Voisko joku selittää mikä on esim. "muunsukupuolisuus"
Niin? Ku olen sitä perin outoa mieltä, että jos on epävarmaa sukupuolestaan, vastauksen saa katsomalla kerran omaa jalkoväliänsä? Onko ihan tuulesta temmattu ajatus?
Kommentit (31)
Nii mutku mulla roikkuu jotku tisut tossa edessä ja housuis on pimppa mut en yhtään tykkää pukeutuu niinQ hameisiin tai silleen ja nauran oudoille vitseille ja pelaan videopelejä ni en mä niinQ voi olla nainen tai silleen mut en mä tykkää kaljastakaan ni en mä oo mieskään ni oon sit semmonen määrittämätön niinku
Muunsukupuolisuus on sitä, kun ihminen ei kestä tiukkoja sukupuolirooleja ja yrittää paeta niitä väittämällä olevansa muunsukupuolinen/sukupuoleton, sen sijaan että yrittäisi avartaa omaa ja muiden näkökulmia ja maailmankuvaa.
Joskus se voi olla myös erikoisuudentavoittelua, vähän niinkuin emot ja gootit aikoinaan.
Jos on sininen tukka ja sivukalju ja isot silmälasit = muusu
Ei ole tuulesta temmattu ajatus, vaan tervettä järjen käyttöä. Tällainen hullutus on saanut aivan liikaa jalansijaa yhteiskunnassa.
Mielenterveyspotilastahan se tarkoittaa, saahan sitä kuvitella olevansa vaikka Peter pan, muttei muiden tarvitse leikkiin ryhtyä.
Aloittajan ajatusmaailma: en itse ymmärrä asiaa joten sitä ei voi olla olemassa tai sitä ei saa olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Muunsukupuolisuus on sitä, kun ihminen ei kestä tiukkoja sukupuolirooleja ja yrittää paeta niitä väittämällä olevansa muunsukupuolinen/sukupuoleton, sen sijaan että yrittäisi avartaa omaa ja muiden näkökulmia ja maailmankuvaa.
Joskus se voi olla myös erikoisuudentavoittelua, vähän niinkuin emot ja gootit aikoinaan.
Tiukkoja sukupuolirooleja? Näille olis shokki joutua edes päiväksi elämään sata vuotta sitten.
Katso uudet kalliit liikennemerkit
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan ajatusmaailma: en itse ymmärrä asiaa joten sitä ei voi olla olemassa tai sitä ei saa olla olemassa.
No eihän sitä olekaan. Ei ole olemassa muuta sukupuolta kuin mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Katso uudet kalliit liikennemerkit
Edelleen se tikku-ukko lapion kanssa näyttää ihan mieheltä =DD
Vierailija kirjoitti:
Jos on sininen tukka ja sivukalju ja isot silmälasit = muusu
Mä näin tämännäköisen sosiaalityöntekijän...
Muunsukupuolisuus on huomionhakuisuutta.
On vain uros ja naaras, mies ja nainen. Kaikki muu on omien korvien välissä.
Tämä ainakin mun teoria; jos tuntee ettei saa olla oma itsensä sukupuoliroolien takia, ja että ”hitto jos olisinkin mies niin voisin tehdä niin ja näin”, niin teoria jostain muusta sukupuolesta alkaa miellyttämään. Siksi koska silloin on ok olla omaitsensä. Uskon että jos jokainen saisi tulla kunnioitetuksi omana itsenään, nämä sukupuolihämmenykset menisivät pois muodista.
En ole mikään asiantuntija, vain oma näkemykseni asiasta. Hyväksyn kaikki ihmiset sellaisina kuin ovat ja toivon että muut pystyisivät samaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan muunsukupuoliset eivät ymmärrä että on tasan tarkkaan olemassa vain kahta eriä sukupuolta. Luonto on sen kaikille tehnyt erittäin selväksi. Se mitä kuvittelee on asia erikseen, ihan vapaasti saat kuvitella olevasi pinkki elefantti, älä vaan muille mitään liberaalihömppää yritä laillistaa.
Sukupuolessa on kyse lisääntymisestä ja suvullinen lisääntyminen vaatii kaksi sukupuolta, ei enempää eikä vähempää.
Toki itse kukin saa elää elämäänsä niin kuin parhaaksi näkee, mutta elämäntavat ja mielipiteet eivät synnytä uusia sukupuolia tai sukupuolettomuutta. Intersukupuolisuus taas on kehityshäiriö.
Muunsukupuolisuus = mielisairaus