Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

huono työntekijä haluaa pitää yhteyttä- miksi ihmeessä?

Vierailija
26.12.2013 |

en todellakaan halua olla tekemisissä, työsopimus loppui ja nyt en enää nähdä

t. pomo

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 16:20"]

Hei17, eikö sulla ole käynyt mielessä hakeutua johonkin johtamiskokulutukseen? Sun yrityksesi voisi menestyä paljon, paljon paremmin, jos sä osaisit suunntata kuvaamasi kaltaisten työntekijöiden innostuksen oikein - sehän se on johdon tehtävä työssä. 

[/quote]

Totta kai voin mennä johtajakoulutukseen. Tai sitten voin solmia työsuhteen määräajaksi ja jättää määräaikaisuuden uusimatta, jos työntekijä ei kykene minkäänlaiseen itsenäiseen työskentelyyn. Sellainen työntekijä, joka tarvitsee suurimman osan ajasta johtajuuttani, voi aivan vapaasti häipyä jonkun muun johdettavaksi. Minulla on kädet täynnä omia töitäni. Työntekijäksi löytyy kyllä sellainenkin, joka kykenee itsenäiseenkin työskentelyyn tarvittaessa - toisin sanoen, josta on minulle myös hyötyä eikä pelkkää riesaa.

[/quote]

Vierailija
2/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vähän - mikä ala kyseessä ja miksi oli huono työntekijä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei itse tunne olevansa huono? Miksi sitä yleensä halutaan pitää yhteyttä? Jos on huono työntekijä, niin siksikö pitää vaan vähin äänin kadota? 

Vierailija
4/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono työntekijä ei tullut ajoissa töihin ja jäin pulaan

- en irtisanonut, kun en ollut itse paikalla eli en voinut todistaa lintsaamista-vasta viimeisenä työpäivänä hän j'äi rysän päältä kiinni

- monia syitä huonouteen oli - epäluotettavasuus päällimmäisin

t. pomo

Vierailija
5/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa sen puheluihin tai tekstiviesteihin niin helppoa se on. Jos lähettää sähköpostia, ohjaa ne roskikseen.

Vierailija
6/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän luuli sinun olevan hyvä esimies.

Vierailija
7/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan esimiehet hakevat työhönsä tukea AV-mammoilta? Tai oletatko ex-työntekijän lukevan myös tätä netin helmeä ja saavan "ei kiinnosta olla tekemisissä" -viestisi tätä kautta?

Vierailija
8/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeen johtamistaidot alkaa lähennellä näitä metsien miehet - sarjan saavutuksia. Tai pawn shop ja nämä tautuoinyia siellä täällä - sarjat, joita joku voisi luulla tositeeveeksi muuten mutta eihän sillä lailla johdetut firmat voisi pysyä pystyssä ollenkaan. J ten veikkaan aapeenkin olevan ihan kuvitteellinen tapaus. Ei noin pässejä esimiehiä voi olla.

Vierailija
9/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä, ettei ap ole provo. Näitä "esimiehiä" on julkinen sektori pullollaan; sairaanhoitajia ja tradenomeja, joita palkataan esimiehiksi rahan säästö mielessä. Eikä kummankaan koulutukseen kuulu kummoisia johtamisopintoja - jos ollenkaan. Ja sitten vielä ihmetellään, kun ihmiset uupuu ja voi pahoin töissä.

Paradoksi on, että ihan on johtamiskoulutuksen saanutta pidemmälle koulutettuakin porukkaa saatavilla, mutta paikat menee maan tapaan tutuille, sukulaisille tai muuten "hyville tyypeille" - taidoista viis. Julkinen sektori on tätä mätää täynnä.

Vierailija
10/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:45"]Aapeen johtamistaidot alkaa lähennellä näitä metsien miehet - sarjan saavutuksia. Tai pawn shop ja nämä tautuoinyia siellä täällä - sarjat, joita joku voisi luulla tositeeveeksi muuten mutta eihän sillä lailla johdetut firmat voisi pysyä pystyssä ollenkaan. J ten veikkaan aapeenkin olevan ihan kuvitteellinen tapaus. Ei noin pässejä esimiehiä voi olla.

[/quote]

Voisiko alottaja olla julkisella puolella? Vaikka jonkin uneliaan viraston kehittämispäällikkö, joka pohtii Tapaninpäivänäkin hektisiä työasioita. Hitsi, se määräaikainen työharjoittelija ei koskaan ehtinyt aamupalaveriin ajoissa ja itse jouduin olemaan sihteerinä!

Kun määrärahat on tiukassa, pitää esimiesten saada ohjausta työhönsä vaikka AV:lta.

Vierailija
11/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kellonlyömällä arvaus julkisesta puolesta! Siellä ap on.

Tunnustaako joku määräaikainen laittaneensa pomolleen joulutervehdyksen?

Vierailija
12/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, tätä se on, kun yrittää kännykällä toimia, että viestitkin tulee moneen kertaan.

Vierailija
15/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta joka on monelle vaan kohteliaisuus, mutta mitään yhteyttä ei pidetä koskaan.

Vierailija
16/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:42"]

en todellakaan halua olla tekemisissä, työsopimus loppui ja nyt en enää nähdä

t. pomo

[/quote]

se on ihastunut sinuun ja siksi haluaa pitää yhteyttä

Vierailija
17/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole metriäkään johtamiskoulutusta takana. Mutta niin sitä vaan päätyy oman yrityksensä johtajaksi, päälliköksi, esimieheksi, pomoksi, bossiksi, hallituksen puheenjohtajaksi ja ihan kaikeksi, kun ei niitä hommia tällaisessa pienyrityksessä kukaan muukaan tee. Ja se yhden työntekijän kokoinen henkilöstökin on johdettava tällä epäammattitaidolla, joten yrittäkää av-laiset vain kestää :-)

Ja ap:n kysymykseenkin on kokemusta. Eli maailmanhistorian huonoimpiin lukeutuva työntekijä oli aina todella innokas pitämään yhteyttä, soitteli ja piipahteli käymään vapaapäivinäänkin. Jos olin kotona, niin kävi töidän jälkeen ovella toimittamassa jotain asiaa tikusta.

Eli sen lisäksi, että oli työntekijänä huono, niin oli myös muuen rasittava tapaus. Erilaisista vihjeistä päättelin, että tuo ihminen oli aika yksinäinen, ei juuri kavereita ja muutenkin oli harvinaisen kyvytön kohdistamaan toimintaansa mihinkään hyödylliseen. Koska töissä kaikki aika meni johonkin haahuiluun, näkyvää työnjälkeä ei juuri syntynyt, niin miksei vapaa-aikakin olisi ollut tuollaista päämäärätöntä toisten nurkissa haahuilua.

Vierailija
18/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei17, eikö sulla ole käynyt mielessä hakeutua johonkin johtamiskokulutukseen? Sun yrityksesi voisi menestyä paljon, paljon paremmin, jos sä osaisit suunntata kuvaamasi kaltaisten työntekijöiden innostuksen oikein - sehän se on johdon tehtävä työssä. 

Vierailija
19/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun nykyisin se sosiaalinen osaaminen ja verkostoituminen on töissä kaikkein tärkeintä, eikä työn jälki. Haitteko silloin ns. hyvää tyyppiä? Hän vain osoittaa olevansa ajan hermolla.

Vierailija
20/21 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eräs syy, miksi itse olen ollut yhteydessä tänä syksynä pariinkin entiseen esimieheen / kollegaan. Toisessa tapauksessa olin menossa lyhyeen koulutukseen ja toisella kertaa palaveriin, jotka järjestettiin noissa toimipaikoissa. Ajattelin, että olisi ollut kiva nähdä vuosienkin jälkeen heitä ja vaihtaa lyhyesti kuulumisia.

Toinen esimies vastasi heti viestiini ja kertoi olevansa tuolloin muualla palaverissa. Vaihdoimme kuitenkin sähköposteilla kuulumiset ja mukava oli kuulla uusista käänteistä, vaikkei kasvotusten päästykään näkemään.

Toisen paikan esimies / kollega ei vastannut meilini mitään. Siitä jäi hieman outo tunne. Hän nimittäin oli erityisest silloin työssäollessani ehdottanut, että hakisin sinne takaisin ja muutenkin käsitin, että välimme olivat ok. Pääsin vakituiseen työpaikkaan, joten en hakenut, mutta tuossa olisi ollut mahdollisuus tavata.

Joka tapauksessa. Hieman jäi mietityttämään se kollega/esimies, joka ei mitään vastannut. Varsinkin kun hän oli ollut näitä "pidetään yhteyttä" -ihmisiä. Toki ymmärrän sen, ettei tuolla lausahduksella oikeasti ole kaikille merkitystä.