Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis olenko ainoa, joka nauttii lapsiperhearjesta??

Vierailija
27.12.2013 |

Tuosta "DINK" alotuksesta tuli mieleen. Kannatan ehdottomasti, että jokainen tekee lapsen hankinta-asiassa aivan kuten parhaaksi näkee.Olen iloinen, että kokevat elämänsä onnelliseksi. Silti minun on sanottava, että en kadehdi esim. tätä kolmikymppistä pariskuntaa. En hetkeäkään.

Täällä av:lla saa kuvan, että lapsiperhe-elämä automaattisesti on rasite. No minä perheineni olen se urbaanilegenda, jolla ainakaan ei ole näin.

Meillä on tämä monien halveksima ydinperhe. Kaksi aikuista, kaksi pientä lasta. 4v ja 1v. Rakastan lapsiani ja miestäni. Nautin elämästäni. Elämässäni on päivittäin tähtihetkiä, jotka merkitsevät minulle paljon. Ja vain minulle. En kuulu esim facebookiin tm someen jossa jakelisin valokuvia ikäänkuin todisteeksi valokuvia tästä. Tässä sitä hehkutusta nyt kuitenkin tulee. Muutama hetki lukemattomien joukossa:

- Olimme katsomassa esikoiseni kanssa raketteja joulunavajaisten kunniaksi. Lähtö oli varsinainen hulabaloo, mutta se unohtui paikan päällä, kun katselimme yhdessä komeaa esitystä poski poskea vasten. Hengitys höyrysi molemmilla, tähdet tuikkivat, raketit kumahtelivat. Tuntui ihanalle. Moiseen emotionaaliseen kokemukseen jää koukkuun.

- Miehen kanssa istuimme olohuoneen lattialla herkkujen kanssa. Teemme näin usein lasten mentyä nukkumaan vaaliaksemme kahden keskistä aikaa. Mies sanoi: "Kulta, rakastan niin sinua ja lapsiamme. Olen niin onnellinen."

- Istuin pienimpämme kanssa sohvalla, isompi leikki lattialla. Muuta ei tarvittu.

- Menimme junalla koko perhe lappiin. Istuimme ahtaassa hytissä. Esikoinen innoissaan notkuu ikkunassa (lapsen ilo tarttuu) ja kuopus tutkii lelua sylissä. Miehen kanssa ollaan kylki kyljessä ja rupatellaan niitä näitä.

Tässä se juttu itseni kohdalla on se, että siihen voimakkaaseen rakkauden tunteeseen jää koukkuun. Onneni on, että mieheni on samanlainen, eikä säästele rakkautta sanoissa tai teoissa.

Elämässäni on paljon muutakin, kuin lapset. Tietenkin. Kuitenkin se onni mitä olen lapsiperhe-elämän myötä saanut on aivan korvaamatonta.

Jos joku kokee yhtä suurta onnea, kuin minä, niin sehän on suurenmoista. Oli lapsia taikka ei. Älkää kumminkaan hyvät velat kuvitelko, että ainakaan kaikki teitä kadehtisivat.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä melko naiivilta ajatella, että ihmiset halveksivat ydinperheitä, tai, että olisit ainoa, joka arkirutiineista nauttii :)

Vierailija
2/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole ainoa.

- terveisin yhdeksän lapsen äiti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihmiset perheenä eläisi jos se olisi kauheaa koko ajan. Elämä on sellaista että on hyviä hetkiä ja huonoja hetkiä, ja varmaan täällä palstalla ne huonot hetket tai kaudet korostuu. Suurin osa ihmisistä on tyytyväisiä elämäänsä, oli sitten minkälainen perhe hyvänsä. Ja jopa yksin elävä ihminen voi olla tyytyväinen.

Vierailija
4/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ;) (huomaa sarkasmi) Eiköhän se nimenomaan ole tää palsta monelle semmonen roskakori johon saa oksentaa kaiken negatiivisen itsestään. 

Vierailija
5/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:24"]

Kuulostaa kyllä melko naiivilta ajatella, että ihmiset halveksivat ydinperheitä, tai, että olisit ainoa, joka arkirutiineista nauttii :)

[/quote]No sitähän minäkin, mutta semmoisen kuvan täältä saa. Siksi otsikon kysymys, koska kuulostaa melko absurdilta. Tiedätkö sitä paitsi mitä naiiviudella tarkoitetaan? Etpä taida. Se tarkoittaa sinisilmäistä kiltteyttä. Omalla kohdallani tästä ei ole kysymys. -ap-

Vierailija
6/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:29"]

Olet ;) (huomaa sarkasmi) Eiköhän se nimenomaan ole tää palsta monelle semmonen roskakori johon saa oksentaa kaiken negatiivisen itsestään. 

[/quote] Mutta kyllä tänne sopii toisinaan minun mielestä muutama positiivinenkin aloitus :) -ap-

Vierailija
7/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:24"]

[/quote]No sitähän minäkin, mutta semmoisen kuvan täältä saa. Siksi otsikon kysymys, koska kuulostaa melko absurdilta. Tiedätkö sitä paitsi mitä naiiviudella tarkoitetaan? Etpä taida. Se tarkoittaa sinisilmäistä kiltteyttä. Omalla kohdallani tästä ei ole kysymys. -ap-

[/quote]

Kiitos selvityksestä sinulle :D

Vierailija
8/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:32"]

http://fi.wiktionary.org/wiki/naiivi

[/quote] Ihan noin niinkuin off topic, niin eikö ylikiltteys juuri ole tollasta? Yksinkertaista ja herkkäuskoista?

Musta sitäpaitsi ap:n alotuksesta saa ihan hyvin sen käsityksen että hämmästelee: "Eihän voi pitää paikkaansa". Taitavat kateelliset kampelat alapeukuttaa. Hehheh. T: 5 lapsisen perheen äippä

Vierailija
10/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:lla erimieltä oleminen tulkitaan aina katellisuutena :)

Vierailija
11/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole! Minulla on yksi lapsi (kiitos rankkojen hoitojen) ja rakastan tätä elämää! Välillä on toki rankkaa, kun uhmaikä painaa päälle ja äitiin puretaan isoimmat kiukuttelut. Mutta juuri noita ap:n kuvailemia "poski poskea vasten"-hetkiä on ja ne saa elämän tuntumaan niin ihanalta! On ihana, kun lapsi pyytää syliin tai tuo tekemänsä piirustuksen tai höpöttää omia juttujaan. Ilman lasta olisin jäänyt niin paljosta paitsi! <3,

Vierailija
12/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä nautin tästä elämästäni! Kun lapset oli pieniä niin ajattelin aina, että tämä on elämän parasta aikaa, niin ihanaa se oli! Nyt lapset on 9 ja 6v ja onhan tämä ihanaa :) Lapset on vielä pieniä, heidän kanssa voi tehdä kaikenlaista ja kuitenkin jo omatoimisia ja nukkuu yöt läpi :) Minä nautin lapsistani ja arvostan heitä.

En osaisi kuvitella elämää ilman lapsia ja perhettä, mutta toisaalta kukapa äiti osaisi? Tuskin kukaan antaisi lastaan pois.. 

Lapset ovat todellinen ilo ja onni ja voimavara:) Minusta oli ihanaa aikaa kun he oli pieniä ja osaan nauttia tästäkin hetkestä ja ajasta. Vaikkei elämäni ole täydellistä, niin kaunista se on. Olen saanut lapset nuorena. 

Minusta jokainen saa itse päättää omasta elämästään, kenenkään ei ole pakko lisääntyä ja onnellinen voi olla lapsettomanakin, nuorena tai vanhempana äidiksi tulleena, usean lapsen tai yhden lapsen äitinä

Vierailija
13/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:46"]

[/quote]

Mistä sinä tarkalleen olet aloitusviestin kanssa erimieltä? Siinähän toivotaan kaikille onnea elämässä.

Vierailija
14/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sinä olet ainoa koko maailmassa.

Vierailija
15/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 14:46"]

[/quote]

Mistä sinä tarkalleen olet aloitusviestin kanssa erimieltä? Siinähän toivotaan kaikille onnea elämässä.

[/quote]

veloille varsinkin :) Mutta ne väittänyt missään.

Vierailija
16/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en väittänyt missään, että olisin erimieltä. Totesin vain tuon kateuskortin esiin vedon :)

Vierailija
17/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Täälläkin tulee parhaat kiksit elämään ihan tavallisista arjen asioista.

Sinulla on mahtava mies, kun puhuu sinulle noin kauniisti. Olet varmasti itsekin ihana ihminen. Olen onnellinen puolestasi!

Vierailija
18/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä muitakin. Tykkään kasvattaa ja opettaa lapsia. MInusta tuntuu, että minulla on paljon annettavaa (rakkautta ja muita eväitä) lapsille. Lapset saavat minut nauramaan joka päivä monta kertaa. On kiva seurata, miten heidän oma ajatusmaailma kehittyy ja heistä tulee omia persooniaan. Se mitä lapsiin satsataan ja nähdään vaivaa, ei ole itseltä pois, vaan elämme tätä elämää rinnakkain. Kun lapset voivat hyvin, on vanhemmillakin hyvä olla. Lapset ovat lujittaneet parisuhdetta, kun arvomaailma on yhteinen, ollaan puhallettu yhteen hiileen ja ollaan jaettu lukuisat arvokkaat kokemukset. Kaikki vaipanvaihdot, syöttämiset, pukemiset ja rikkonaiset yöt ovat myös jo taakse jäänyttä elämää. Minulla on hyviä ystäviä, hyvä ura ja palkka. Elämässä on paljon rakkautta ja meille perhe on koko elämän perusta. On rauhallinen ja tasapainoinen olo :)

Vierailija
19/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä nautin kovasti perheemme arjesta, vaikka olenkin tehnyt töitä kotona koko ä-loman ajan. Olen freenlancer, sellaisella alalla, että ei voi vain jättäytyä edes vuodeksi tuosta vain pois ja luottaa siihen, että kyllä niitä keikkoja sitten taas tulee.

Mutta asiaan. En minä koe, että urani ja kotona lapsen kanssa oleminen ja perhe sulkisivat toisensa pois. Joskus on kiirettä ja säätöä, mutta elämä on samalla paljon täyteläisempää, merkityksellisempää ja nautinnollisempaa kuin ennen.

En ymmärrä tätä suomalaista tiukkaa kahtiajakoa, että ollaan joko vain perheihmisiä tai ääripäänä kauheita uratykkejä, ja että ne asiat sulkevat toisensa kaikin tavoin pois. Free-työni suo onneksi sellaista joustavuutta, että vaikka työ sitoo, se antaa myös vapauksia. Voin olla sekä lapsen kanssa kotona, puuhastelemme kaikkea perheen kesken ja välillä vetäydyn omiin oloihini tekemään töitä. Mielestäni elän kaikin puolin todella antoisaa elämää, ja koko muukin perhe tuntuu koiraa myöten olevan tyytyväinen, on sellainen harmonia ja rauhallisuus.

Vierailija
20/24 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan