voihan olla että kuulut siihen promillen tuhannesosaa, joka nauttii ihmisten terrorisoimisesta puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole yhdenkään ihmisen kuullut kehuvan puhelinmyyntityötä. Ja olen sentään itsekin tuolle alalle joskus erehtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole yhdenkään ihmisen kuullut kehuvan puhelinmyyntityötä. Ja olen sentään itsekin tuolle alalle joskus erehtynyt.
*kehuvan aidosti
Kyllähän ne rekrytessä kovastikin hehkuttavat miten loistava työ ja huippuluokan palkka jne. Ei vaan näy lupaukset käytännössä.
Mun 18v tyttö on tehnyt sitä 1,5v ja tykkää. On napakka topakka ja sanavalmis. Saattaa saada palkkaa 75€ puolessa tunnissa. Mitä parempi myyjä sen kalliimpia tuotteita saa myytäväksi ja sen isompi provikka. Tyttö sanoo että kaikki säälivät häntä kun kuulee missä on töissä, mutta itse on tyytyväinen. Tienaa paljon paremmin kuin mäkkärissä tms ja työkin mukavampaa. Miinus on että kukaan ei jaksa tuota hommaa 40h viikossa, tekee siis lyhennettyä työaikaa.
Kauhean ympäripyöreitä vastauksia, kukaan ei kerro miksi oli paskaa. Ei tainnut tulla kovin paljon palkkaa? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*kehuvan aidosti
Kyllähän ne rekrytessä kovastikin hehkuttavat miten loistava työ ja huippuluokan palkka jne. Ei vaan näy lupaukset käytännössä.
Olin vuoden ja tykkäsin. Tienasin vaihdellen 2000-3500e/kk ja bonuksia päälle. Pitää vain osata myydä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean ympäripyöreitä vastauksia, kukaan ei kerro miksi oli paskaa. Ei tainnut tulla kovin paljon palkkaa? ;)
No minä kerron: On paskaa tyrkyttää ihmisille tuotteita, joita he eivät oikeasti halua. Vielä paskempaa tehdä sitä ilman asiallista korvausta (nuohan ovat usein pelkällä provikkapalkalla).
Rikollista terrorisointia! Kuka sitä tekisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*kehuvan aidosti
Olin vuoden ja tykkäsin. Tienasin vaihdellen 2000-3500e/kk ja bonuksia päälle. Pitää vain osata myydä.
Miksi lopetit, jos kerran tykkäsit ja tienasitkin ihan hyvin?
Ap kyselee, kuinka tavallista on että isketään luuri korvaan? Tai että saa haukut päälle? Millaisia asiakkaita yleensä?
Tein kuukauden. En tykännyt yhtään. Olen aivan liian rehellinen huijatakseni vanhuksia tilaamaan ties mitä sontaa sopimuksella, josta eivät meinaa päästä eroon millään.
Möin sähkösopimuksia 1,5 vuoden ajan, palkka asettui 22-26 euroon/tunti. Vaatii vahvaa luonnetta, itseluottamusta, kykyä kestää pettymyksiä. Ei tosiaan sovi heikoille. Ehkä yksi sadasta jaksaa tehdä muutamaa kuukautta pidempään. Olen ylpeä itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*kehuvan aidosti
Miksi lopetit, jos kerran tykkäsit ja tienasitkin ihan hyvin?
Olin välivuoden ajan siellä, pääsin opiskelemaan niin piti lopettaa.
Riippuu mitä myy ja kenelle. Yritysmyynti on kivaa. Palkat siellä alkaa yleensä kolmosella.
Vierailija kirjoitti:
Ap kyselee, kuinka tavallista on että isketään luuri korvaan? Tai että saa haukut päälle? Millaisia asiakkaita yleensä?
Kahteen ensimmäiseen: lukuisia kertoja päivittäin
Viimeisimpään: kiukkuisia, muutama asiallinenkin mahtuu joukkoon
Riippuu todella paljon siitä, missä on töissä, millaiset tuotteet, työvälineet sekä millainen palkkaus. Alalla on paljon huijarifirmoja, mutta sitten on myös ihan asiallisesti toimivia. Kannattaa katsoa minne menee ja mielellään valita paikka, josta saa jonkinlaisen pohjapalkan vaikka kauppaa ei tulisi ainakaan alkuun. Jos firmalla on varaa maksaa palkkaa, niin touhu on edes jonkinlaisella pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkäsin eräästä puhelinmyyntityöstä, mutta se oli n. 20 vuotta sitten ja soittoja tehtiin ainoastaan yrityksiin. Myytävä tuote oli sellainen, että pystyin seisomaan sen takana. Pärjäsin tosi hienosti ja palkka oli työn määrään ja vaativuuteen nähden todella hyvä.
Yritin jossain vaiheessa myös myydä lehtiä kotitalouksiin. Sitä en kauan jaksanut. Kuin eri maailmasta kuin tuo ensin mainitsemani työ.
Paskaa.