Koskahan meille tulee jenkkitapa kutsua pomo vaimoineen kotiin illalliselle?
Kommentit (10)
Ja esim mun tapauksessa olisi pitänyt kutsua miespuolinen pomo miehineen. Hän kyllä kutsui alaiset luokseen. Ja itseasiassa niin kutsui tää uusikin,en päässyt. Mutta ihan epävirallisesta juhlintaa.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 07:03"]
Sehän olisi kiva tapa. Tosin sekä minun alaiseni että minä kutsuisimme pomon miehensä kanssa. Etusivu uusiksi, pomo voi olla NAINEN! (Sori heteronormatiivisuus)
[/quote]
Tietysti esimiehetär voi olla nainen, kunhan ei ole normihetero vaan lesbo.
EIköhän se ole sivistyneen väen piiriin tullut jo monta vuosikymmentä sitten.
Kyllä minun pomoni miehensä ja lastensa kanssa on käynyt meillä monen monta kertaa syömässä.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 06:34"]
[/quote] Olet tainnut katsoa vahan liikaa Dick van Dyke showta tai muita 60-luvun sitcomeja.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 07:03"]
Sehän olisi kiva tapa. Tosin sekä minun alaiseni että minä kutsuisimme pomon miehensä kanssa. Etusivu uusiksi, pomo voi olla NAINEN! (Sori heteronormatiivisuus)
[/quote]
Tietysti esimiehetär voi olla nainen, kunhan ei ole normihetero vaan lesbo.
[/quote]
Joo, totta, mutta mä halusin aloittaa ap:n kanssa varovaisesti enkä iskeä koko mahdollisuuksien kirjoa heti pöytään.
Yleistyy varmaan heti, kun täällä yleistyy tapa olla kotirouvana (tai -miehenä). Sekä tienataan niin paljon, että ulkopuolisen avun palkkaamiseen on helposti varaa. Käytännössä kun se alaisen puoliso, joka oletusarvoisesti ne päivälliset järjestää, voi olla pitkää päivää töissä eikä ole varaa palkata jotain ulkopuolista siivoamaan + järjestämään niitä päivällisiä. Ja sille urapuolisolle voi olla ihan evvk alkaa leikkimään isäntää emäntää ja keksiä minne lapset tungetaan siksi aikaa ja muutenkin voi mennä vuorotteluksi, kumpi "saa" tänä iltana olla pitkään töissä ja kumpi hakee lapset.
Lisäksi sen pomon puoliso voi olla samanlainen pomo, joten siellä taloudessa tulee sama ongelma mihin tunkea lapset siksi aikaa, että mennään syömään alaisen luokse ja mikä ilta yleensä on sellainen, ettei kumpikaan ole myöhään töissä/työmatkalla/kuskaamassa lapsia harrastuksiin/itse harrastuksissa. Ja kiinnostaako se harva yhteinen ilta viettää puolison alaisen seurassa.
En usko, että tämä siis yleistyy niin kauan kuin on tavallista, että molemmat perheen aikuiset ovat kokopäivätöissä ja usein pienten lasten vanhempia juuri siinä iässä, kun sitä uraa yritetään yleensä tehdä. Sekä palkat ovat sitä tasoa, että edes moni pomopalkoilla oleva ei näe järkeväksi palkata jatkuvasti kotiin apua vaan joutuisi järjestämään kaiken itse.
Kutsuisin pomon miehineen mielelläni meille, on tosi kiva. Mutta sillä on viitisenkymmentä alaista, joten kiirettä pitäisi pomolla.
Me kutsutaan miehen alaisia ja yhtiökumppaneita huvilalle.
Minun ulkomainen pomoni oli isänsä kanssa meillä kerran jouluaattona. Hän halusi nähdä suomalaisen joulun. Ihan kivaa oli.