Thl Salminen vetoaa - aikuisten oikeasti se maski naamalle nyt
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette aio maskia käyttää, ”koska niistä ei ole hyötyä”, niin voisitteko kertoa minulle tyhmälle miksi niitä on käytetty jo ennen koronaa ja edelleen käytetään terveydenhuollossa?
Jos ne eivät kerran suojaa sairastuneilta, niin miksi lääkärit näitä käyttävät?
Tätä en ymmärrä.Eli kun menent normaalisti vaikka silmälääkäriin, niin siellä on lääkäri vastassa maski naamalla?? Ei ole. Maskia käytetään, jos potilas on erityisen haavoittuvassa tilassa esim. leikkaussalissa. Silloinkin tarkoitus on nimenomaan estää pisaroiden tippuminen haavaan, ei estää virusten leviämistä. Ei perusterveydenhuollossa ole niitä koskaan käytetty.
No mä kävin sattumalta viime viikolta työterveyden kautta silmälääkärillä ja arvaa mitä, sillä oli maski. Vein myös mun isän lääkärille vuositarkastukseen ja sielläkin oli kaikilla maski.
No heidän ehkä on pakko, yleisön painostuksesta ja pitääkseen asiakkaat, se on eri syy kuin että pitäisivät niitä viruksen kannalta olennaisina...
Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.
Hysteerikot käyttäkööt kunnon suodattimellisia maskeja.
Ja jättäkööt muut rauhaan.
Ihmisiä kuolee milloin mihinkin ja milloin mikäkin tauti leviää maapallolla. Se nyt vaan kuuluu pakettiin.
Kuolemanpelkoiset lampaat voi ihan rauhassa jättää elämänsä elämättä, mutta pitäkööt mölynsä maskiensa sisällä.
En aio osallistua roskaamiseen, ihmiset joutaakin kuolla, pelkkää plussaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
8 nyt teholla ja ensi viikolla 30
No älkää käykö tapaamassa niitä vanhuksia ja yrittäkää selittää heille, että nyt ei kannata lähteä sinne kauppaan tai torille kahville.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, kun tähän maskiasiaan on keskitytty nyt sellaisella tarmolla, että ketään ei kiinnosta, kuinka tartunnat leviävät lähinnä sosiaalisissa lähikontaktilanteissa. Sillä, käyttääkö kauppareissun tai bussimatkan ajan maskia, ei ole mitään väliä, jos kuitenkin työpaikan taukohuoneessa seurustellaan entiseen malliin porukalla hölisten. Illalla sama juttu harrastusporukassa ja lauantaina tyttöjen kanssa lounaalla.
Eilen pk-seudun tilannetta käsitelleessä tiedotustilaisuudessa taidettiin sanoa jotain varovaisuuden noudattamisesta yksityistilaisuuksien järjestämisessä ja siinä se.
Amen.
Koskahan tää hysteerikkojen ja päsmäreiden maskikiima laantuu?
Laitan maskin heti kun opiskelijat lopettaa joukkobileet.
Kyllä tähän koko hysteriaan alkaa olla jo lopensa kyllästynyt. Korona on tasan yhtä vaarallinen kuin muutkin virukset -riskiryhmäläisille. Ei jaksa enää tätä hysterian lietsomista.
Onneksi sentään kaikki media ei kuulu lietsojiin, vaan kertoo niinkuin tilanne suurimmalle osalle on, jos koronaan sattuu sairastumaan:
https://yle.fi/uutiset/3-11578995?fbclid=IwAR0Jo412NoHeT4TK5FdWm5lYVhgw…
En ole laittamassa. Välttelen pahimpia ruuhkia, teen etätöitä ja heitän maskeilla vesilintua.
Miksi te maskia vastustavat luulette, että pöpöt pysähtyvät juuri täsmälleen 2 metrin päähän ilman sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelette ja ei ole kallista
"Ompelette" .... millä vitulla niitä maskeja ommellaan jos ei ole ompelukonetta? Antaako sossu satoja euroja ompelukoneen hankintaan ensin? Vituttaa ääliöt joilla itsellään on joku äidin ostama ompelukone ja jotka sitten jakelee niitä säästövinkkejä että ommelkaa itse.
Maskin voi ommella käsinkin vanhasta lakanasta. Ei tule kalliiksi.
Minä olen tehnyt itselleni niitä 4.
Sitten vielä kuvitellaan näiden viritelmien suojaavan. Maleksitaan kaupoissa ja oleillaan julkisillapaikoilla, jonoissa tungetaan kiinni muihin ihmisiin kun mullon maski... Vitut.
Vierailija kirjoitti:
Laitan maskin heti kun opiskelijat lopettaa joukkobileet.
Ja kun hupimatkustelu ulkomaille loppuu.
Ei tu kesää.
Tai no, katsotaan sitten, kun nää bilettelijät, ja matkusteluvimmaiset saadaan omaehtoiseen karanteeniin, tai ainakin huimasti rauhoittumaan viruslinkoilultaan, ja jättämään kaiken turhanpäiväisen, ja tarpeettoman ulkoilun toistaiseksi ..
Olen oman osani tehnyt olemalla omaehtoisessa karanteenissa, suorittanut vain pakolliset menot, pitänyt turvavälit, suunnitellut reittini mahdollisuuksien mukaan ulkona ruuhka -ajoista ..
Enempää en aio tehdä.
Luin että Salminen EROAA - se olisikin ollut hyvä
Vierailija kirjoitti:
Ei tu kesää.
Tai no, katsotaan sitten, kun nää bilettelijät, ja matkusteluvimmaiset saadaan omaehtoiseen karanteeniin, tai ainakin huimasti rauhoittumaan viruslinkoilultaan, ja jättämään kaiken turhanpäiväisen, ja tarpeettoman ulkoilun toistaiseksi ..Olen oman osani tehnyt olemalla omaehtoisessa karanteenissa, suorittanut vain pakolliset menot, pitänyt turvavälit, suunnitellut reittini mahdollisuuksien mukaan ulkona ruuhka -ajoista ..
Enempää en aio tehdä.
Ok Karen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tu kesää.
Tai no, katsotaan sitten, kun nää bilettelijät, ja matkusteluvimmaiset saadaan omaehtoiseen karanteeniin, tai ainakin huimasti rauhoittumaan viruslinkoilultaan, ja jättämään kaiken turhanpäiväisen, ja tarpeettoman ulkoilun toistaiseksi ..Olen oman osani tehnyt olemalla omaehtoisessa karanteenissa, suorittanut vain pakolliset menot, pitänyt turvavälit, suunnitellut reittini mahdollisuuksien mukaan ulkona ruuhka -ajoista ..
Enempää en aio tehdä.
Ok Karen.
Jebulis, boomer.
Hyvä että enää ei sekoilla petollisella turvallisuudentunteella. Vihdoinkin järki voitti.
Ei vaan tälle metsäläiskansalle suositukset riitä, aina löytyy niitä puoliaivoisia jotka ei tee mitään muiden ja yhteiskunnan hyväksi, ellei ole pakko. Ja ellei se hyödytä itseä, mulle-heti-nyt.
Onneksi kaupunki jakaa maskeja ilmaiseksi. Tosin itse nappaan niitä mukaani työpaikalta.
Keväällä korona pysäytettiin sulkemalla Suomi. On naiivia ajatella, että sama teho saataisiin kehottamalla ihmisiä maskien käyttöön. On jääräpäitä, jotka eivät suostu, on teinejä jotka eivät suostu, on lapsia jotka eivät osaa, on vanhuksia, jotka eivät osaa. Suomessa on liikaa ihmisiä, jotka eivät ole niin kuin tehokkaat kaupunkilaiset tiedostavat, joilla on varaa ostella. Äitini kanssa juuri juttelin puhelimessa ja hän sitten yhtäkkiä kysyi, että kai säästin sen maskin, jonka sain viikkoja sitten, kun käytin lastani koronatestissä. Siis kertakäyttömaskin. Eikä tämä iäkäs äitini edes ole sen maalaispitäjän mummoköörin tyhmimmästä päästä, ei todellakaan. Siellä asuu itsekseen mummeleita, jotka eivät muista tai osaa laittaa ruokaa ja elämänhallinta on mitä on. Eivät tällaiset ihmiset opi käyttämään maskia niin, että siitä olisi hyötyä, jos olisi edes varaa. Eivätkä nämä mummot mihinkään sosiaaliapuun mene. Se osuus ihmisistä, joka osaa ja haluaa käyttää maskia ja kykenee siitä maksamaan on liian pieni, jotta maskisuojaus hyödyttäisi väestötasolla. Ainoa mahdollisuus on laittaa Suomi kiinni niin, ettei ole paikkoja, minne mennä köhimään. Toki nämä esimerkkini mummelit sitten kyläilevät toistensa luona, koska "ei täällä mitään koronaa ole" :(