Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstapsykologit: mistä toi JÄRJETÖN viha joitakin blogisteja kohtaan kumpuaa?

Vierailija
26.12.2013 |

Mikä vaivaa näitä ihmisiä, jotka kuukaudesta toiseen mollaavat ja haukkuvat täällä ( ja ties missä muualla) joitakin blogisteja? Pipsaa, Iidaa, Jarnaa, ketä näitä nyt onkaan ollut. Onko nämä haukkuja bloggaajien jotain henk- koht. tuttuja, jotka syystä tai toisesta inhoavat näitä bloggaajia? Miten joku itselleen tuntematon bloggaaja voisi herättää noin voimakkaita tunteita kuin esim. Pipsa-vihaajalle on? 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 18:26"]

mä en usko että sillä ei oo kipuja. Kaveri oli saman kokoinen ja sattui istuminen , käveleminen, kaikki. Jalat vääntyi samanlaiseen asentoon eikä ne suoristuneet vaikka laihdutti 70 kg. Voiko olla nivelet enää kunnossa?

[/quote]no sun kaveris ja pipsa on kuitenkin kaks eri ihmistä.

Vierailija
22/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin on eri ihminen, kiva kun kerroit :D Pipsa onkin joku yli-ihminen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 18:01"]

Pipsa-stalkkeri on sielunmaisemaltaan varmasti mielenkiintoinen ja auttamattoman sekaisin, epäilen myös että on joku joka Pipsan tuntee tai on tuntenut joskus. Liekö sitten kateellinen Pipsalle jostain, vai onko jotain pitempiaikaisempaa kaunaa. Vastailee itse omiin ketjuihinsa, tunnistaa tästä "ihkuttajat"-napinasta jos joku on hänen kanssaan Pipsasta eri mieltä.

Ei vaikuta vaaralliselta, mutta harvinaisen katkeroitunut yksilö tuntuu olevan.

[/quote]

Jep, Pipsa-friikki se jaksaa velloa omassa katkeruudessaan. Olen aina kummastellut tuota ihkutus-retoriikkaa, mitä ihkuttamista se on jos pitää jotakuta hyvänä ja kivana tyyppinä ihan muuten vaan? Mielummin olen peruspositiivisten pipsojen kaveri kuin pipsafriikin kaltaisten "Julmia Juonisten".

Jos Pipsa-stalkkerilta vaikka lohkeaa kynsi niin sekin on varmaan Pipsan vika, niin harhaiselta ihmisparalta hän vaikuttaa.

Vierailija
24/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 18:10"]

Voi kuvitella, että tuo Pipsa-stalkkeri on joku introvertti harmaahiiri lyllerö, jolla ei juuri ole kavereita saati puolisoa. Hänellä on todennäköisesti enemmän ylipainoa kuin Pipsalla, mutta ei henkistä kanttia käsitellä sitä yhtä positiivisella tavalla, vaan kaikki tämä kääntyy negatiivisuudeksi Pipsaa kohtaan.

[/quote]

Juu, toivottavasti stalkkerikin alkaa käsitellä painoaan positiivisella tavalla ja ymmärtää, että hän on ylipainoinen, koska hän syö liian vähän ja hänen elimistönsä on ollut vuosikausia säästöliekillä. Eli suurimpana haasteena on opetella syömään enemmän.

Vierailija
25/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja voisko joku oikeesti kertoa että kuka Pipsa?? :-D

Vierailija
26/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, joskaan en hyväksy tuota Pipsaan ja Iidaan kohdistuvaa halveksintaa.

Pipsa on todella pirteä, ja moni tuon voi tulkita tekopirteytenä. Teennäiset ihmiset ärsyttävät. Merkittävä ylipaino oli ala-asteella yksi syy miksi tulla kiusatuksi, ja tuolla tavalla kiusaavat ovat henkisesti jälkeenjääneitä. Pipsalle voidaan myös olla kateellisia, sillä hän hyötyy blogin kirjoittamisellaan. Yhteistyötä ja vastaavia.

Myös Iida on teennäinen. Tekohymy, kalliita tuotteita joita esittelee, teksti turhaa kikkailua ja ylihehkuttamista. Luonne on aika koppava, tuntee oman arvonsa ja osaa piikitellä takaisin, toisinaan älykkäästikin. Jauhaa joka postauksessa jääkiekosta, ja moni inhoaja saattaa olla kilpailevan joukkueen kannattaja. Blogissa on myös todella negatiivinen ilmapiiri kommenttien vuoksi joka jättää minulle huonon olon aina kun blogissa käyn.

Vierailija
27/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan aktiivisesti juuri näitä AV palstalla kaikista inhotuimpia blogeja: Kaunis Pieni elämä, Xenia, ja Mungolife. Minusta itsestäni ovat kauniita, menestyneitä, ahkeria ja aikaansaavia ihmisiä. En ymmärrä sitä vihaa mitä heitä kohtaan netistä saa lukea.

En myöskään ihaile mitenkään kritiikittömästi; esim. itse en välitä samanlaisesta sisustustyylistä kuin KPE (liian valkoinen ja hörhellystä täynnä oleva koti) mutta tykkään tosi paljon hänen pienistä sisustusideoistaan ja askarteluistaan; on tosi taitava käsityöihminen. Xeniaa ihailen ahkeruudesta (aika harva opiskelija alkaa 24 vuotiaana yksityisyrittäjäksi tai ostaa ison asunnon ja ottaa asuntolainaa ainakin 200.000 euroa juuri tuoreessa suhteessa jne, enkä itse ottaisi koiraa juuri kun on syntymässä puolenvuoden sisällä vauva jne.) tai ihailen Mungon kaunista ulkonäköä, ja vaatteita, mutta en itse haluaisi tuhlata ihan kaikkea rahaani pelkästän kulutukseen (vaatteisiin, meikkehin, matkusteluun, ulkonasyömiseen) vaan Mungon tuloilla ostaisin Helsingistä/Lontoosta pikkiriikkisen yksiön ja jättäisin sen överikuluttamisen vähemmälle...

Mutta minusta kyseiset blogistit ovat tosi positiivisia, ahkeria, aikaansaavia, kunnianhimoisia, ja myös palstalla tyyli on itseironinen, hauska, positiivinen, kannustava, EI mitenkään ylimielinen, kehuskeleva, tai halveksuva. Mielestäni kaikki ikävät asiat mitä saa lukea, ovat itse lukijan omassa päässä! Jos joku esim. kokee Mungon ylimielisenä, on kyllä tasan lukina omassa päässä tämä tulkinta... Joten itse tulen siihen tulokseen, että raivoa ja vihaa herättää se, kun näkee ja lukee toisen ns. täydellisestä kokemastaan elämästä ja sitten herää katkeruus kun oma elämä on vaikeuksia ja kärsimyksiä täynnä. Siis puhun nyt tunnetasosta, en todellisuudesta. Kyllä tasan jokaisen elämässä on vastoinkäymisiä ja pettymyksiä, vaikka kuinka hohdokkaalta ja magealta tuntuisi se toisen elämä. Mutta ei se kyllä niin ole; kaikkien elämässä on ikäviä asioita. Toisilla vain enemmän kuin toisilla.

Vierailija
28/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se Iida pyöreä. Mutta ei mikään sairaalloisen lihava. Ehkä ihmisiä ärsyttää kun hän ei sitä myönnä vaan jankkaa olevansa normaalipainoinen... Jos Iida markkinoisi blogiaan pluskoon muoti/lifestyleblogina, lukijakunta saattaisi olla osuvampaa ja ilmapiiri, kommentit yms. myönteisempiä. Kirjottaisi tietylle kohderyhmälle eikä yrittäisi miellyttää kaikkia.

Vierailija
29/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen kuin aloittaja, ihmettelen myös miksi mukaan vedetään ns. blogeja joita ei lähes kukaan tunne? miksi yritetään mustamaalata vieraita naisia ja kadottaa heidä lukijansa pois? miksi ollaan kateellisia ja haukutaan joitain bloggaajia joilla on ehkä juuri ja juuri se 50-300 lukijaa? mitä nämä haukkujat saavat siitä "palkaksi"? ymmärrän sen jos on tuhansia lukijoita niin väkisinkin joukkoon mahtuu vähintään pari haukkujaa, mutta sitä en ymmärrä miksi haukutaan nämäkin blogit ja bloggaajat suohon joilla on vain vähän lukijoita onko tarkoituksena ajaa heiltä kaikki vähätkin lukijat pois koska "bloggaaja on kamala ihminen" jonkun vieraan mielestä. Niin ja mitä he siitä saavat että yrittävät tehdä näin? tuskin mitään, ei ainakaan hyvää mieltä. Mitä katkerampi toisille on sen enemmän syövyttää vain omaa mieltään ja silloin pitäisi osata hakeutua terapiaan puhumaan niistä omista ongelmista ja siitä vihasta mitä monet bloggaajat joillekin ihmisille aheuttavat. Miksi vihata toista vain toisen olemassa olon takia? olisitko iloinen jos joku bloggaaja kuolisi? niin tuskinpa, silloin haukkujat etsisivät vain uuden uhrin jota kiusata ja vainota ympäri nettiä.

Niin kauan kin haukkujat eivät kehtaa omalla nimellään ja kasvoillaan toisia pilkata netissä niin kaan heitä ei tarvitse kenenkään kuunnella, tuntuu lähinnä vain ällöttävältä touhulta.

Vierailija
30/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta ei se kyllä niin ole; kaikkien elämässä on ikäviä asioita. Toisilla vain enemmän kuin toisilla."

Hyvin kirjoitettu ja elämällä on tapana muuttua, aina ei voi olla hyvä päivä. Kaikki bloggaajat eivät vain halua kirjoittaa kokemistaan huonoista päivistä ja menetyksistä blogeihinsa,  eikä tarvitse. Moni ei vaan tätä asiaa tunnu ymmärtävän, ihmisiä tässä kaikki vaan ollaan.

Vierailija
31/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 20:16"]

Samaa ihmettelen kuin aloittaja, ihmettelen myös miksi mukaan vedetään ns. blogeja joita ei lähes kukaan tunne? miksi yritetään mustamaalata vieraita naisia ja kadottaa heidä lukijansa pois? miksi ollaan kateellisia ja haukutaan joitain bloggaajia joilla on ehkä juuri ja juuri se 50-300 lukijaa? mitä nämä haukkujat saavat siitä "palkaksi"? ymmärrän sen jos on tuhansia lukijoita niin väkisinkin joukkoon mahtuu vähintään pari haukkujaa, mutta sitä en ymmärrä miksi haukutaan nämäkin blogit ja bloggaajat suohon joilla on vain vähän lukijoita onko tarkoituksena ajaa heiltä kaikki vähätkin lukijat pois koska "bloggaaja on kamala ihminen" jonkun vieraan mielestä. Niin ja mitä he siitä saavat että yrittävät tehdä näin? tuskin mitään, ei ainakaan hyvää mieltä. Mitä katkerampi toisille on sen enemmän syövyttää vain omaa mieltään ja silloin pitäisi osata hakeutua terapiaan puhumaan niistä omista ongelmista ja siitä vihasta mitä monet bloggaajat joillekin ihmisille aheuttavat. Miksi vihata toista vain toisen olemassa olon takia? olisitko iloinen jos joku bloggaaja kuolisi? niin tuskinpa, silloin haukkujat etsisivät vain uuden uhrin jota kiusata ja vainota ympäri nettiä.

Niin kauan kin haukkujat eivät kehtaa omalla nimellään ja kasvoillaan toisia pilkata netissä niin kaan heitä ei tarvitse kenenkään kuunnella, tuntuu lähinnä vain ällöttävältä touhulta.

[/quote]

Omalla nimellään? Mikä on SINUN etunimesi, sukunimesi, katuosoitteesi ja puhelinnumerosi?

Vierailija
32/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 18:10"]

Voi kuvitella, että tuo Pipsa-stalkkeri on joku introvertti harmaahiiri lyllerö, jolla ei juuri ole kavereita saati puolisoa. Hänellä on todennäköisesti enemmän ylipainoa kuin Pipsalla, mutta ei henkistä kanttia käsitellä sitä yhtä positiivisella tavalla, vaan kaikki tämä kääntyy negatiivisuudeksi Pipsaa kohtaan.

[/quote]

Juu, toivottavasti stalkkerikin alkaa käsitellä painoaan positiivisella tavalla ja ymmärtää, että hän on ylipainoinen, koska hän syö liian vähän ja hänen elimistönsä on ollut vuosikausia säästöliekillä. Eli suurimpana haasteena on opetella syömään enemmän.

[/quote]

Huono yritys lievässä piilovittuilussa. Positiivisella tavalla käsittelyllä tarkoitin lähinnä sitä, ettei jatkuvasti itke ylipainoaan ja kerjää sääliä tyyliin "voi vitsi miten läski mä oon, kehukaa mua", vaan tuo omaa persoonallisuuttaan ja elämäänsä esiin positiivisessa valossa, kuten Pipsa tekeekin tällä hetkellä. Näen hienona asiana sen, että nuorella ei-normikokoisella naisella on rohkeutta esitellä ei-normikokoisten muotia julkisesti blogissaan. Hänestä tulisi monen meistä ottaa esimerkkiä positiivisen asenteen ja rohkeuden suhteen.

Ei kenenkään läski ole yleistä omaisuutta, kuten ei ole kenenkään läskittömyyskään, joten ei sitä tarvitse keskustelupalstoilla toitottaa ketju toisensa jälkeen.

Tietysti voidaan loputtomasti keskustella ylipainon kuormittavasta vaikutuksesta Suomalaisessa yhteiskunnassa, mutta niin voitaisiin vastaava keskutelu käydä myös tupakoinnista, lasten hankinnasta, alkoholista, vammaisuudesta ja miljoonasta muusta asiasta. Tässä keskustelussa aiheena oli pakkomielteenomainen stalkkerointi ja osittainen kunnian loukkaaminen sellaisia ihmisiä kohtaan, joiden ainoa synti on olla olemassa.

Vierailija
33/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:52"]Ymmärrän täysin, joskaan en hyväksy tuota Pipsaan ja Iidaan kohdistuvaa halveksintaa.

Pipsa on todella pirteä, ja moni tuon voi tulkita tekopirteytenä. Teennäiset ihmiset ärsyttävät. Merkittävä ylipaino oli ala-asteella yksi syy miksi tulla kiusatuksi, ja tuolla tavalla kiusaavat ovat henkisesti jälkeenjääneitä. Pipsalle voidaan myös olla kateellisia, sillä hän hyötyy blogin kirjoittamisellaan. Yhteistyötä ja vastaavia.

Myös Iida on teennäinen. Tekohymy, kalliita tuotteita joita esittelee, teksti turhaa kikkailua ja ylihehkuttamista. Luonne on aika koppava, tuntee oman arvonsa ja osaa piikitellä takaisin, toisinaan älykkäästikin. Jauhaa joka postauksessa jääkiekosta, ja moni inhoaja saattaa olla kilpailevan joukkueen kannattaja. Blogissa on myös todella negatiivinen ilmapiiri kommenttien vuoksi joka jättää minulle huonon olon aina kun blogissa käyn.

[/quote]

Moi Iidastalkkeri, kauniisti osaat haukkua rivien välistä.

Vierailija
34/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:52"]

Ymmärrän täysin, joskaan en hyväksy tuota Pipsaan ja Iidaan kohdistuvaa halveksintaa.

[/quote]Eihän tuolla Pipsan blogissa mitään yhteistöitä ole? Muutaman olen nähnyt mutta ei samalla tavalla kuin Mungolla tai näissä muissa blogeissa. Ihmettelen että edes tuollaisen blogin kirjoittamisella tienaa mitään. Tuossa ei ole mitään syytä olla kateellinen.

Vierailija
35/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että jos minä olisin blogien kirjoittaja, ja minua niin paljon hakuttaisiin ja inhottaisiin kuin näitä suosittuja blogeja inhotaan, niin en TODELLAKAAN kirjoittaisi asioista, jotka itselleni ovatn arkoja ja kipeitä aiheita, juuri esim. rakkaussurut, vastoinkäymiset, pettymykset, sairaudet, epäonnistumiset jne. Ajalelkaa mitä lyömäaseita ne olisikaan kaikille stalkkareille, katellisille ja katkerille ihmisille! Joten todellakin ymmärän, miksi blogistit eivät avaudu ihan kaikista asioista lukijoilleen...

Vierailija
36/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ratsastamassa ja ryhmääni ilmaantui uusi tyyppi. Arviolta vähän vajaa 40v nainen, josta mietin alkuun, että onko nyt ihan kaikki kunnossa. Joku sitten mainitsikin, että nainen on lievästi kehitysvammainen. Hän on nettihäirikkö, on saanut jotain syytteitäkin. Kirjoittelee kaikkialla netissä missä mahdollista ja ihan hirveitä juttuja. Esim ilta sanomien yms sivuilla kommentoi omalla nimellään törkeyksiä. Varmasti täälläkin. Ei jotenkin tajua, että se ei ole sopivaa eikä ilmeisesti tunne häpeää kuten normaali ihminen.

Hän inhoaa monia bloggaajia ja vaahtoaa niistä kovasti. Todella raskas ihminen, minun on pakko vaihtaa ratsastusryhmää, kun en kestä kuunnella.

Käyttäytyy kuin 13-vuotias, toisaalta taas niin kuin aikuinen.

Vierailija
37/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Pipsa?

Vierailija
38/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 01:12"]

Mut eniten mä ihmettelen sitä että MIKÄ tuossa Pipsassa oikein on että joku on alkanut stalkkeroimaan ihan sairaalloisella mielenkiinnolla? Eihän Pipsa ole mitään, joku aika tuntematon bloggaaja loppupeleissä jos aletaan vertaamaan vähän isompiin bloggaajiin. Ja mitä blogia nopeasti vilkaisin niin eihän tuo Pipsa edes kirjoita mitenkään provoavasti.

[/quote]

Vielä vähemmän ymmärrän miksi Iidaa vainotaan. Ulkonäkö ei ole erottuva, blogilla ei ole lukijoita, kirjoitukset eivät mainoksia yms.

Vierailija
39/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa, mitä tarkoittaa projisointi.

Vierailija
40/43 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up