rv 17 eikä vielä tunnu liikkeitä
Tiedän kyllä että ei välttämättä vielä tunnu, ja odotan vielä esikoistani, mutta odotan niin kovasti eikä mitään ole vielä tuntunut. Lisäksi kaikki raskaudesta tietävät tuntuvat kyselevän koko ajan että jokos siellä liikutaan :( milloin teillä muilla tuntuivat ensimmäiset liikkeet vatsassa?
Kommentit (16)
Ekaa oottaessa 17+5, tokaa 18+ jotain ja kolmatta 19+jotain.
Tunnetko kuplintaa, niin kuin ilmavaivoja, kutittelua tms? Missä on istukka? Jos on istukka edessa niin ei ehkä tunnukaan niin hyvin.
Esikoisesta en muista milloin tunsin, mutta kakkosesta just joskus nuilla rv 17. Ja tässä raskaudessa tunsin jo rv 10, jota en ensin meinannut uskoa todeksi. Mutta kun varhaisultra tehtiin juuri siitä missä liikkeet tuntuu oli uskottava. Juuri sitä kuplintaa.
Ei hätää! Itse tunsin liikkeet vasta vkolla 21, kakkosultran jälkeen - ja sit tuntuikin heti voimakkaina ja mieskin tunsi ne heti läpi :) Ja ymmärsin samalla, että aiemmin tuntemani kuplinnat ja kurinat olivat juurikin niitä "ensioireita". Itselläni on istukka etuseinässä, joten liikkeet tuntuvat lähinnä vain kyljissä. Minulla oli ihan samanlaista panikointia viikoilla 17-20 ennen ultraa, kun tuntui että "kaikki" olivat tunteneet oman vauvansa liikkeet jo niillä viikoilla. Pelko pois!
Nyt rv 36 menossa.
Mulla oli yhdessä raskaudessa istukka etuseinässä, silloin liikkeet tuntuivat tosi myöhään ja olivat koko raskauden vaimeampia kuin silloin, jos istukka ollut muualla kohdussa.
Istukka on kyllä edessä, eli varmaankin se sitten vaikuttaa. Lähinnä tuntuu että porinat kurinat yms tulisivat tuolta ruoansulatuselimistä, jos niitä tulee. Kiitos vastauksista, tuli taas paljon parempi ja levollisempi olo kun jaatte omia tuntemuksianne :) AP
Itse tunsin selvästi vasta toisen ultran jälkeen eli olikohan sitten noin viikolla 21...? Liikkeet tuntuvat tosiaan aluksi hämäävästi ruuansulatusvaivoilta/ilmaivaivoilta ja varsinkin vuosikausia mahavaivoja kärsineenä taisin sekoittaa liikkeet ensin suoliston liikkeisiin. ;) Vasta kun liikkeet olivat jo melko voimakkailta tajusin mistä oli kyse.
Esikoiselta rv 18+, seuraavilta aiemmin. Odottele vaan rauhassa, kyllä ne alkaa tuntua ja ne ovatkin sitten aivan ihania! <3
Tunsin siinä 17. - 18. viikolla neljän vanhimman lapsen liikkeet, mutta viidennen tunsin vasta 22. viikolla ja sen jälkeenkin tosi vaimeasti. Istukka oli silloin kohdun etuseinämässä.
Meillä tuntui kanssa siinä RV 18 ja se tulee ihan puun takaa sitten :)
Viikolla kymmenen ei oikeasti voi tuntea vielä mitään. Oikeasti.
Minulla alkoi tästä esikoisesta tuntua viikolla 16, ja liikkeet ovat vain voimistuneet siitä lähtien, tuntuu tosi selvästi. Nyt 18+6.
Mutta se on ihan normaalia, että ekan odottajalla tuntuu liikkeet vasta jossain viikolla 20.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:42"]
Istukka on kyllä edessä, eli varmaankin se sitten vaikuttaa. Lähinnä tuntuu että porinat kurinat yms tulisivat tuolta ruoansulatuselimistä, jos niitä tulee. Kiitos vastauksista, tuli taas paljon parempi ja levollisempi olo kun jaatte omia tuntemuksianne :) AP
[/quote]
Mulla oli esikoisen raskaudessa istukka edessä ja ensimmäisen varmasti vauvan liikkeeksi tunnistettavan huomasin tasan 20+0.:) Ja se olikin aika tuntuva jo, ei mitään kuplintaa tai hipaisuja vaan kunnon elohiirimäinen "nykäisy". Oikeestaan ennen sitä en ees huomannu mitään hipaisuja tai kuplimisia.
Nyt tokassa raskaudessa istukka onkin takana ja eka liike tuntui joskus 14+. Nyt kun tietää miltä liikkeet tuntuu ja istukan eri paikka.
Viikolla 19+ tunsin ekan kerran mitään, ihan selkeän potkun. Selällään maatessa tuntuu parhaiten nuo ensimmäiset liikkeet.
Mä tunsin esikoisesta vasta joskus rv 23, vaikka kaikki oli mainiosti. Istukka vain oli ihan täysin ja totaalisen edessä niin, että liikkeet vaimenivat kokonaan. :) Terve ja vauhdikas lapsi syntyi, potkiskelee tuolla juuri huoneensa seinää, ettei tarvitsisi nukkua. :P
Toisesta lapsesta tunsin liikkeitä satunnaisesti rv 14, kolmannesta rv 16.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:16"]
Viikolla kymmenen ei oikeasti voi tuntea vielä mitään. Oikeasti.
[/quote]
No en tiedä, mutta juuri siinä ultratessa tuntui ja sikiö liikkui samalla hetkellä. Eikä tuota myöhemmin terkkarikaan kieltänyt, sanoi että on täysin mahdollista. Terkkari ei ole mikään juniori vaan ihan vanhankansan terkkari. Mutta tismalleen samalta tuntui kuin toisessakin raskaudessa ne ekat liikkeet.
Esikoista kun odotin,tunsin joskus 15 viikolla.Toista kun odotin,tunsin vasta 18 viikolla...