Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lomalle ylläkselle?

Vierailija
27.12.2013 |

Kaipaan kokemuksia ja suosituksia Ylläksen lomalle. Kehu, hauku. Missä kannattaa majoittua? Onko hotelleilta pitkät matkat rinteisiin? Vai suositteletko jotain muuta kohdetta? Tarkoitus olisi lasketella, hiihtää ja ulkoilla aamusta iltaan. Perheeseen kuuluu ihan lastenrinne-aloittelija sekä taitavampaa väkeä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut  Ylläksellä muutaman kerran, Äkäslompolon puolella. Meillä on ollut mökki, ja melkein suosittelisin mökkimajoitusta, jos vaan väkeä on enemmänkin kuin pariskunta... Ihanaa olla mökissä tilavammissa oloissa kuin hotellissa, lämmittää sauna milloin tykkää jne.

Meillä on ollut mökki niin, että ladut lähtevät lähes pihasta ja rinteisiin on ollut n. 1,5 km. Rinnebussit kuitenkin kulkevat, ja perheen teinit ovat päässeet itsenäisesti kulkemaan rinnebusseilla. Eli kannattaa kaikkeen tällaiseen kiinnittää huomiota!

Vierailija
2/3 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme myös olleet mökissä. Sesonki oli juuri päättymässä, joten saimme tämän http://www.lomarengas.fi/ServiceInfo.action?id=5650&siteName=ffyllas kohtuulliseen hintaan. Mökki oli ihan täydellinen meille kolmelle ja sinne olisi kyllä mahtunut paljon enemmänkin porukkaa.

Mökki oli rauhallisella paikalla, mutta kaupalle ei ollut pitkä matka. Rinteille kyllä jonkun verran, mutta meillä oli auto, jolla matka taittui joutuisasti.

Ladut lähtivät ihan mökin vierestä ja elämysyrityksiä, sekä käsityöliikkeitä oli ihan meidän mökin lähellä. Porot kähnivät takapihallamme :) Kävimme myös Konijänkän eläinpihalla, oli ihan kotoisa paikka. Taigassa voi käydä sitten katsomassa iltaelämää ja esiintyjiä, jos sellainen kiinnostaa/ siihen on mahdollisuus. Mökin kannalla olen minäkin, tai pari-/rivitalomajoitusta siellä on saatavilla hyvin myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut pari vuotta Äkäslompossa. Ylläsjärven puolella rinteet ovat heti Saaga hotellin takana, mutta siellä on huomattavasti vähemmän palveluja kuin Äkäslompolon puolella, tosin maisematietä pääsee aika sukkelaan tunturin toiselle puolelle, ainakin jos on auto käytössä. Äkäslompolon puolella siis rinteisiin vähän pidempi matka, mutta autolla ja ski bussilla pääsee, latuja on hyvästi ja palveluja enemmän, mm. kauppa keskellä kylää, ruokapaikkoja, iltamenoja ym. Taiga (ylläsjärvi) tietysti on huomattavasti isompi ja siellä usein "nimekkäitä" esiintyjiä. Hotelleja ja mökkejä molemmin puolin runsaasti, kummasta nyt itse sitten enemmän tykkää. Ylläs on hyvä vaihtoehto, jos tarkoitus ulkoilla, esim. Levillä on ihan tyystin erilainen tunnelma, sinne lähtevät ne jotka haluavat enemmän bilettää kuin talviurheilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme