Sinä, joka et ole vielä ostanut maskia
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Anna rahaa.
Säästä rahaa tai hae kaupungilta ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ne on nii kalliita
Osta kangasmaski ei ole kallis.
Tai harkitse aikuiseksi kasvamista, jos taloutesi on niin kuralla, että et voi maksaa 10 e 25 kertismaskista.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kokeilin ja sain niin pahat hengitysvaikeudet että ei enää
Mitä pullomössösukupolvea sä olet?!
Totta kai se ekoilla kerroilla tuntuu pahalta. Itselläni meni 5 kokeilukertaa ennen kuin alkoi tuntua paremmalta.
Ekalla kerralla meinas laatta lentää, koska tulin niin pahoinvoivaksi.
Kannattaa kokeilla eri merkkejä ja itse en voi käyttää kangasmaskeja, liian paksu ja tuntuu, ettei henki kulje.
En näe tarvetta maskin käytölle.
Lisäksi psykologisesti on tärkeää pitää yllä nk. normaaliolettamaa (normalcy bias), ja maskin käyttö estäisi tuon.
Hankin maskin Kathmandussa, sillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi , maskin käyttöhän on vain suositus.
Niiiiiiin koska ei voida laittaa pakkoa.
En aio käyttää siksi en ole ostanut.
Tässä joku sama ihminen haluaa trollata ja antaa maskittomista ihmisistä tarkoituksella huonon kuvan. Luulen, että suurimmalla osalla meistä syyt ovat ihan erilaiset. Sanotaan näin, että minä en kannata maskeja silloin, kun: a) se saa aikaan sen, että ihmiset eivät ala enää suunnittelemaan arkisia askareitaan sen sijaan, että suurten ihmisjoukkuen välttelyt olisi mahdollista (ehdoin tahdoin ängetään sinne ruokakauppaan/julkisiin aina ruuhka-aikaan, keväällä osattiin paremmin), b) väärä turvallisuudentunne saa ihmiset unohtamaan turvavälit. Ainakin Helsingissä maskittomat ihmiset ovat niitä, ketkä pitävät etäisyyttä muihin ihmisiin ja nimenomaa maskilliset tunkevat päälle, istuvat metrossakin vierekkäin sumpussa. Viimeinen syyni, c), liittyy siihen, että maskeja käytetään yksinkertaisesti väärin. Jos ainut, pienikin suojateho perustuu oikeaoppiselle käytölle, voidaan maskit unohtaa ja keksiä joku muu toimi, minkä toteutus ei perustu kansalaisten älynkäytön varaan, ja minkä teho on paitsi tilastollisesti merkittävä, myös tehokas.
Vierailija kirjoitti:
En näe tarvetta maskin käytölle.
Lisäksi psykologisesti on tärkeää pitää yllä nk. normaaliolettamaa (normalcy bias), ja maskin käyttö estäisi tuon.
Mikset näe tarvetta? Miksi sun näkemyksellä on väliä?
Toivon et suositus loppuu pian😊En usko maskin hyötyihin..ja olen jo sairastanut koronan kerran
Oatin laatikollisen ja roskiin joutaa kaikki! Miksi?!? Noh, ensinnäkin ne on ihan super isoja. Jos puhun, ne valuu nenästä kokonaan pois tai räpsähtää silmiin!!! Oon taittanut rautalangan ja ei mitään hyötyä. Nenän ja poskien väliin jää n. 2cm rako + poskien ja korvien väliin jää 2cm raot. Vaikka kuinka tullaan naruja tiukemmalle, ei auta. Sitten lonksahtaa leualta pois. Ja tollasetko pitäs suojata!?!
ei kiinnosta+en laita vähiä rahojani turhuuksiin.
Mitä sä selität?
Ei ole hauskuudesta kyse.
Vähän tylsää selittää asiaa sun kaltaselle kalkkikselle, mutta tässä tulee:
Alternacaps (alternating caps) are used to convey mockery when imitating someone else. They’re the text equivalent of an argument tactic you may remember from the playground: Repeat back what the other person said, but in a slurred and inarticulate way.