Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pidä kummilapsestani :(.

Vierailija
26.12.2013 |

Vietimme sukujoulua, siellä oli myös 9v kummipoikani. Tajusin että pidän kummipoikaani jollain tavalla "vastenmielisenä". Hän on rasavilli, väittää vastaan, riehuu, ei kunnioita vanhempiaan.. Sitten tajusin vielä etten edes pode huonoa omaatuntoa tästä tunteesta. 

Pidän kyllä lapsista, meidän oma lapsemme on 2v, pidän ystävieni lapsista ja pidän muista sukulaisten lapsista. Vain tuo kummipoika on mielestäni "rasittava kakara".

Onko muilla samanlaisia tunteita? Oletteko tunnustaneet kenellekkään tätä? itse tunnustin aviomiehelleni. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toivon että hän pääsisi nopeasti ripille, ei tarvitsisi muistaa enää lahjoilla. 

-Aloittaja-

Vierailija
2/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sellaisia tunteita, ettei pidä jostakusta?

Kyllä, kaikilla on sellaisia tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia tunteita ettei pidä jostakusta, josta ihmiset olettavat sinun pitävän. 

Vierailija
4/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa tulee tulla toimeen.

Tässä tapauksessa täytyy vielä muistaa antaa armoa, koska kyseessä on vasta kasvava lapsi. Sekä uhma  vanhempia kohtaan on hyvin ominaista kasvaville nuorille.

Vierailija
5/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en noista rasavilleistä lapsista tykkää, tulee päänsärky metelistä. Ja olen huomannut, ettei moni tykkää, kun oma lapseni on ujo.

Vierailija
6/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samat fiilikset tuttavan lapsista.Ei minkäänlaisia käytöstapoja ja eniten ärsyttää vanhemman lapsen (8v.tyttö) ahneus.Tunkee kahvipöytään vaikkei ole vielä kutsuttu,korkkaa kakut ja piirakat ja kasa

a lautaselleen 8 piparia kerrallaan.Esim lapseni rippijuhlissa  kävi tosiaan ottamassa ensimmäisenä kakkua jne...vanhemmat eivät ole moksiskaan.

Vierailija
7/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kasvavat ja muuttuvat. Kummitädilleni astui elämään uusi mies kun olin 8. Aluksi tämä inhosi minua, keljuili jokaisessa mahdollisessa tilanteessa, mm. kummitäti oli varannut jälkiruuaksi jäätelöt miehelle, kahdelle serkulle ja minulle. Mies söi kaksi enkä saanut mitään.

Nykyään ollaan tosi hyvissä väleissä, käydään mm. keikoilla ja heitetään läppää.

Vierailija
8/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on yleensä kasvatuksessa mennyt jotain metsään jos lapsi on rasavilli.Vanhemmille supernanny apuun ja äkkiä ;)Tietysti jotkut ovat luonteeltaan vauhdikkaita,mutta siitä että alle 10-vuotias omaa huonot käytöstavat saa yleensä syyttää vanhempia!Eihän siitä kukaan tykkää että lapsi on hulttio ja takuulla jokainen pitää vastenmielisenä rumaa käyttäytymistä,mutta kaiken tuon alla on pieni poika kuitenkin.Jos nyt kuitenkin kummina jaksaisit tsempata poikaa ja osoittaa välittäväsi silloin kun tapaatte??Siinä perimmäinen kummiuden idea on.Ei lahjoissa,vaan välittämisessä ja rakastamisessa.

Vierailija
9/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 01:35"]Minäkään en noista rasavilleistä lapsista tykkää, tulee päänsärky metelistä. Ja olen huomannut, ettei moni tykkää, kun oma lapseni on ujo.

[/quote]

Joo.. sitten ei taas joku opettaja tms tykkää ujosta ku sisäänpäinkääntynyt tms. Eli kaikella puolensa.

Vierailija
10/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan mieheni siskon penikoita! Ihan kauheita penikoita! Huh huh..

Vierailija
11/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo munkin on vaikea tykätä kummipojasta, koska se aina tönii mun lasta, joka pelkää... Jos ei olis omaa, ni varmaan tykkäisin kummipojasta enemmän.

Vierailija
12/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin melkein mun serkkua, vaikka se oli 5 vuotta mua nuorempi. kamala kakara, ainakin muita lapsia kohtaan. Sitten ylioppilasjuhlien en nähnyt varmaan 15 vuoteen ja sukujuhlissa esiintyi sitten komea, erittäin hyvinkäyttäytyvät, puhelias, vanhoja tätejä luontevasti auttava mies. tuli oikein hienon tyyppi räkänokasta.

Vierailija
13/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kummilapseni sai sotkea kerta toisensa jälkeen isompien sisarustensa Kinetic-pelin. Uudestaan, uudestaan. Somaa jatkumoa sille, kuinka hän on koko ikänsä saanut rikkoa palapelit, Barbie-leikit, Legot yms. Helvetin vastenmielinen diktaattori, jota vanhemmat sisarukset vihaavat - syystä. Ja huomion puutteesta ei ole kyse, koska hän on ainoa, joka perheessä huomiota saa.

Vierailija
14/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko viettänyt aikaa kahdestaan hänen kanssaan? Lapsi voi olla ihan rauhallinen kahden kesken tai mukavampi ainakin. Hän muuttuu joka tapauksessa. Kummina velvollisuutesi on rukoilla hänen puolestaan ja olla yhteydessä häneen, pyrkiä luomaan puheyhteys ja olla luotettava aikuinen. Kuvaamasi käytös voi johtua kasvatuksen ongelmista osittain.

Vierailija
15/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 07:54"]Vihaan mieheni siskon penikoita! Ihan kauheita penikoita! Huh huh..

[/quote]

Joo mäkin vihaan mun penikoita, menevät aina jumiin jos lenkkeilee liian kovalla alustalla. Erikoista että jaksat noinkin paljon jonkun puolitutun penikoista välittää.

Vierailija
16/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 01:53"]

Lapset kasvavat ja muuttuvat. Kummitädilleni astui elämään uusi mies kun olin 8. Aluksi tämä inhosi minua, keljuili jokaisessa mahdollisessa tilanteessa, mm. kummitäti oli varannut jälkiruuaksi jäätelöt miehelle, kahdelle serkulle ja minulle. Mies söi kaksi enkä saanut mitään.

Nykyään ollaan tosi hyvissä väleissä, käydään mm. keikoilla ja heitetään läppää.

[/quote]

Hieman outo kommentti. Miksi tuo lause "lapset kasvavat ja muuttuvat", kun kuitenkin kerrot huonotaapaisesta aikuisesta? Vai tarkoitatko, että sinun piti muuttua nöyräksi lapseksi, joka mielistelee kummitädin uutta miestä, jotta saisi jäätelöäkin joskus? Miksi tätisi antoi hänen kohdella sinua noin?

Vierailija
17/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuinka olin n. 7v ja pääsin hiihtolenkille vanhemman serkkuni kanssa, joka sitten keksi pyytää naapurista kaverinsa mukaan. Kiukuttelin koko matkan koska olin toivonut omaa aikaa serkun kanssa ja sitten jäinkin ulkopuoliseksi. 

Vierailija
18/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä joulunpyhinä kauhistellut useaakin rsavilliä lasta. Tuntuu olevan muotia nykyään tuo tottelemattomuus. Onko normaalia esimerkiksi se että kolme vuotias potkii mummoaan ja mummo nauraa samoin kuin muutkin ympärillä olevat. Minusta potkiminen ei ole vitsikästä tai hauskaa koskaan.

Vierailija
19/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä tuollaisista lapsista. En ymmärrä, miksei lapsista voisi olla pitämättä. Jatkuvastihan jotkut vanhemmat selittävät, miten lapsetkin ovat ihan oikeita ihmisiä... no, ihmisenä olemiseen valitettavasti kuuluu myös se, että oma käyttäytyminen saattaa ärsyttää muita.

Vierailija
20/23 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan mieheni veljen pentua. 10v ja mamma pyyhkii vielä räänkin nokasta ja varmaan perseenkin. Ei mitään omatoimisuutta!