Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannuinko turhasta? Tyhjin käsin syntymäpäiväjuhliin.

Vierailija
26.12.2013 |

Miehen sisarus tuli perheineen meille käymään miehen synttärikahveille. Ei tuonut korttia, ei kukkia ei mitään. Lahjoja ei olla ostettuaan ja harvoin juhlapäivinä nähdään. Jotain kortintynkää olisi kuitenkin odottanut...

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kuitenkin muistivat syntymäpäivän, koska tulivat kylään. Jopa koko perheen voimin. Minä ilahtuisin siitä.

Vierailija
22/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä loukkaannuit, kun miehesi ei saanut korttia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyviin tapoihin kuuluisi tuoda jotain, mutta en nyt sillä tavalla silti loukkaantuisi niin, etten vaikka itse veisi heille syntymäpäiville tuomisia tjms.

Vierailija
24/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tuo huonoa käytöstä. 

Vierailija
25/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kun täytin 30 v aika moni ihminen tuli ilman lahjaa. Mulla oli kunnon tarjoilut ja serkku hääräsi keittiössä, suurtalouskokki, kertoi jälkikäteen nämä juuri ilman lahjaa tulleet söivät ja joivat kaikkein eniten.

Ilman muuta kun tullaan synttäreille pukeudutaan juhlan mukaan ja tuodaan lahja.

Vierailija
26/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun on tapana aina viedä jotain kyläreissulle viemistä, niin ihmetytti, että ilman tulivat kun oli juhlan merkeissä oikein kutsuttu. 

Vierailija
27/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kun on tapana aina viedä jotain kyläreissulle viemistä, niin ihmetytti, että ilman tulivat kun oli juhlan merkeissä oikein kutsuttu. 

Vierailija
28/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi ystävä tuli meille kylään mun syntymäpäivänä mutta se ei ees muistanut että minullon synttärit eikä tuonut mitään tervehdystä tai ees onnittellut.... Oli kyllä entinen kaveri... :O Vaikka mul on facebookissa syntymä päivä näkyvillä niin e t se varmaan oli nähny sen oli meinaan saman päivän aikana laittanut ite jotain kuvia...

Vierailija
29/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oliko kyseessä aikuisen vai lapsen syntymäpäivä? Jos aikuisen niin tuossa ei ole mitään ihmeellistä, ei aikuisille tuoda enää mitääb kortteja - jos taas lapsen niin kortti olisi ollut ihan kiva.

Vierailija
30/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuiko miehesi? Jos ei, niin sullakaan ei ole syytä loukkaantua - vaikka olisit juhlat järjestänyt, niin juhlakaluahan korteilla ja kukilla kuitenkin muistetaan. Jospa sisko ajatteli, ettei veli ole ikinä korteista tai kukista välittänyt?

Vierailija
31/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä noi miehen sisarukset tulee aina lasten synttäreille, jouluna yms. kahta kättä heilutellen odottaen kuitenkin henkilökohtaista passausta. Paras oli kuitenkin nyt tänä jouluna, kun ilmestyivät meille lahjakassien kanssa ja kauheella tohinalla tarvitsivat tilaa paketoimiseen ja paketoivat sitten siellä ITSELLEEN niitä lahjoja. :D

Vierailija
32/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana että  jos on vaikka vaan kutsuttu kylään niin viedään edes kukkia, kahvipaketin tai jäätelöä kahvipöytään. Jos on juhlat niin kortti ja kukkia ainakin riippuen juhlista. 

Nää hyviä tapoja ja toisen huomioon ottamista, lapsuudenkotoa opittua.

Vierailija
33/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen kyllä piheydellä olevan osansa asiaan... Mihinkään ei voi rahaa pistää, miksi siis muistaa päivänsankariakaan.

Vierailija
34/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Meillä asuu sukulaiset kaukana ja lapsen synttärinä kävi niin, että posti toi lahjat, vieraita ei näkynyt. Joo, en ymmärrä turhaa kitinääsi!!! Sentään teillä joku käy!!!

Vierailija
35/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tyyppejää täällä vastailee. Menettekö itse syntymäpäiväkahville yms ilman yhtään mitään viemistä? Istutte siellä mättämässä onnellisena koko perheen voimalla ajatellen että mitäs tuosta kutsujen järjestäjästä väliä, eihän se ole edes sukua? Miettikää nyt..

Vierailija
36/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 23:12"]

Loukkaantuiko miehesi? Jos ei, niin sullakaan ei ole syytä loukkaantua - vaikka olisit juhlat järjestänyt, niin juhlakaluahan korteilla ja kukilla kuitenkin muistetaan. Jospa sisko ajatteli, ettei veli ole ikinä korteista tai kukista välittänyt?

[/quote]

rahanmenoa ajatteli...

Vierailija
37/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettavainen ketju minulle, ap:lle. Kuvittelin jotenkin itsestään selvyydeksi, että kyläreissuille aina viedään jotain, varsinkin jos harvemmin tavataan. Ilmeisesti tässäkin monia tapoja nykyään... 

Vierailija
38/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: Kas kun se keittiössä hääräävä ehti pitää lukua lahjoista...

Vierailija
39/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 23:17"]

Ihme tyyppejää täällä vastailee. Menettekö itse syntymäpäiväkahville yms ilman yhtään mitään viemistä? Istutte siellä mättämässä onnellisena koko perheen voimalla ajatellen että mitäs tuosta kutsujen järjestäjästä väliä, eihän se ole edes sukua? Miettikää nyt..

[/quote]

En. Mutta ei tässä ollut kyse miten itse menisit vaan siitä mistä itse loukkaantuisit kutsujen järjestäjänä. "Loukkaannuinko turhasta?" jne...

Mä en menisi, enkä mene, ilman lahjaa, mut jos joku meille tulee ilman lahjaa niin en siitä suutu.

-16

Vierailija
40/49 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole yhtään lahjojen prään, päinvastoin minusta olisi hauskaa kun voisi suhtautua kyläilyihin yms mahd. rennosti. Mua ei haittaa jos joku ei tuo lahjaa, mutta itse en kehtais olla menemättä ilman viemistä. Siis mun mielestä se on ihan vaan hyvä tapa, vaikka se kukka tai viinipullo tms. Arki ja juhla eroavat toisistaan vaikka kaikkien mielestä näin ei vissiin ole. Jos joku laittaa ruuan ja kodin kauniiksi yms, niin kyllä vieras kunnioittaa tilaisuutta nimenomaan pukeutumalla juhlan mukaan ja viemällä edes nimellisen lahjan. Jos joku tulee tyhjin käsin verkkarit jalassa toisen juhliin, niin ei siinä kaikki ihmissuhdetaidot alkaen toisen kunnioittamisesta ole ihan kohdillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi