Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klitoris

Vierailija
06.10.2020 |

Tämä aihehan tahtoo aina kärjistyä riidaksi muissa ketjuissa. Aihe on kuitenkin tosi kiinnostava, joten kokeillaanpa saisiko siitä aikaiseksi oikeaakin keskustelua. Olen siis se tyyppi, joka haluaisi antaa vaimolle pitkiä suusessioita esileikkinä, mutta joutuu tyytymään yhteen orgasmiin, jonka jälkeen on pakko ryhtyä panohommiin, ja tämän kertominen sitten aina aiheuttaa jostain syystä mielipahaa palstalla.

No, tällä kertaa ei keskustella siitä pahasta mielestä, koska ihan oikeasti klitoris ja sen hyvänäpito kiinnostaa kovasti ja olisi lempipuuhaani enemmänkin kuin saan sitä tehdä. Haluaisinkin kysyä naisilta vastaavanlaisia kokemuksia / tuntemuksia, että onko joukossa sellaisia, joille klitoris on ”ihan kiva, mutta ei kuitenkaan se numero ykkönen”? Onko se teillä aina ollut niin, vai onko ollut muutoksia matkan varrella, esim vaihtareiden lähestyessä tai etääntyessä? Oletteko aktiivisesti yrittäneet ”treenata” klitoriksen stimulointia löytääksenne uusia ulottuvuuksia? Millä tavalla klitorisorgasmi on teille erilainen kuin muulla tavalla hankittu? Muita näkökulmia, joita en tietenkään miehenä edes osaa kysyä?

Korostan vielä, että tässä ei ole kenelläkään ongelmaa, joten en ole etsimässä ratkaisujakaan. En siis kaipaa neuvoja tyyliin ”nuole pitkittäin / poikittain tai kovalla tai pehmeällä kielellä, yltä, alta, päältä ja vasemmalta”. En ole yrittämässä muuttaa häntä mihinkään siitä mitä hän on. Sen vuoksi poikkeuksellisesti kysynkin täältä enkä suoraan häneltä, sillä en halua vahingossakaan istuttaa häneen ajatusta, että hänen klitoriksessaan tai naiseudessaan olisi jotain vikaa. Ei ole, haluaisin vain saada hieman lisää perspektiiviä asiaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...mutta joutuu tyytymään yhteen orgasmiin, jonka jälkeen on pakko ryhtyä panohommiin"

En ymmärtänyt. Haluaisitko antaa vaimolle useampia kuin yhden orgasmin suuseksillä ennen panemista?

Tähän naisena sanon, että himo saada parrua voi olla aika vastustamaton ja varsinkin kun yhden orgasmin jälkeen olosuhteet on otolliset nautinnolliseen yhdyntään niin toinen orkku nuolemalla voi tuntua vaivalloiselta.

Lisäksi klitoriksenpää mistä se eka o on lähtenyt herkistyy aika paljon eikä sitä enää kärsi ainakaan itsellä stimuloida oikein mitenkään. Klitoriksen sisäiset osat, joita voi stimuloida vaginan kautta, on sillä tavalla suojassa, että kovin voi koskea. Vaikkei heti voi alkaa kovaa painamaan kun supistusten täytyy ensin helletä.

Sitten taisi olla aika monta kysymystä ':D

onko joukossa sellaisia, joille klitoris on ”ihan kiva, mutta ei kuitenkaan se numero ykkönen”?

- En minä ainakaan, klitorikseni on siis aivan älyttömän kiva ja aivan ykköselimeni. Tietysti kaikista tyydyttävimpään seksiin kuuluu muutakin, ihastuminen ja vuorovaikutus, mutta klitoris mahdollistaa hyvin paljon nautintoa.

Onko se teillä aina ollut niin, vai onko ollut muutoksia matkan varrella, esim vaihtareiden lähestyessä tai etääntyessä?

- Aikuisiällä suuria muutoksia ei ole tapahtunut. Tai riippuu ehkä vähän päivästä.

Oletteko aktiivisesti yrittäneet ”treenata” klitoriksen stimulointia löytääksenne uusia ulottuvuuksia?

- Kyllä, keskivartalotreeniä, selibaattia, erilaisia leluja, mielikuvia, fantasioita, tantraa. Suurimman eron huomasin kuitenkin raskausaikana, silloin vain tunto herkkeni ja tuli monipuolisuutta. Lopulta aika monta asiaa olen kokenut toimivaksi, mutta omat lempiasiat on pysyneet siitä huolimatta melko vakiona.

Millä tavalla klitorisorgasmi on teille erilainen kuin muulla tavalla hankittu?

-Hups, pää meni taas pyörälle.. jos muulla tavalla hankittu on esim. yhdynnässä ilman klitan kosketusta niin niitä on vaisumpia, joita voin saada useampia. Kun yhdynnässä tulee kunnolla niin se on itselleni ehkä parhaita asioita elämässä. Tuntuu tosi syvällä mutta samalla aika selkeänä g-pistealueella se, vaikea selittää. Klitorisorgasmin (klitan päästä) voi hankkia niin monella tavalla, että vaikea alkaa erittelemään. Yleensä sellainen hyvin selkeä kliimaksin huippu, piikki, selvä ja terävä. Joskus vähän nopeampi, joskus ihan uskomaton. Yleensä parempi kumoa sisällä on miehen sormet tai penis tai dildo... Siten itse laukean aina kovempaa tosi kovaa. Erona yhdyntäorgasmiin klitorisorfasmissa se selkeys, että tuntuu sellaiselta... Jonkin kokoiselta kliimaksipiikiltä. Kun taas se yhdyntäorgasmi on kuin kiipeiäisi mäen tai vuoren huipulle katselemaan ja vasta sitten jotain tahtia alas.

Näkökulmia en ehdi keksiä.

Vierailija
2/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...mutta joutuu tyytymään yhteen orgasmiin, jonka jälkeen on pakko ryhtyä panohommiin"

En ymmärtänyt. Haluaisitko antaa vaimolle useampia kuin yhden orgasmin suuseksillä ennen panemista?

Tähän naisena sanon, että himo saada parrua voi olla aika vastustamaton ja varsinkin kun yhden orgasmin jälkeen olosuhteet on otolliset nautinnolliseen yhdyntään niin toinen orkku nuolemalla voi tuntua vaivalloiselta.

Lisäksi klitoriksenpää mistä se eka o on lähtenyt herkistyy aika paljon eikä sitä enää kärsi ainakaan itsellä stimuloida oikein mitenkään. Klitoriksen sisäiset osat, joita voi stimuloida vaginan kautta, on sillä tavalla suojassa, että kovin voi koskea. Vaikkei heti voi alkaa kovaa painamaan kun supistusten täytyy ensin helletä.

Sitten taisi olla aika monta kysymystä ':D

onko joukossa sellaisia, joille klitoris on ”ihan kiva, mutta ei kuitenkaan se numero ykkönen”?

- En minä ainakaan, klitorikseni on siis aivan älyttömän kiva ja aivan ykköselimeni. Tietysti kaikista tyydyttävimpään seksiin kuuluu muutakin, ihastuminen ja vuorovaikutus, mutta klitoris mahdollistaa hyvin paljon nautintoa.

Onko se teillä aina ollut niin, vai onko ollut muutoksia matkan varrella, esim vaihtareiden lähestyessä tai etääntyessä?

- Aikuisiällä suuria muutoksia ei ole tapahtunut. Tai riippuu ehkä vähän päivästä.

Oletteko aktiivisesti yrittäneet ”treenata” klitoriksen stimulointia löytääksenne uusia ulottuvuuksia?

- Kyllä, keskivartalotreeniä, selibaattia, erilaisia leluja, mielikuvia, fantasioita, tantraa. Suurimman eron huomasin kuitenkin raskausaikana, silloin vain tunto herkkeni ja tuli monipuolisuutta. Lopulta aika monta asiaa olen kokenut toimivaksi, mutta omat lempiasiat on pysyneet siitä huolimatta melko vakiona.

Millä tavalla klitorisorgasmi on teille erilainen kuin muulla tavalla hankittu?

-Hups, pää meni taas pyörälle.. jos muulla tavalla hankittu on esim. yhdynnässä ilman klitan kosketusta niin niitä on vaisumpia, joita voin saada useampia. Kun yhdynnässä tulee kunnolla niin se on itselleni ehkä parhaita asioita elämässä. Tuntuu tosi syvällä mutta samalla aika selkeänä g-pistealueella se, vaikea selittää. Klitorisorgasmin (klitan päästä) voi hankkia niin monella tavalla, että vaikea alkaa erittelemään. Yleensä sellainen hyvin selkeä kliimaksin huippu, piikki, selvä ja terävä. Joskus vähän nopeampi, joskus ihan uskomaton. Yleensä parempi kumoa sisällä on miehen sormet tai penis tai dildo... Siten itse laukean aina kovempaa tosi kovaa. Erona yhdyntäorgasmiin klitorisorfasmissa se selkeys, että tuntuu sellaiselta... Jonkin kokoiselta kliimaksipiikiltä. Kun taas se yhdyntäorgasmi on kuin kiipeiäisi mäen tai vuoren huipulle katselemaan ja vasta sitten jotain tahtia alas.

Näkökulmia en ehdi keksiä.

Kiitos, ihana ja oikein valaiseva vastaus, ja vahvistaa kyllä sen mitä olen kuvitellutkin. Minua vaimon pillu todellakin kiinnostaa ja kiihottaa, joten viettäisinhän minä mielelläni aikaa enemmänkin sitä hyvänä pitäen. Hän taas haluaa aina päästä siitä yhdestä lämmittelyorkusta heti panohommiin, eikä enää osoita kiinnostusta saada lisähyvää klitorikselle, ei lisänuolemisella eikä yhdynnän aikaisella stimuloinnilla. Hän ei myöskään välitä itsetyydytyksestä, ja pieni hieronta ilman tarkoitusta jatkaa yhdyntään saa olla vain aika pieni - sillä tavalla saatu orgasmi saa vain levottomaksi eikä millään tavalla tyydyttyneeksi.

Mutta kuten sanottu, en ole ratkaisuja etsimässä, koska ei ole varsinaista, kyllä minulle panohommatkin kelpaavat 😀 Itse vain olen seksin suhteen häntä uteliaampi ja kokeilunhaluisempi, joten ajattelin kysellä laajempaa otantaa että oliko tässä jokin näkökulma jota en ole osannut ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimoni on samanlainen. Hän on lähinnä kerran laukeava, todella harvoin saanut kahta kertaa ja vielä harvemmin edes halunnut. Hän tulee kovaa ja kokonaisvaltaisesti, eli tuntuu, että koko kroppa kramppaa. Klitorikseen ei ole saanut koskea muuten kuin esileikissä ja nuolemalla, sen jälkeen halunnut ainoastaan kalua sisäänsä tyveä myöten ja hävyn hierontaa kovaa kalua vasten. Sama juttu suuseksiorgasmin jäljeen. Hänelläkin klitoris tulee liian herkäksi kosketuksille orgasmin jälkeen.

Tämä kerran kovaa ja rajusti on sopinut hienosti myös itselle, koska harvemmin pystynyt tai halunnut uusintaa. Vaimon naimaorgasmin saanti on ollut vähän niin kuin kahden sadan sprintti. Hyvä lämmittely ensin, melkein heti lähdöstä kiihtyen täydellä intohimolla ja rajuudella maaliin. Tarkoitan todella intohimoista ja rajua. Siinä vaiheessa kun vaimon orgasmin tulo ja metsästys otti vallan tuli minusta statisti ja vietiin kuin kuori ämpäriä. Hän tuli aina 5min sisään tai ei ollenkaan. Imi ja varsinkin rutisti minut yleensä kuivaksi samaan aikaan kun harvemmin oli edes mahdollista asiaan vaikuttaa, ei kysytty, vietiin vain. Sen verran tulisia oli orgasmit ja niiden otot. Hänen orgasmeissa minua käytettiin hyväksi eikä toisin päin. Kaiholla muistelen, hyviä muistoja. Onneksi vasta viineisten 10v aikana naimaorgasmit ovat harventuneet.

Tuosta klitan nuolemisesta ja räpläämisestä. Tokkopa minunkaan vaimo on ainoa, joka laukeaa vain kerran ja jonka klitta tulee liian araksi. Ei hänelle jää edes voimia seksiin nainaorgasmin jälkeen kun kaikki energia menee ekalla kertaa. Suuseksillä saatu orgasmi jää sen sijaan vähän vajaaksi ja hän haluaa ehdottomasti kalua sisäänsä jotta saa loputkin halut purettua. Onneksi on usein saanut tai ottanut pienemmän jälkiorgasmin päällä ollessa.

Ylipäätään meillä menty aina vaimon halujen mukaan. Hänkin on sellainen on/off. Yleensä ei kiinnosta seksi yhtään ja sitten kun kiinnostaa ahmii kokonaan. Ei tykkää katsella ja kosketella isoa kaluani jos ei ole halua, mutta jos on niin tykkää kuin hullu puurosta. Siksi meillä on naitu aina vain kun hän on ollut halukas. Onneksi näin on ollut aina vähintään kerran viikossa. On pitänyt oppia kärsivälliseksi, koska seksi ilman hänen haluaan ei ole onnistunut muutenkaan ja vastaavasti kun on halunnut on seksi ollut intohimoista ja tulista.

M62

Vierailija
4/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä se klitoris tuo onnen monin eri tavoin! Ja parast on, kun se ei tarvitse kovin paljon aikaa palautua, vaan hyvinpian ainakin itsellä on valmis uuteen orgasmiin. Mutta ei heti...kovasti hellä on heti orgasmin jälkeen. Mutta kerran kokeilimme, ja yhden rupeaman aikana sain 10 orgasmia..olisi varmasti tullut enemmänkin jos vain olisi jaksanut.

Ja mitä pitempään sitä herkistelee niin sen isompi on tietty se orgasmikin.

Kalun sisällä olessa (pannessa siis) voi olla hiukan erilainen, kun mies samalla sormettaa; silloin ejakuloin herkemmin, en koskaan ilman.

Vierailija
5/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa naiset ylpeitä klitoriksistanne; ainoa ihmisen elin, jonka tarkoitus vain tuottaa mielihyvää! :D :D

Vierailija
6/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä klitoriksen ulkoisen osan koskettelusta juuri ollenkaan, vaan saan tarpeeni tyydytettyä yhdynnässä. Yhdynnässähän penis hieroo myös klitorista, mutta sisältäpäin. Klitoris on iso elin ja jatkuu emättimen sisällä.

Vierailija
7/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä klitoriksen ulkoisen osan koskettelusta juuri ollenkaan, vaan saan tarpeeni tyydytettyä yhdynnässä. Yhdynnässähän penis hieroo myös klitorista, mutta sisältäpäin. Klitoris on iso elin ja jatkuu emättimen sisällä.

Eikö nämä penisukkelit jo vois jättää omat spekulaationsa pois.

Vierailija
8/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä penisukkelit jo vois jättää omat spekulaationsa pois.

En ole mikään "ukkeli" vaan ihan 30-v nainen. En voi sille mitään, että en pidä klitoriksen pään koskettelusta. Se ei vain tunnu hyvältä. Saan nautinnon sisältä. Miksi se aiheuttaa sinussa ärsytystä?

Vierailija
9/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suurin osa emättimestä on melko tunnotonta. Kaikkein tuntoherkin alue emättimessä on sen ulkosuun seutu  eli häpyhuulet ja klitoris"

Väestöliitto.

Vierailija
10/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suurin osa emättimestä on melko tunnotonta. Kaikkein tuntoherkin alue emättimessä on sen ulkosuun seutu  eli häpyhuulet ja klitoris"

Väestöliitto.

No minulla ei todellakaan ole tunnotonta vaan parhaiten tuntuu juuri syvällä emättimessä. Varmaan johtuu siitä, missä klitoris on. Sehän jatkuu emättimen vieressä pitkälle syvälle ja syvempia osia voi emättimen kautta hieroa. Minulla ei siis ole tunnotonta emätintä vaan yhdyntä tuntuu tajunnanräjäyttävän hyvältä.

Vierailija
11/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:eelle 10 pistettä! Oikein hyvä kirjoitus , kerrankin mieheltä.

Vierailija
12/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestöliitto.

Miksi sitten monet naiset tarvitsevat ja nauttivat juuri yhdynnästä?? :D

Vierailija
13/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestöliitto.

No minulla ei todellakaan ole tunnotonta vaan parhaiten tuntuu juuri syvällä emättimessä. Varmaan johtuu siitä, missä klitoris on. Sehän jatkuu emättimen vieressä pitkälle syvälle ja syvempia osia voi emättimen kautta hieroa. Minulla ei siis ole tunnotonta emätintä vaan yhdyntä tuntuu tajunnanräjäyttävän hyvältä.

Mene jonnekkin kurssille, missä vaikka natomiaa opetetaan. Siellä ihan miehillekin opetusta. Jopa taunoillekiin.

Vierailija
14/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Neljäs piste: A-piste

G-pisteen tavoin a-piste sijaitsee emätinaukon etuseinämässä. Se on vielä muutaman sentin G-pistettä syvemmällä, lähes kohdunsuussa.

A-pisteen löytäminen voi olla kaikista pisteistä hankalinta. A-pisteen kiihottaminen luo samankaltaista mielihyvän tunnetta kuin G-pisteen koskettelu. Usein onkin helpompaa etsiä ensin G-piste, totutella sen hyväilyyn ja etsiä A-piste tämän jälkeen.

A-piste tuntuu ensin pehmeältä kudokselta. Kiihottaminen voi saada tämänkin kohdan kovettumaan ja paisumaan, jolloin se on helpompi löytäää.

Näin kiihotat A-pistettä:

Syvällä olevaa A-pistettä on helpompi kiihottaa hieromasauvalla kuin sormin. Kokeile käyrää g-pistesauvaa, työnnä se syvälle ja hiero emättimen etuseinämää.

Edestakainen liu´utus voi tuntua paremmalta kuin pisteen suora painelu, sillä kohdunsuun läheinen alue voi olla hyvin herkkä. Etene varoen ja lopeta, jos koskettelu vihloo.

Penis osuu A-pisteeseen syvissä yhdyntäasennoissa. Kokeilkaa koira-asennosta versiota, jossa nainen kohottaa takamustaan ja lepuuttaa ylävartaloaan alempana tyynyllä. Lähetyssaarnaajassa nainen voi nostaa jalkansa miehen harteille ja mies voi taivuttaa hänen vartaloaan taaksepäin."

https://anna.fi/hyvinvointi/seksielama/tunnetko-a-ja-u-pisteen-emattime…

Vierailija
15/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestöliitto.

Mun klitoris on liiankin tuntoherkkä, se ei kestä suoraa kosketusta. Parhaalla tavalla herkkä on G-piste, orgasmini saan sen stimuloimisesta.

Nainen

Vierailija
16/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestöliitto.

Mene jonnekkin kurssille, missä vaikka natomiaa opetetaan. Siellä ihan miehillekin opetusta. Jopa taunoillekiin.

Ei minun tarvitse. Tunnen oman anatomiani ja naisen anatomian ylipäätään. Olet yksinkertaisesti väärässä. Emätimessä on useita nautintopisteitä, se ei siis kaikilla ole tunnoton. Klitoris vaikuttaa. Miksi sinua risoo, että jotkut naiset saavat fyysistä nautintoa yhdynnästä?

"Moni ei tiedä, että suuri osa klitoriksesta on piilossa ihon alla. Klitoriksen päästä haarautuu molemmille sivuille lähes 10 senttiä pitkä varsi. Osa naisista nauttii enemmän klitoriksen sivujen kuin häpykielen kiihottamisesta."

Vierailija
17/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestöliitto.

Koska se on kivaa, ja kiihoittavaa.. ja jos mies osaa oikein hyvin esilämmittää, ja naida oikein, voi oikeasti saada siitä orgasminkin, mutta se ei millään jyystöllä tule. Ja lisäksihän on se tunne ja muu..jota ei siis usein ole missään "satunnaispanossa" jossa just mies vaan itselleen panee jos tajuatl. Siksi ei ole naiselle yhtään mitään antavaa sellaiset  mukamas seksit. Yök.

Ja erikseen on miehet jotka oikeasti antavat nautinnon vaikka suuseksillä..ei siihen kalua tarvita, vai kuinka?

Vierailija
18/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestöliitto.

Koska se on kivaa, ja kiihoittavaa.. ja jos mies osaa oikein hyvin esilämmittää, ja naida oikein, voi oikeasti saada siitä orgasminkin, mutta se ei millään jyystöllä tule. Ja lisäksihän on se tunne ja muu..jota ei siis usein ole missään "satunnaispanossa" jossa just mies vaan itselleen panee jos tajuatl. Siksi ei ole naiselle yhtään mitään antavaa sellaiset  mukamas seksit. Yök.

Ja erikseen on miehet jotka oikeasti antavat nautinnon vaikka suuseksillä..ei siihen kalua tarvita, vai kuinka?

No kyllä minä nautin ihan "jyystöstä" eikä minulla suuseksi riitä seksuaalisten tarpeiden tyydyttämiseen. Tarvitsen siis kalua.

Vierailija
19/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestöliitto.

Älä puhu kaikkien naisten puolesta...

Vierailija
20/38 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestöliitto.

Mene jonnekkin kurssille, missä vaikka natomiaa opetetaan. Siellä ihan miehillekin opetusta. Jopa taunoillekiin.[/quot

Ei minun tarvitse. Tunnen oman anatomiani ja naisen anatomian ylipäätään. Olet yksinkertaisesti väärässä. Emätimessä on useita nautintopisteitä, se ei siis kaikilla ole tunnoton. Klitoris vaikuttaa. Miksi sinua risoo, että jotkut naiset saavat fyysistä nautintoa yhdynnästä?

"Moni ei tiedä, että suuri osa klitoriksesta on piilossa ihon alla. Klitoriksen päästä haarautuu molemmille sivuille lähes 10 senttiä pitkä varsi. Osa naisista nauttii enemmän klitoriksen sivujen kuin häpykielen kiihottamisesta."

Juu nimenomaan OSA NAISISTA! Osa miehistäkin tykkää panna toista miestä.. ei vissiin kaikki kuitenkaan. Got it? Et sinä voi sanomisisllasi muuttaa yhtäkään naista, väitä vaikka maailman tappiin miten HEIDÄN kuulu saada orgasminsa. Saavat miten saavat, sinä et sitä muuta. Kuten ei kukaan käske sinua naimaan toista miestä joset halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän