Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian vanhat kireät farkut jalkaan synnytyksen jälkeen?

Vierailija
03.02.2014 |

Kauanko sinulla on kestänyt, että olet mahtunut ennen raskautta käyttämiisi kireisiin farkkuihin? Sitä, että housut menee kiinni, mutta eivät istu, ei lasketa. Mainitse myös oletko imettänyt ja montako kertaa olet ollut raskaana.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla lähdin farkuissa sairaalasta 10pv synnytyksen jälkeen. Toisen raskauden jälkeen sain työllä ja tuskalla pudottaa painoa, ja siinä menikin useampia kuukausia.

Vierailija
2/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ne siellä sairaalakassissa ja heti heräämössä vedin jalkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa synnytyksestä, tai oikeastaan jo synnäriltä kotiutuessa. toinen lapsi, molemmissa imetys. Tosin painokin oli alle lähtöpainon 1kk synnytyksestä. Tarkkailin painoa raskausaikana, ettei tullut turhia kiloja (+9kg).

Vierailija
4/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa synnytyksestä, tai oikeastaan jo synnäriltä kotiutuessa. toinen lapsi, molemmissa imetys. Tosin painokin oli alle lähtöpainon 1kk synnytyksestä. Tarkkailin painoa raskausaikana, ettei tullut turhia kiloja (+9kg).

Vierailija
5/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk päästä. Ekat 2 viikkoa kuljin äitiyshousuissa, kun olin niin hemmetin turvoksissa, vaikka kilot jäikin melkein kaikki synnärille :D Kuukauden päästä sovitin eka kerran farkkuja, kun olin takaisin lähtöpainossa, mutta ilmeisesti lantionluut oli jotenkin levällään, kun housut meni reisiin asti, eikä toivoakaan, että olis pidemmälle menneet...

Seuraavat 2kk tosin piti muutenkin parannella peräpäätä. Oli sen verran kipiä repeämä, ettei voinut kuvitellakaan laittavansa farkkuja... Noin 2kk synnytyksestä housut meni päälle, mutta voi jukoliste, että sattu! (haarasauma hankas) Jotta lökäreissä jatkettiin....

Vierailija
6/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 23:17"]

Mulla oli ne siellä sairaalakassissa ja heti heräämössä vedin jalkaan.

[/quote]

Miten pystyit synnytyksen tai sektion jälkeen? Mulla piti olla haaroista roikkuvat housut, koska alapää oli niin arka, ja varmaan se sektiohaavakin on kipeä.

Vierailija
7/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräämö juttu on varmaan vitsi. Sektioon jälkeen ei heräämössä vaihdeta vaatteita ja yleensä sitä on osastolla ollessaankin se katetria vielä aikansa siinä, tuntikausia, puhumattakaan tipasta tai haavan päällä olevista sidetaitoksista tai sellaisesta vaipan kokoisesta siteestä:-)

Vierailija
8/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme raskautta/synnytystä takana ja vanhat housut menneet noin kolmen päivän kuluttua synnytyksestä. Näin siis jokaisen kolmen kohdalla.

En imettänyt.

Vierailija
9/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siihen mennyt vajaa vuosi kummallakin kerralla. Niin kauan kuin imetin, pysyi röllykkäkin. Sitten romahti ruokahalu ja kilot lähti, tai oikeastaan ekalla kerralla lähti 8 kg enemmän kuin oli ennen raskautta. Olin vähän liiankin laiha, bmi 19. Jostain syystä en laihtunut imettäessä

Vierailija
10/28 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua musta kyllä tuntuu että ei tule parissa kuukaudessa mahtumaan. Jos sitten kesällä vaikka. Eikä mua kyllä hirveästi edes haittaa jos mä muutaman kuukauden elämästäni olen vähän turvoksissa.

Vierailija
11/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta on mennyt synnytyksestä ja vieläkään eivät vaan mahdu:D Imetetty on ja kilot jäi synnärille, mutta röllykkä jäi ja kilot kertyneet siihen. Tosin olin tiukoissa farkuissa jo  reilu kuukausi synnytyksen jälkeen, mutta vatsapussi vyötärön päällä.

Vierailija
12/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta ja synnytystä takana. Jälkimmäinen viime syksynä. Nyt viime kerralla sairaalasta kotiin lähtiessä, 2 vrk synnytyksen jälkeen, vedin normifarkut jalkaan. Oli normaali alatiesynnytys. Mulla auttaa se, että kohtu laskeutuu tosi nopeasti. Imetys ehkä nopeuttaa sitä. Kotiinlähtötarkastuksessa kätilö paineli vatsaa, eikä meinannut edes löytää kohtua, kun se oli palautunut niin pieneksi. Ja iso osa raskauskiloista on mulla pelkkää turvotusta, joka poistuu saman tien synnytyksen jälkeen.

Ekan kohalta en muista. Oisko viikko pari synnytyksen jälkeen? Silloin tuli kyllä enemmän sitä tikkiä niin ei tehnyt mieli heti vetää kireitä housuja jalkaan.

Molemmissa raskauksissa tuli n. 15 kg ja lähtöpainon oon saavuttanu molemmilla kerroilla n. 4 kk:n päästä synnytyksestä, vaikka tavalliset vaatteet on menny päälle heti. Siihen asti on ollut pari kiloa ylimääräistä. Tai ylimääräistä ja ylimääräistä, nomaalisti niin pienet rinnat täynnä maitoa... 4 kk:sta eteenpäin mun pitää syödä valtavasti, jos aion sekä imettää että pysyä omassa painossa, ettei paino tipu liikaa.

Vierailija
13/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jokaisen kolmen kohdalla ollut yöpuvussa ja aamutakissa ensimmäiset pari kuukautta. En ole kokeillutkaan farkkuja! :D Jälkitarkastukseen olen mennyt aina (muistaakseni, ei mulla oikein muitakaan housuja ole) vanhoilla farkuilla.

Vierailija
14/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta, eka raskaus ja osa-imetin pari kuukautta.

Vierailija
15/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei istuneet enää mitkään housut raskauden jälkeen. Tyhjä nahkapussi jäi eli vaikka housut roikkuu perseestä ne ei silti välttis mene vyötäröltä kiinni. :(

Vierailija
16/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lantio leveni raskausaikana, ei siis perse vaan lantio! Muuten olin jo alle raskautumispainon noin 4kk kuluttua ja vaatekoko numeroa pienempi kuin aiemmin, mutta lantio on ihan eri muotoinen kuin ennen.

Vierailija
17/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, vai muutamassa päivässä :D Ei tainneet olla kovin istuvat farkut, vai oliko materiaali kenties super stretchiä?

Mulle jäi kiloja kolme, vaan ei menneet lempparihousut jalkaan kuukausiin. Ne löysemmät toki meni, missä vyötäröä riitti.

Vierailija
18/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan jälkeen meni noin kuukauden päästä synnytyksestä. Synnärille jäi kiloja enemmän kuin raskausaikana tuli, mutta mulla oli vielä turvotusta pitkään. Toisen jälkeen sitten lantio levisikin niin paljon, että vaikka painoa on saman verran kuin ennen esikoista, niin en voi samoja housuja käyttää.

Vierailija
19/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kk tasan, yhestä meni 2 vkoa. Ja kyllä, se lantio levenee ja tää mulla niin mones mukula et ei taia perse mahtua enää yksiinkään vaikka lähtöpainoon ei oo raskausaikana tullu yhtään.

Vierailija
20/28 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö lantion luustossa tapahtuneet muuotkset pysyviksi? Siis ikuisiksi ajoiksi? Eipä se mikään maata kaatava ongelma ole, sitten vaan isompia farkkuja jatkossa, mutta pitänee sitten budjetoida kesäksi vaatekaapin uusimiseen rahaa. Käytin nimittäin viimevuonna tähän aikaan 32-kokoisia vaatteita. Farkuille voin varmaan sanoa heihei, jos lantion leviäminen on pysyvää. Luustoahan ei takaisin kasaan laihduttamalla prässätäkään.

Toisaalta olen aina ollut ikävän tasapaksu, ehkä musta tulee nyt tiimalasi? ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä