Mitä tehdä kun kotivärjäys meni pieleen?
Eli hiukset vaaleat, juuri jäi liian tunkkaiseksi/ tummaksi ja latvat taas ovat liian keltaisen vaaleat? Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Olen työtön joten kampaamo ei eka vaihtoehto?
Kommentit (25)
Anna hiusten levätä vähintää pari päivää ja sit kokeile uudestaa. Itse en lähtis ainakaa blondaamaan nyt vaa joku ruskean sävy mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on itse suht haastava korjata, eikä lopputuloksesta ole takeita. Mikä on se väri mitä tavoittelet? Jos vähän tummempi käy, asia on helppo: halutunvärinen kestoväri päälle. Mutta näin on mahdollistsa vain sen tyven tummuinen, ei vaaleampi sävy. Mutta tummuusaste olissi ainakin tasainen ja keltainen peittyy.
Jos haluat vaaleampaa, sinun pitäisi tehdä värinpoisto ja päälle taittosävy, koska värinpoiston jälkeen hius on aina kellertävä. Ja koska sun tyvet ja latvat on eri sävyasteessa, värinpoisto pitäisi ensin laittaa vain tyviin ja vain lopuksi (tai ei ollenkaan) latvoihin jotka on jo vaaleammat. Ja tarkkailla koko ajan miten väri lähtee poistumaan sekä tyvestä että latvasta, ja pysäyttää prosessi kun on sopiva sävy.
Aika vaikeaa......vaaleansin siis Biozell vaalennusvoiteella?
En oikein tiedä minkä kestovärin laittaisin päälle? Ehdotuksia? Oma sävy lämmin tai neutraali 8
Ap
laita joku kylmä ruskee, saat kivan vihreet latvat
Älä värjää nyt hetkeen, voi mennä vaan pahempaan suuntaan. Kokeile poistaa hiuksista keltaisuutta. Eli pese hopeashampoolla ja käytä esim Biozellin sävyttäviä hoitoaineita. Itse olen käyttänyt vaaleisiin hiuksiin sävyä latte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on itse suht haastava korjata, eikä lopputuloksesta ole takeita. Mikä on se väri mitä tavoittelet? Jos vähän tummempi käy, asia on helppo: halutunvärinen kestoväri päälle. Mutta näin on mahdollistsa vain sen tyven tummuinen, ei vaaleampi sävy. Mutta tummuusaste olissi ainakin tasainen ja keltainen peittyy.
Jos haluat vaaleampaa, sinun pitäisi tehdä värinpoisto ja päälle taittosävy, koska värinpoiston jälkeen hius on aina kellertävä. Ja koska sun tyvet ja latvat on eri sävyasteessa, värinpoisto pitäisi ensin laittaa vain tyviin ja vain lopuksi (tai ei ollenkaan) latvoihin jotka on jo vaaleammat. Ja tarkkailla koko ajan miten väri lähtee poistumaan sekä tyvestä että latvasta, ja pysäyttää prosessi kun on sopiva sävy.
Aika vaikeaa......vaaleansin siis Biozell vaalennusvoiteella?
En oikein tiedä minkä kestovärin laittaisin päälle? Ehdotuksia? Oma sävy lämmin tai neutraali 8
Ap
Omaa sävyä ottaisin 8. Tee koevärjäys yhteen pieneen hiustupsuun alta niin siinä näkee lopputuloksen. Teen aina noin jos joku uusi väri mietityttää. Ei mene hiukset pilalle, eikä rasitu useammasta värjäyskerrasta.
Mihin pyrit ja mitä sävyä laitoit?mikä sävyn tummuusaste ja vivahde?
Saksit latvat pois, koska ne ovat kuivat.
En värjäisi itse ollenkaan.
Kokeile tasoittaa keltaisuutta vahvalla hopeashampoolla. Sitten laitat sellaisen vaniljan sävyisten hoitavan naamion ja annat vaikuttaa pitkään. Latvojen lyhentäminen voisi olla myös hyvä idea,
Onko nuo Biozell -värit hyviä, tarkoitan noita, mitkä eivät ole kestovärejä. Ovatko hellävaraisempia hiuksille?
Odota muutama päivä ja vaalenna tyvi uudestaan. Sitten taittosävy päälle. Kokeile mielummin taittaa sävyttävällä hoitoaineella kuin kesto/kevytvärillä.
Tai sitten unohda tyven vaalennus kokonaan ja laita joku astetta tummempi neutraali sävy päälle.
Pesin voimakkaalla hopeashampoolla ja laitoin Biozell hoitavan hoitoaineen sävyssä soft ice. Tuli ainakin viileämmät hiukset mutta en tiedä mikä tässä mättää? Ostin nyt Loreal preference värin sävyssä California eli 8.0. nyt en tiedä kannattaako laittaa tuo California väri päähän vai vaalentaa tyvi uudestaan?
Ap
Olen itse kauheassa koronakotivärjäyshelvetissä ja rahaa on mennyt korjailuun ihan yhtä paljon kuin jos olisin alun perin mennyt kampaajalle.
Tuossa tyven vaalennuksessa käy äkkiä niin, että tyvi on vaaleampi kuin latvat. Toisaalta taas jos vedät päälle ruskeaa, ne kuivat latvat voivat imaista sen värin paljon tiukemmin kuin tyvi, ja sitten sinulla on tummat (mustat) latvat ja vaaleampi tyvi, mahdollisesti punertava tai vihertävä.
Ja koko ajan hiusten kunto huononee.
Siksi itse suosittelen noita sävyttäviä hoitoaineita ja hopeasampoota tässä tilanteessa. Hopeasampoolla saat keltaisuutta pois ja lopputulos saattaa jo ihan sillä tulla luonnollisemman näköiseksi niin kuin sanoitkin. Mitä jos jatkaisit sitä?
Mitä sävyä tavoittelet?
Noissa sävyttävissä hoitoaineissa taas on se hyöty, että eivät kuluta hiusta ja jos menee pieleen, väri kuluu tasaisemmin pois ilman rajua päällevärjäystä tai uutta vaalennusrumbaa. Niitä voi laittaa myös tyveen. Ja etsiä sitä itselle sopivaa sävyä.
Itse olen nyt päätynyt tähän ja tällä tavalla tulos on vähiten pahan näköinen. Itsekin siis yritin kotivaalennusta. Ei olisi pitänyt. Olen vähintään 150 euroa köyhempi ja hiukset ovat melko samanväriset kuin ennenkin, mutta huonossa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kauheassa koronakotivärjäyshelvetissä ja rahaa on mennyt korjailuun ihan yhtä paljon kuin jos olisin alun perin mennyt kampaajalle.
Tuossa tyven vaalennuksessa käy äkkiä niin, että tyvi on vaaleampi kuin latvat. Toisaalta taas jos vedät päälle ruskeaa, ne kuivat latvat voivat imaista sen värin paljon tiukemmin kuin tyvi, ja sitten sinulla on tummat (mustat) latvat ja vaaleampi tyvi, mahdollisesti punertava tai vihertävä.
Siksi itse suosittelen noita sävyttäviä hoitoaineita ja hopeasampoota tässä tilanteessa. Hopeasampoolla saat keltaisuutta pois ja lopputulos saattaa jo ihan sillä tulla luonnollisemman näköiseksi niin kuin sanoitkin. Mitä jos jatkaisit sitä?
Mitä sävyä tavoittelet?
Noissa sävyttävissä hoitoaineissa taas on se hyöty, että eivät kuluta hiusta ja jos menee pieleen, väri kuluu tasaisemmin pois ilman rajua päällevärjäystä tai uutta vaalennusrumbaa. Niitä voi laittaa myös tyveen. Ja etsiä sitä itselle sopivaa sävyä.
Itse olen nyt päätynyt tähän ja tällä tavalla tulos on vähiten pahan näköinen. Itsekin siis yritin kotivaalennusta. Ei olisi pitänyt. Olen vähintään 150 euroa köyhempi ja hiukset ovat melko samanväriset kuin ennenkin, mutta huonossa kunnossa.
Kiitos vastauksestasi. Eli jatkan hopeashampoolla ja sävyttävillä hoitoaineilla.
Ongelma on myös siinä etten tiedä minkä sävyn valitsen. Minun pitäisi periaatteessa pitää lämmintä hiussävyä mutta en ole löytänyt hyvää vielä. Aina on liian keltainen tai punainen. Ehkä olisi paras valita oma hiussävy ja kasvattaa se. Mutta se urakkana tuntuu liian isolta ja vaivalloiselta.
Ap
Liian tummaksi menneen värin saa kotioloissa vaalenemaan yhdistelmällä öljyhoito+syväpuhdistava shampoo.
Älä laita vaalennettuun latvaan hapeteväriä- et sitä tarvitse! Itse laittaisin rakennepaikkaavan suoravärin, esim KC color mask.
Vierailija kirjoitti:
laita joku kylmä ruskee, saat kivan vihreet latvat
Jos jollain vihertää, niin vihreän vastaväri on punainen, eli hiuksiin pitää saada punaista pigmenttiä. Esimerkiksi hoitoaineeseen voi sekoittaa hieman punaista, tai punertavan ruskeaa suoraväriä ja sillä taittaa vihertävää sävyä pois.
Käänteisesti punaisen vastaväri on vihreä. Itse olen taittanut ei-toivottua punaisuutta pois sekoittaen hoitoaineeseen hieman vihreää suoraväriä. Hopeashampoo ei taita punaisuutta pois tummanvaaleista/vaaleanruskeista hiuksista.
Tyvi edellä mainittujen ohjeiden mukaan ja liian vaaleita latvoja korjaamaan neutraain beigejä ohuita raitoja jollain kestosävytteellä.
Oleellista tässä nyt on se millaiseen lopputulokseen ap pyrkii?
Hiusten leikkaaminen ja raitojen tekeminen kotioloissa ovat ainakin sellaisia projekteja, joihin en ilman kunnon välineitä ja jonkinlaista tieto/taitoa lähtisi.
YouTubessa on paljon ihan kampaajien tekemiä ohjevideoita esim kaksihaaraisten trimmaamiseen ja tyven värjäämiseen joita uskaltaa kotonakin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Pesin voimakkaalla hopeashampoolla ja laitoin Biozell hoitavan hoitoaineen sävyssä soft ice. Tuli ainakin viileämmät hiukset mutta en tiedä mikä tässä mättää? Ostin nyt Loreal preference värin sävyssä California eli 8.0. nyt en tiedä kannattaako laittaa tuo California väri päähän vai vaalentaa tyvi uudestaan?
Ap
Pese hiukset kylmällä vedellä niin saat viileät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sävyä tavoittelet?
Laita öljyhoito hiuksiin. Ei mitään kaupan valmiita öljyhoitoja vaan jos on kotona esim. oliiviöljyä, rypsiöljykin käy jos ei muita ole, kookosöljy, mikä tahansa 100 pros. luonnonöljy. Jos oliiviöljy niin 2 rkl, tai esim. oliiviöjyä 1 ja kookosöljyä yksi. Laske lavuariin kuumaa vettä ja pidä vähän aikaa kippoa kuumassa vedessä. Ja kuivaan tukkaan öljy, päänahkaan myös hierotaan. Annat olla mieluiten vaikka tunnin. Ja pestä voi pois kananmunankeltuaisella joka sekoitetaan 2 dl haaleaa vettä. Pestään sillä ja huuhdotaan haalealla viileällä vedellä. Jos hiukset tuntuvat öljyisiltä liikaa niin pienellä määrällä shampoota hyvin kevyesti. Itse hiusta ei saa ikinä hangata shampoolla, vain kevyesti päänahkaa, shampoo valuu itse hiuksiin. Huuhdellaan. Pyyhekuivataan kevyesti taputtelemalla hiukset ja hoitoaine on ehdoton. Annetaan vaikuttaa, huuhdotaan haalealla, lopuksi kylmällä vedellä. Tulee ilmavat pehmeät hiukset. Hiusten pitää antaa kuivua itsestään, ei missään nimessä mitään kihartimia yms. Vaikka hiukset tuntuisivat hieman öljyisiltä pesun jälkeen niin lopputuloksen näkee vasta kuivana.