Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SH-koulutuksen vaihtaminen LH-koulutukseen?

Vierailija
25.12.2013 |

Olen käynyt avoimessa puoli vuotta SH-koulun ensimmäistä vuotta ja toinen puolisko on vielä edessä. Osa numeroista kiitettäviä, osa asioista taas tuottaa vaikeuksia. Jos en pääse ensimmäisessä haussa jatkoon, olen harkinnut LH-koulutukseen vaihtamista työllistymisen nopeuttamiseksi. Tuntuu kyllä aika vammaiselta joutua aloittamaan SH-koulu melkein tyhjästä sen jälkeen jos vielä siihen ammattiin valmistua haluaa, kun näissä koulutuksissa on pituuksissa eroa huomattavasti vähemmän kuin tuo antaisi ymmärtää? Ilmeisesti LH-koulusta saa vain 30-40 opintopistettä.

Mutta tärkein asia ja kysymys on kuitenkin se, että minkälaiset hyväksiluvut 60op SH-opintoja käynyt ihminen saisi mennessään LH-kouluun? Onko jotain keskeisiä lukion kursseja, joista saa ylimääräisiä lyhennyksiä aikuiskoulutuksen puolella? Itselläni lukio on puolivälissä. Täytyy nyt huomauttaa tärkeänä lisähuomiona että avoimen opiskelijana ei olla oikeutettuja harjoitteluun elävien potilaiden kanssa, vaan teemme vain simulaatioita, toisin kuin ekan vuoden tutkinto-opiskelijat.

Kiitos vastauksista itse asiaan ja asian vierestä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy nyt vaan siellä SH opiskelussa, elä vaihda.

Miksi tilanne muuttuisi myöhemmin?

Kun nyt menet LH puolelle et palaa ikinä opiskelemaan, vaikket tykkäisi LH työstä.

Vierailija
2/8 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en nyt osaa vastata kuin sen verran, että moni kaverini on ensin lukenut lh:ksi ja sen jälkeen sh:ksi, koska eivät ole päässeet suoraan. Toisaalta valmis lh on valviran hyväksymä, millä on minusta arvoa.

Olen jopa itse miettinyt lukea itseni lh:ksi sen takia, olen puolivälissä sosiaalitt-opintoja, mutta haluan ehkä ammatinharjoittajaksi ja perustaa laitoksen. Siinä voisi olla etua, että saisi itsekin hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään tapauksessa vaihda. 90 sh -pisteellä saat työskennellä lähihoitajana, joten ei kannata todellakaan vaihtaa koulua. Pääset myös ihan varmasti amkiin sisään kun opinnot etenee.

Vierailija
4/8 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät vammainen sanaa tällaisessa yhteydessä et ehkä ole kypsä hoitoalalle. Vamminen ei ole synonyymi tyhmälle.

Vierailija
5/8 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksilukuja varmaan saisit, mutta koulutusaikaa se ei lyhennä. Kannattaa kyllä harkita asiaa, kun toimenkuvissa ei suurta eroa ole eikä palkassakaan.

Vierailija
6/8 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 17:23"]

Älä missään tapauksessa vaihda. 90 sh -pisteellä saat työskennellä lähihoitajana, joten ei kannata todellakaan vaihtaa koulua. Pääset myös ihan varmasti amkiin sisään kun opinnot etenee.

[/quote]

Ei saa kuitenkaan käyttää lähihoitajan nimikettä

Vierailija
7/8 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku muu tutkinto alla, kun et ole yo? Kun muutenhan et voi hakea edes amk:n

Vierailija
8/8 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne, mutta siis käsitin, että jo ensi kesänä me vuoden opiskelleet saamme tehdä lähihoitajien töitä.  Joten miksi vaihtaisit? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi