Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut koon 44 farkkuja tänään kiinni :(

Vierailija
27.12.2013 |

Painoa oli tänä aamuna 79,3kg, pituutta 168cm. Synnytyksestä n. 7kk ja maha on vielä ihan löllö. Raskauden aikana tuli painoa +25kg mistä suurin osa ei lähtenyt synnytyksessä (lähinnä vauvan ja vesien jne. paino). Sain laihdutettua 6kg aika nopeasti synnytyksen jälkeen mutta sitten jämähti.

Ongelmani on iltaherkuttelu, olen niin tottunut iltaisin syömään jotain hyvää, mieluiten karkkia tai jäätelöä. Miten saisin itseni totutettua siihen että makeaa ei tarvitse joka päivä syödä? Onko parempi koittaa lopettaa napostelu iltaisin kokonaan vai ennemmin vaihtaa se johonkin terveelliseen, esim. tykkään kyllä porkkana/kukkakaali/muista kasviksia syödä raakana paloiteltuna. 

Liikuntaa harrastan todella vaihtelevasti 0-5 kertaa viikossa, keskimäärin ehkä 1-2 kertaa. Inhoan vaunulenkkejä kun ei ole mitään seuraakaan niille. Jumpassa käyn kun ehdin, se tietysti aina vaatii lähtemisen ja matkat itse jumpan lisäksi. 

Nyt olisi tarkoitus ensi kesäksi päästä kuntoon, kiinteytyä ja laihtua. Tavoite olisi että koko 38-40 mahtuisi helposti eikä puristaisi. Tavoitefarkkuja onkin iso kasa kun sain eräältä tutulta hänelle suureksi jääneitä housuja mutta eipä ne vielä mulle mahdu..

t. nyt kuljen vielä äitiyshousuissa kun en halua ostaa uusia isoja housuja :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta napostelu kokonaan. Parempi totuttaa itsensä siihen ettei suun tarvitse käydä koko aikaa. Painoa on huomattavasti vaikeampaa pitää kurissa jos on pakkomielle koko ajan mussuttaa. Syö kolme kertaa päivässä, se riittää.

Vierailija
2/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä: Te jotka laihdutatte, syöttekö eri ruokaa muun perheen kanssa vai samaa? Mies haluaisi aina että kastikkeet yms. on tehty kermaan/voihin ja joka paikkaan pitäisi laittaa hirveästi rasvaa. Hän on itse hoikka ja on aina ollut, tosin hänen "taktiikkansa" taitaa olla että hän ei yleensä syö aamupalaa ja töissäkin vain jotain pientä, suurin ateria on siis perheen yhteinen ilta-ateria. Minä taas syön lasten kanssa kotona pitkin päivää ja haluaisin siksi ilta-aterian olevan vähän kevyempi. Mietin vaan annanko ihan hirveän huonon mallin lapsille syömällä jotain omaa "laihdutusruokaa", saavatko he vielä syömishäiriön tai jotain? 

Ehkä vastaan itse itselleni kun tässä kirjoittaessa mietin, parasta olisi kuitenkin varmaan vaan syödä samaa muiden kanssa mutta ottaa lautaselle suurimmaksi osaksi salaattia/kasviksia ja sitten ihan vähän vaan sitä "oikeaa" ruokaa.. 

Tiedän kyllä itseni että mun on pakko laskea kaloreita, muuten syön ihan liikaa ikäänkuin huomaamattani. Ainoat kerrat elämäni aikana kun olen oikeasti laihtunut, on ollut silloin kun olen niitä laskenut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtee kilot karisemaan, kun vältän hiilareita. Syön paljon kasviksia tomaattikastiikkeella, maitorahkaa, raejuustoa, salaattia ja herkuttelen juustoilla. Pitäisi taas ryhdistäytyä ja jättää höttöruoka pois, koska teki vähän tiukkaa tänään kaupunkihousujen kanssa tänään.

Vierailija
4/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta muut kuin vähempi syöminen. Ilmeisesti sun lapset on leppoisampia kuin minun, koska ei mun tarvitse istua hetkeäkään ennen klo 22...

Aamupala tiukka, kevyt lounas ja sitten kevyt iltaruoka. Ei muuta. Aikuinen nainen ei enempää tarvitse.

Vierailija
5/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:12"]

Mulla lähtee kilot karisemaan, kun vältän hiilareita. Syön paljon kasviksia tomaattikastiikkeella, maitorahkaa, raejuustoa, salaattia ja herkuttelen juustoilla. Pitäisi taas ryhdistäytyä ja jättää höttöruoka pois, koska teki vähän tiukkaa tänään kaupunkihousujen kanssa tänään.

[/quote]

Tälle komppi!

Ja tuohon ap:n kysymykseen omist ruuista, niin syön kyllä mitä mieheni laittaa (tykkää myös läträtä öljyllä), mutta jätän riisin/perunan/pastan kokonaan väliin (syön siis pelkkää kastiketta tai lihaa, mitä nyt milloinkin sattuu olemaan) ja syön raasteita ja salaatteja ja en pelkää käyttää salaatinkastikkeita. :)

Aamupalaksi puuroa.

Lounaaksi joku suht rasvanen ruoka (kananmunaa muodossa kuin muodossa, karppipizzan puolikas) pitää hyvin nälän poissa loppupäivän ja iltapäivästä sitten perheruokailu kevyemmin (se protskulähde ja salaatti) ja iltapalaa ei välttämättä edes tarvitse. :) 

Sinuna pelkäisin enemmän niitä hiilihydraatteja kuin voita ja kermoja, ne pitää hyvin nälkää eikä napostelun tarvetta tule (ja jos tulee niin siemenet on tosi hyviä naposteltavia :))

Tsemppiä! :)

terv. koko 38, 74,5kg / 165cm (vuosi sitten 30 kg enemmän)

Vierailija
6/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat kaiken sen makean iltanaposteltavan porkkanoihin. Liiku säännöllisesti, vaunulenkki sujuu reippaammin hyvää poppia kuunnellessa, ota myös arjesta irti kaikki mahdollinen hyötyliikunta mitä suinkin saat.

Vierailija
7/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt unohdat ne karppilässytykset. En edes haluaa ajatella mitä nuo tekee verisuonille.

Tässä mun vinkit:

Jos haluat iltaisin napostella, syö niitä kasviksia. Sanoitkin että tykkäät niistä. Tai tee sellainen hedelmälautanen. Ja juo paljon vettä.

Muuten syö 2-4 tunnin välein sellaiset 5 ruokaa päivässä. Muista vesi. Kokeile erilaisia smoothieita, ovat hyviä välipaloja.

Jos vaunulenkit eivät muuten innosta niin nappaa musiikkia mukaan. Kuulokkeet korville ja menoksi.

Suosittelen tutustumaan myös erilaisiin raakaresepteihin. Esimerkiksi erilaiset raakakakut ovat suorastaan herkullisia ja terveellisiä.

Tsemppiä!

Vierailija
8/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa vielä. Tee iltapalalle myös aina joku salaatti tai kasvislisuke niin voit itse syödä sitä. Toki terveellisempi ruokaa vähemmällä voilla ei varmasti olisi pahaksi muullekaan perheelle.

Vierailija
9/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:35"]

[/quote]

Tälle komppi!

Ja tuohon ap:n kysymykseen omist ruuista, niin syön kyllä mitä mieheni laittaa (tykkää myös läträtä öljyllä), mutta jätän riisin/perunan/pastan kokonaan väliin (syön siis pelkkää kastiketta tai lihaa, mitä nyt milloinkin sattuu olemaan) ja syön raasteita ja salaatteja ja en pelkää käyttää salaatinkastikkeita. :)

Aamupalaksi puuroa.

Lounaaksi joku suht rasvanen ruoka (kananmunaa muodossa kuin muodossa, karppipizzan puolikas) pitää hyvin nälän poissa loppupäivän ja iltapäivästä sitten perheruokailu kevyemmin (se protskulähde ja salaatti) ja iltapalaa ei välttämättä edes tarvitse. :) 

Sinuna pelkäisin enemmän niitä hiilihydraatteja kuin voita ja kermoja, ne pitää hyvin nälkää eikä napostelun tarvetta tule (ja jos tulee niin siemenet on tosi hyviä naposteltavia :))

[/quote]

Pakko kysyä että tuliko painovirhe? Mä olen saman painoinen, mutta 10 cm pidempi ja käytän kokoa 40-42...?

Vierailija
10/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:35"]

[/quote]

Tälle komppi!

Aamupalaksi puuroa.

[/quote]

Pakko kysyä että tuliko painovirhe? Mä olen saman painoinen, mutta 10 cm pidempi ja käytän kokoa 40-42...?

[/quote]

Mä myös ihmettelen tätä - oon itse 75 / 168 ja koko on 42-44...

Vierailija
11/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?? 44 koko ja mitat 79 ja 168?? öhm, mulla synnytyksestä 2kk aikaa, mitat 80/166 ja housujen koko 38-40. Ja joo sopivat on, ei tiukat joista jenkat pursuais..

Vierailija
12/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä välttää nopeita hiilihydraatteja (sokeri, valkoinen vehnäjauho, valkoinen pasta ja riisi). Proteiini pitää hyvin nälkää, ja sitä kannattaa nauttia joka aterialla jossain muodossa. Kiinnitä huomiota rasvan laatuun, mutta myös määrään. Eli vältä eläinperäisiä rasvoja (kerma, voi). Ne ei todellakaan auta laihduttamisessa, ja lisäksi tekevät vahinkoa verisuonillesi (toisin kuin karppaajat väittävät). Kaikkea voi syödä, mutta kohtuudella! Eli herkkujakin välillä. Itselläni ainakin herkkuihin tulee hirveä himo, jos yritän kokonaan luopua niistä :)

Liiku aina kun voit. Kävele kauppaan, vältä hissiä, jumppaa ja venyttele tv:n ääressä. Päivän liikunta-annos voi koostua useista 10-15 min pätkistä, ja aina parempi, jos pari kertaa viikossa pystyt liikkumaan pidemmän pätkän yhteen menoon esim jumpassa.

Näillä opeilla olen itse pysynyt samoissa mitoissa koko aikuisikäni ja saanut myös raskauskilot karistettua. Varaudu siihen, että muutos ei tapahdu hetkessä. Tsemppiä!

Vierailija
13/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mammat jotka noita mittoja ihmettelette, muistakaas että jokainen on oman mallisensa. Jollain on enemmän lihaksia jotka painaa enemmän kuin läski, ei kannata vertailla.

Mä oon 163 cm ja paino nykyisellään 95 kg, nyt vasta koko 42-44, tätä ennen olin pienempi.

Vierailija
14/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiestystihän ruokavalioon kannattaa kiinnittää huomiota. Eihän se ole hyväksi herkutella joka päivä. Ja vettä pitää juoda paljon.

Jenkki-purkkiin on viime aikoina tullut uusia makuja, semmoisia ihan törkeen makeita. Itse olen onnistunut skippaamaan herkuttelutuokioita näillä purkilla. Niitä on kolmea eri makua ja ne ei ole niitä normi purkan vaan neliön mallisia, joku Juicy cube taisi lukea pussissa......meniköhän nyt mainostamiseksi? :D

Vierailija
15/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin tullut hyviä vinkkejä. Kolme tai neljä ateriaa päivässä, mutta ei niitä välipaloja tai napostelua. Terveellisiä ja ravinteikkaita ruokia - niillä tulee kylläinen olo ja jaksaa taas ilman välipaloja seuraavaan ateriaan.

Kaikenlaiset pikkuherkut keksit, pullat, karkit ja suklaat ovat pahasta sen vuoksi, että niiden antama mielihyvätujaus aivoissa, tekee ihmisen vain nälkäisemmäksi ja saa haluamaan niitä lisää ilman, että niistä olisi ravintoaineina hyötyä kehollesi.

Pidä alkuun ruokapäiväkirjaa kaikesta syömisestä - sillä tavoin näet, mitkä ovat ruokavaliosi ongelmakohdat. Yleensä ongelma on liian suuret määrät leipää ja muita hiilihydraatteja. En puolla karppausta, mutta tosiasiassa lihavuus johtuu usein siitä, että ruokavalio on yksipuolinen ja sisältää suhteessa liikaa hiilareita.

Vierailija
16/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lähes sun kokoinen ennen raskautta ja nyt kun vauva on 5kk niin painan 18 kg vähemmän! Imetys on laihduttanut mut tälläiseksi. Eli mun vinkki on imettäminen ja myös päivittäiset vaunulenkit. (Tosin mulla ei tullut raskausaikana kuin 6kg).

Vierailija
17/17 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses. Sua 3cm lyhyempi ja joulun jälkeinen 55kg ahdistaa. Normi paino 52-53. Uuden vuoden lupaus itselleni -7, jolloin mahdun opiskeluajoilta säästämiini 'skinny'-farkkuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän