Thl Salminen vetoaa - aikuisten oikeasti se maski naamalle nyt
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin maskia, jos se itsessään olisi täysin riskitöntä tai ei olisi niin saakelin epämukavaa. Ei kankaan tai edes paperin läpi hengittäminen ole muuta kuin keljua ja en sellaiseen ryhdy vain varmuuden vuoksi. Etäisyys toisiin on tärkeämpää edelleen.
Samaa mieltä. Etäisyys ja järjen käyttö tärkeämpää. Jos paikka on sellainen jossa on helppo altistua, niin käyttäisin harkintaa. Ei mulla toisaalta ole mitään maskia vastaan, mutta en ole varma siitä kuinka paljon siitä on hyötyä noihin muihin keinoihin verrattuna.
Ja minä toivoisin että mahdollisimman monilta korona-kuolemilta vältyttäisiin ja olen valmis joustamaan menoistani sen takia. Suomen sulkemista en kannata, koska me tarvitaan myös työpaikkoja jatkossakin. Jos tilanne siihen menee, niin sitten vanhukset on pakko eristää. Sekään ei ole hyvä vaihtoehto, koska virikkeitä hekin kaipaavat, mutta jos valinta on tehtävä, niin sitten näin.
Olen köyhä ja masentunut.
Hmm
Laittaisinko viimeiset roposet ruokaan vai maskiin?
Ompelisinko maskin itse, kun en jaksa aina edes siivota ja harjata hampaitani?
Menisinkö jonottamaan johonkin ihmisiä ja koronaa rönsyilevään paikkaan, josta saa ilmaisia maskeja?
Hmmmmmmm
Niin vaikea päättää on, niin vaikea päättää.
Vierailija kirjoitti:
Hmm
Menisinkö jonottamaan johonkin ihmisiä ja koronaa rönsyilevään paikkaan, josta saa ilmaisia maskeja?
Hmmmmmmm
Eihän sun ole pakko hankkia maskia, jos pystyt pitämään turvaväliä ja peset käsiä. Käytät järkeä sen suhteen, missä voi olla tartunnan paikka.
Ja tsemppiä!
Ei, en laita. Kävin aamulla lenkillä ja vastaan tuli muutama auto. Eilen kävin illalla kaupassa siinä kahdeksan pintaan, oli ehkä 20 asiakasta mun lisäksi suuressa prismassa, en ollut kertaakaan ketään lähelläkään. Pikakassalla maksoin, ei ollut siinä ketään muuta. En tee maskilla yhtään mitään.
Salminen voisi kertoa, minkä sanotaan nyt vaikka huhtikuun jälkeen kerättyyn aineistoon perustuvan tutkimuksen pohjalta maskit nyt onkin hyödyllisiä.
Salminen saa vedota ihan rauhassa. Minä en maskeihin rahojani tuhlaa. Pidän etäisyydet, pesen kädet, enkä yksi tai aivastele kuin kainaloon jos sattuu yskittämään tai aivastuttamaan.
Salmisen puheita en enää ota vakavasti. Keväällä ei maskeista ollut häneen mukaansa hyötyä, joten miksi olisi nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Hmm
Hmmmmmmm
Lopeta ens alkuun vaikka tänne kirjoitteleminen niin jaksat enemmän ja masennut vähemmän.
Laitetaan tämä uudestaan kun modet oli poistanut
Ei maski suojaa terveitä ihmisiä koronalta
Kunnon sekoiluksi menee tämä korona hössötys mutta jos kansa haluu lähtee mukaan niin sit menkööt mut kalliiksi tulee ja kurjuus ja köyhyys kasvaa oikein kunnolla.
Suomessa joku 95 vuotias mummo selvinnyt koronasta ja Trump 74 myös, samoin about kaikki lapset , ,korona ei ole vaarallinen alle 70 terveille ihmisille, niinhän thl sanoi joku aika sitten.
ja eikö thl sanonut että korona ei olekaan niin vaarallinen kuin aiemmin luulivat,
Maskipakko olisi todella hölmölä meininkiä, joka vain lisää pelkoa ja sekoilua kansassa, lisäksi yksilön vapautta rajoitettais ja annettais valtaa hallitukselle joka lisää totalitäärisyttä, poliisi valtiota.
Coronavirus: Experts warn against using face masks | Nine News Australia
Kun YKSITYISET tilaisuudet ja YÖKERHOT ovat niitä koronalinkoja, niin se on aivan sama käyttääkö ihmiset maskia Prisma-reissuillansa vai eivät. Tärkeämpää on pitää etäisyydet ja pestä käsiä.
Eikös se ameriikkalainen Fauci vai mikä se niitten terveyspomo on, sanonut juuri, että tilastojen mukaan maskeista ei ole ollut minkäännäköistä hyötyä?
Täytyy olla täysi ymmärtämättömyys fysiikan laeista jos väittää, että maski on hyödytön.
Ongelmana ovat ravintolat ja julkiset liikennevälineet.
Vierailija kirjoitti:
Salminen saa vedota ihan rauhassa. Minä en maskeihin rahojani tuhlaa. Pidän etäisyydet, pesen kädet, enkä yksi tai aivastele kuin kainaloon jos sattuu yskittämään tai aivastuttamaan.
Salmisen puheita en enää ota vakavasti. Keväällä ei maskeista ollut häneen mukaansa hyötyä, joten miksi olisi nytkään.
Keväällä mm. suljettiin koulut ja eristettiin koko Uusimaa. Haluaisitko että tehdään taas sama? Vai voisiko sittenkin hieman joustaa jääräpäisyydestään ja käyttää sitä maskia (ja tietysti turvavälit ja käsienpesu on muistettava nekin) ettei tarvisi taas sulkea yhteiskuntaa?
Puhutaan vaan sairastuneista, miksi ei puhuta miten korona vaikuttaa suurimpaan osaan sairastuneista? Tällä hetkellä näyttää siltä että suurimmalle osalle korona on flunssa muiden joukossa ja pienelle osalle vakavampi kuten influenssakin on. Koronan estotoimet ajavat koko yhteiskunnan kaaokseen, työttömyyteen ja mielenterveysongelmiin.
Kannattaa lukea Suomen kuvalehden artikkeli: https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/kanava-koronakriisin-aikana-va…
Ei kun mää pysyn mieluummin kotona. Ei oo tämmöselle introvertille mikään. Paremminnki ihanaa kun saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun YKSITYISET tilaisuudet ja YÖKERHOT ovat niitä koronalinkoja, niin se on aivan sama käyttääkö ihmiset maskia Prisma-reissuillansa vai eivät. Tärkeämpää on pitää etäisyydet ja pestä käsiä.
Justiinsa korona levisi jossain autoliikkeessä.
Maski on vain yksi keino muiden lisäksi, ei se korvaa esim. käsienpesua. Aina ei pysty pitämään turvavälejä.
Joo ei mitään ongelmia pysyä kotosalla. Riittää kun on perhettä ympärillä, pääsee lenkille ja pihasaunaan. Kotona on kaikkea kivaa tekemistä yllinkyllin: lukemista, käsitöitä, nörttäilyä, ristisanoja ja sudokuja, askartelua, kokkailua ja kohta jo joulun valmistelua. Ei valittamista! Mun puolesta uusi normaali voi olla just tämäntyyppistä, kotoilua ja ulkoilua lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salminen voisi lukea niistä maskien hyödyistä ja katsoa vaikkapa maailmalle miten paljon niistä on hyötyä. Oikeasti voisiko meillä saada tämän asian johtoon muita kuin selkeästi mielenterveytensä hukanneita?
Voi aloittaa lukemisen STMn kevään maskiraportista.
Keväällä korona saatiin kuriin ilman maskeja, nyt koronaa ei saada kuriin maskeilla. Käytännön elämä ei tue raportin sisältöö.
Se ottaa taas sen 2-3kk nousua, ehkä nyt hieman lyhyemmän ajan kun keinotekoisesti ei estetä ja laantuu taas kunnes keväällä nousee uudestaa. Ei nyt oikein jaksa hysterisoida. Korona kulkee niin.
Nyt on kummallista uusavuttomuutta. Jos saatavilla ei ole kätevintä tapaa tehdä jotain, niin keksitkö kiertotien vai jätätkö kokonaan tekemättä?
Maskin voi varsin hyvin ommella ihan käsinkin. Ei ole yhtä siisti, mutta ei tarvitse olla. On myös ratkaisuja, jotka ei vaadi edes käsin ompelua.