Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä maksaa jos ruokailuryhmän maalatuttaa?

Vierailija
07.10.2020 |

Kyseessä siis puusta tehty 8-hlö ruokailuryhmä, joka on tummaksi petsattu. Haluaisin siitä maalatun vaaleanharmaan.
Itse olen surkea ja peukalo keskellä kämmentä enkä omaa mitään laitteita millä hioa. Ja miten esim tuolien pienet yksityiskohdat (rimat selkänojassa) saa edes hiottua?
Onko tällaista mahdollisuus teettää jollain maalausliikkeellä tai puusepällä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä paljonko maalari veloittaa.

Vierailija
2/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

argh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko kukaan tehnyt tätä? Paljon maksoi?

Vierailija
4/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tarjousta ammattikoulusta, siellä tekevät halvimmalla.

Vierailija
5/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on mahdollista teettää. Minä maalasin itse, ei ollut vaikeata mutta jos ei ole mitään maalauskokemusta ennestään niin ei ehkä kannata yrittää. Laitoin alle muistaakseni tartuntapohjamaalin joten kamalan tarkkaa hiomista ei tarvittu.

Vierailija
6/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on mahdollista teettää. Minä maalasin itse, ei ollut vaikeata mutta jos ei ole mitään maalauskokemusta ennestään niin ei ehkä kannata yrittää. Laitoin alle muistaakseni tartuntapohjamaalin joten kamalan tarkkaa hiomista ei tarvittu.

Ja ihan hiomapaperilla selvisi, ei tarvinnut laitteita.

Sama

Vierailija
7/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalasitko pensselillä vai telalla? Jostain katsoin jotain marttojen tms ohjeita ja siinä varoitettiin että pensselinjäljet jää näkyviin.

Voisin ehkä yrittää itse kuitenkin jos muillakin onnistuu :)

Ap

Vierailija
8/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanharmaa on helppo tehdä itsekin, puolihimmeä uula. 

Vierailija
9/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuden tuolin ruiskumaalaus maksoi 200€ (Pimeänä) Jälki on ihan kuin tehtaasta tullut. En kyllä tuohon hintaan olisi viitsinyt hioa, pohjamaalata ja maalata omassa kodissa ja lopputulos olisi ollut vähän kotikutoinen (olen aiemmin maalannut yksittäisiä tuoleja)

Vierailija
10/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleanharmaa on helppo tehdä itsekin, puolihimmeä uula. 

Tai puolikiiltävä, epätasaisuudet eivät niin erotu, itse maalasin aikoja sitten yhden artekin tuolin uulan harmaalla, edelleen hieno. 

Vierailija
11/11 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalasitko pensselillä vai telalla? Jostain katsoin jotain marttojen tms ohjeita ja siinä varoitettiin että pensselinjäljet jää näkyviin.

Voisin ehkä yrittää itse kuitenkin jos muillakin onnistuu :)

Ap

Pensselillä. Olen huomannut että telasta voi jäädä ruma appelsiininkuorta muistuttava pinta, ainakin kun lattiaa on maalannut. Sellaista en haluaisi puuhuonekalun pintaan jäävän, jos siinä jotain jää näkyviin niin mieluummin sitten mieluummin siveltimen jäljet. Mutta ei ole jäänyt siveltimen jälkiäkään, ainakaan en omaan silmään ole huomannut. Joskus olen tehnyt niin että telalla levittänyt ja siveltimellä tasoittanut heti perään (lattiaa maalatessa).