Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko nettomaksaja Suomessa? Koska viimeksi kävit Kelassa asioimassa, siis ihan paikanpäällä?

Vierailija
07.10.2020 |

Vuosiluku riittää.
Tähän ei muiden tarvitse kommentoida.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lopulla kun olin vielä nettosaaja.

Vierailija
2/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa kävin muistaakseni vuonna 2015.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö on nettomaksajan merkki ettei asioi Kelassa? :D

Vierailija
4/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muistaakseni ole koskaan käynyt Kelassa. Opintotukea olen kyllä aikanani saanut, mutta se hoitui ilman visiittiä.

Vierailija
5/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tukevasti nettomaksaja. Kelassa kävin viimeksi vuonna 1999 kun kävin jättämässä hakemuksen isyysloman aikaisesta korvauksesta. Sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä. 

Vierailija
6/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan varma siitä ettei Suomessa ole ihmistä joka ei saisi joka vuosi jotain kelasta.

Hammaslääkärin tai lääkärin käyntipalkkiokorvaus tai lääkekorvaus tai lapsilisä.

Vierailija
7/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin perheen kanssa kesälomareissulla, tarkistettiin että minkälaista vätystä meidän rahoilla elelee. Aika erinäköistä suomalaista oli jonossa.

Vierailija
8/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien nettomaksajien pitäisi käydä kelassa katsomassa ketä niillä veroilla nykyään elätetään.

Vierailija
9/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä käyny fyysisesti Kelassa vaikka netissä kyllä asioin työttömyyskorvauksen takia

Vierailija
10/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tukevasti nettomaksaja. Kelassa kävin viimeksi vuonna 1999 kun kävin jättämässä hakemuksen isyysloman aikaisesta korvauksesta. Sen jälkeen ei ole tarvinnut käydä. 

Miten olet laskenut olevasi nettomaksaja?

Vierailija
11/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kelassa viimeksi joskus 2000-luvun alussa, kun vein hakemuksen yksityisen päivähoidon tuesta. Vai mikähän sen nimi olikaan. 

Vierailija
12/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n logiikalla olen nettomaksaja. En nimittäin ole koskaan käynyt Kelassa paikanpäällä. 

t. toimeentulotuella elävä

Vierailija
13/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut opintotukea.

En asumistukea.

En muitakaan säännöllisiä tukia.

Hoitovapaalla olin vuonna 2010, yksi lapsi.

Sairauden takia yli kuukauden sairaslomalla vuonna 2016, joten ylimenevän osan maksoi Kela.

Työttömänä olin noin kuukauden verran vuonna 2004

Siinä kaikki, muuten olen ollut töissä ennenkin kun valmistuin koulusta vuodesta 1998-1999

Ainiin, minulla on myös kaksisuuntainen mieleialahäiriö, mutta onko sillä ollut vaikutusta? EI!

Vierailija
14/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettosaaja olen ja tulen aina olemaan. Vaikka nyt saisin hyvän työpaikan ei osuuteni riitä tekemään nettomaksajaa elinaikanani paitsi ehkä siinä pienessä mahdollisuudessa että voitan ison potin ja sijoitusteni avulla nousen nettomaksajaksi.

Vierailija
15/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt fyysisesti Kelassa. Olen 40-vuotias.

Vierailija
16/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Kelassa.

Zinc

Vierailija
17/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis kerran. Kun kaverilla oli jotain asioita nuorena parikymppisenä. Istuin tuoliin ja odotin kun se hoiti asiansa. Sitten mentiin kaljalle.

Zinc

Vierailija
18/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kelassa pitäisi käydä, kun asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimella? Ja miten Kelassa käynti liittyy nettomaksajiin?

Vierailija
19/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan varma siitä ettei Suomessa ole ihmistä joka ei saisi joka vuosi jotain kelasta.

Hammaslääkärin tai lääkärin käyntipalkkiokorvaus tai lääkekorvaus tai lapsilisä.

Vuodenvaihteessa kävin työhöntulotarkastuksessa, siitä Kela luultavasti korvasi osan. En ole käynyt lääkärissä enkä hammaslääkärissä, en käytä mitään reseptilääkkeitä. Ei ole alaikäisiä lapsia enkä ole saanut mitään tukia sen jälkeen, kun opinnot päättyivät 1990-luvulla ja viimeiset lapsilisät maksettiin vuosituhannen vaihteessa.

Vierailija
20/45 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Kela-asiat hoituvat helposti netissä. Miksi menisin paikan päälle?